MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 10:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt wrz 17, 2010 8:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
A czym się z grubsza różni 722.3 od 722.4?

_________________
C123 280CE


Na górę
Post: pt wrz 17, 2010 11:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Obudową, 722.3 ma większą i jest przystosowana do większego momentu (ma więcej tarczek/kosz z tego co pamiętam) przełożenia i sposób działania niemal identyczny.


Na górę
Post: sob wrz 18, 2010 5:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
No dobra Panowie, ile taka impreza by kosztowała, nie licząc samej skrzyni?

_________________
C123 280CE


Na górę
Post: śr wrz 22, 2010 10:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Cem pisze:
Jajoski pisze:
Wolę wydać pieniądze na 5-biegową, niż ładować kasę w to fabryczne dziadostwo.
:o ...że, niby fabryczne ASB to dziadostwo? Przejedź się Golfem II z automatem. [totalszok]
Hae? Mialem Audi 80 (typ 81 z trzybiegowym automatem VAG - taki sam jak w Golfach II). To byl najlepszy automat jakim kiedykolwiek jezdzilem. Skrzynia trzybiegowa, prosta jak konstrukcja cepa, niezawodna i napewno ni emniej komfortowa niz w Mercedesie.
howser pisze:
Jajoski pisze:
m110 i czterobiegowy automat to gówniane połączenie.


[totalszok] [totalszok] [totalszok] [totalszok]

Automat 4 biegowy w M110 to najlepsza rzeczy jaka sie mogła trafic temu silnikowi, moim zdaniem bardzo dobrze to ze soba działa, skrzynia jest bardzo elestyczna i szybko reaguje (przynajmniej w moich autach). Nie ma problemu z przyspieszaniem czy tez szybka redukcją biegów nawet przy wyzszych predkosciach. Jezdziłem również M110 z manualem (4 i 5 biegowym) i powiem ze to jest dopiero porażka [zlosnikhihi]

Pozdro
Kombinacja M110 i czerobiegowa skrzynia (obojetne - mechaniczna czy automat) to ewidentna porazka*. Jasne, jak nie przekraczasz 100- 130 km/h to mozesz sobie nawet porozmawiac z pasazerami ale powyzej tych predkosci jest jak w kabinie mojego LT (czyli jak w kabinie odrzutowca) [zlosnik]. Dopiero pieciobiegowa skrzynka daje wytchnienie dla silnika i ucha (no i oczywiscie portfela - choc tutaj poprawa jest akurat najmniej odczuwalna).

* zeby nie bylo, ze tylko ja sie wymadrzam... ;)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: pt wrz 24, 2010 1:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Miło słyszeć podobną opinię... Do końca nie jestem widzę nienormalny ;)
Panowie proszę powiedzcie coś przynajniej szacunkowo co i jak i za ile, bo w przyszłym roku taki projekt bym chętnie zrealizował [zlosnik]

_________________
C123 280CE


Na górę
Post: pt wrz 24, 2010 4:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
To, ze uwazam, ze polaczenie M110 i skrzyni czterobiegowej nie jest szczesliwe nie oznacza wcale, ze zdecydowalbym sie na rzezbe z wkladaniem skrzyni 722.5 ;)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: pt wrz 24, 2010 7:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
kielbik pisze:
Kombinacja M110 i czerobiegowa skrzynia (obojetne - mechaniczna czy automat) to ewidentna porazka*. Jasne, jak nie przekraczasz 100- 130 km/h to mozesz sobie nawet porozmawiac z pasazerami ale powyzej tych predkosci jest jak w kabinie mojego LT (czyli jak w kabinie odrzutowca) . Dopiero pieciobiegowa skrzynka daje wytchnienie dla silnika i ucha (no i oczywiscie portfela - choc tutaj poprawa jest akurat najmniej odczuwalna).


Jest dokładnie tak jak piszesz: czwórka jest dla tych którzy lubią jeździć blisko "czerwonego pola" a piątka dla tych którzy potrzebują wygodnego auta na długie trasy. Każdy znajdzie coś dla siebie [zlosnik]

Panowie - czy nie lepiej zostawić względnie prostą skrzynię i zająć się przełożeniem "mostu" ?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt wrz 24, 2010 7:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Panowie, ja chciałbym coś zmienić, wcale nie uśmiecha mi się wsadzać, jak słyszę awaryjnej skrzyni, ale popytać nie zaszkodzi. Właśnie co z tym mostem, bo Marcin coś wspominał?

_________________
C123 280CE


Na górę
Post: pt wrz 24, 2010 8:23 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Stracisz przyspieszenie , zyskasz niższe obroty w trasie.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt wrz 24, 2010 8:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Buuu

_________________
C123 280CE


Na górę
Post: pt wrz 24, 2010 8:40 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Jajoski pisze:
Właśnie co z tym mostem, bo Marcin coś wspominał?

W wątku o 123 500CE masz wyraźnie napisane że most z I serii W126 pasował idealnie...

Przełożenia mostu to odpowiednio:
  • 3,58 w 280E
  • 3,27/2,47 w 380SE
  • 2,82/2,24 w 500SE
  • 3,07 w OM617A - raczej ciężko będzie zdobyć :roll:

Prędkość obrotowa silnika przy danej prędkości:
Kod:
<obr/min nowy most> = <nowe przełożenie mostu>/<stare przełożenie mostu> * <obr/min stary most>


Przykładowo:
  • 3000 obr/min przy starym moście (ok 110-120km/h)
  • 2740 obr/min przy przełożeniu 3,27
  • 2363 obr/min przy przełożeniu 3,82
  • 2572 obr/min przy przełożeniu 3,07

Wypadałoby jeszcze przeliczyć jaki będzie moment obrotowy (na kołach) w najbardziej kluczowych przedziałach obrotów (ruszanie/wyprzedzanie)...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt wrz 24, 2010 8:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
To dlaczego ja mam 3000 przy 90 km/h???

_________________
C123 280CE


Na górę
Post: pt wrz 24, 2010 9:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Buuu. W rakim razie zmieniam samochód, spycham go do Wisły...
A chciałem żeby został... zdjęcia z dziś...


Załączniki:
IMG_0154.JPG
IMG_0154.JPG [ 28.13 KiB | Przejrzano 2138 razy ]
IMG_0152.JPG
IMG_0152.JPG [ 26.09 KiB | Przejrzano 2138 razy ]

_________________
C123 280CE
Na górę
Post: pt wrz 24, 2010 9:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Jajoski pisze:
To dlaczego ja mam 3000 przy 90 km/h???

Podałem dane z pamięci - może masz za małe koła??

U mnie w W126 jest ok 1500 obr/min przy 50-60km/h. To daje mi wynik o jakim pisałem.
Mam przełożenie mostu 3,46, u Ciebie w W123 będzie to troszkę inaczej...

Nie mniej jednak warto sobie to wszystko przeliczyć przy 50,70,90,110,130 km/h. Wtedy będzie wiadomo czego oczekiwać po zmianie mostu - oprócz błędnych wskazań prędkościomierza ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt wrz 24, 2010 9:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Petny 16" 205 55 to chyba nie są bardzo za małe koła, na barokach 14" 175 80 tez bylo to samo.

_________________
C123 280CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl