MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 3:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: [123] Zacisk
Post: pn paź 18, 2010 10:55 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Wczoraj ulegl awarii zacisk (tylni) stracil szczelnosc.
Czy ktos juz z tym walczył?
Wystarczy wymienic oring gumowy w srodku?
Sprawa jest dosc pilna bo nie chce jezdzic moja qp w mrozy, a pozatym zbliza się przeglad mojego kombi (w ktorym padl owy zacisk).
Po zdjeciu kola wyglada ze cieknie przy tloczku.
Dzisiaj po pracy zabieram sie za denontaz zacisku i ogledziny.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: pn paź 18, 2010 11:15 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Inter Cars - zestaw naprawczy, ale musisz sprawdzić, jakiej firmy masz zaciski. Wbrew różnym opiniom - jak wykonasz to starannie i czysto, to musi trzymać. Powodzenia


Na górę
Post: pn paź 18, 2010 11:20 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Zaciski ATE
Kupowałem juz zestawy naprawcze, ale zakladalem tylko gumki zewnetrzne (wiec reszta lezy w garazu).

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: pn paź 18, 2010 11:32 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
No to tylko do roboty [zlosnik]
Aha - mała uwaga - to nie do końca jest oring, bo w przekroju jest kwadrat. Wyciśnij tłok pedałem, zanim odkręcisz wąż, bo będą problemyz jego wydobyciem.


Na górę
Post: pn paź 18, 2010 11:42 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
To juz wiem
Przerabialem to 2 miesiace temu z karetka
Tylko ciekaw jestem czy to bedzie wszystko, czy moze jeszcze jakas niespodzianka byc.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: pn paź 18, 2010 12:24 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Jak odpowietrznik da się obrócić, to nie powinno być żadnych niespodzianek.


Na górę
Post: pn paź 18, 2010 2:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 11, 2010 9:14 am
Posty: 63
Lokalizacja: Stryków
dobrze wszystko poczyść i przedmuchaj kanaliki, tłoczek powinien się świecić jak psu końcówka
dobrze jest poskładać na specjalną pastę do tłoczków/cylinderków hamulcowych
tłoczek po złożeniu powinien lekko się wsuwać i wysuwać
powodzenia!

_________________
'86 W126 260SE
'83 W123 300D


Na górę
Post: pn paź 18, 2010 2:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Mietas pisze:
dobrze wszystko poczyść i przedmuchaj kanaliki, tłoczek powinien się świecić jak psu końcówkadobrze jest poskładać na specjalną pastę do tłoczków/cylinderków hamulcowychtłoczek po złożeniu powinien lekko się wsuwać i wysuwaćpowodzenia!


AMEN ;)

Dodam jeszcze od siebie:

1. Ucieczka płynu może być spowodowana wżerami na powiezchni tłoczka - wymiana gumki pomoże na "chwilę"
2. Do regeneracji zacisku należy go rozkręcić - będzie dużo łatwiej wyczyścić całość ( w zestawach naprawczych Seinsy [autofren] są nawet gumowe uszczelki pomiędzy połówki zacisku)

3. Częstym powodem zacierającego się tłoczka jest korozja na powierzchni zacisku - tej tuż nad pierścieniem gumowym ( oringiem) - fajnie, jak ma się do dyspozycji narzędzie typu "Dremel", ale papier ścierny teżdaje radę ;)

4. Zanim wyciągniesz zacisk z auta, wypompuj tłoczki pedałem hamulca - to w razie gdybyś musiał potem używać brutalnej siły przy wyciąganiu ich w imadle.

Pzdr!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: pn paź 18, 2010 2:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
McCoy pisze:
4. Zanim wyciągniesz zacisk z auta, wypompuj tłoczki pedałem hamulca - to w razie gdybyś musiał potem używać brutalnej siły przy wyciąganiu ich w imadle.


ja to robię inaczej. Blokuję wciśnięty pedał hamulca - nie trzeba wtedy odpowietrzać całego układu. Tłoczek wyciągam przy pomocy sprężonego powietrza, tylko uwaga na paluchy [hihi]

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: pn paź 18, 2010 5:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Witam
Juz po zawodach mój zacisk dokonał żywota.
Jest pęknięta gładź gdzie chodzi tłoczek nad gumowym oringiem.
Zostaje już tylko wymiana na inny.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: pn paź 18, 2010 6:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
vpiqs pisze:
Jest pęknięta gładź gdzie chodzi tłoczek nad gumowym oringiem.Zostaje już tylko wymiana na inny.


Hm... ale tłoczek trzyma szczelność na tej gumce poniżej, więc może to wyszczerbienie czy pęknięcie nie rzutuje?

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: pn paź 18, 2010 7:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 11, 2010 9:14 am
Posty: 63
Lokalizacja: Stryków
jeżeli gładź na tłoczku jest idealna bez wżerów i pod tym "oringiem" to będzie ok
ten kawałeczek od "oringu" do brzegu cylinderka nie powinien zapiec tłoczka
pamiętaj tylko żeby wszystko było czyściutkie przy składaniu a cały zacisk dobrze oskrobany z rdzy, szczególnie prowadzenie klocków (klocek powinien luźno wchodzić)

_________________
'86 W126 260SE
'83 W123 300D


Na górę
Post: pn paź 18, 2010 8:26 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
W takim razie jutro skladam to do kupy i zobaczymy.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: wt paź 19, 2010 12:13 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Tylko pamiętaj, że taka naprawa jest na krótką metę. Pewnie jakiś czas pojeździsz, ale korpus zacisku jest już osłabiony i raczej długo nie pociągnie


Na górę
Post: wt paź 19, 2010 9:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Jeśli pękł Ci zacisk to szukaj drugiego (prawdopodobnie wystarczy tylko połówka), bo to robota bez sensu.
Tak się czasem kończy wyjeżdżanie klocków do cna. :roll:
Tylko obejrzyj dokładnie drugi zacisk na zamianę, bo jak ma rysę-pęknięcie na kołnierzu to sobie odpuść, gdyż przy cienkich klockach też pęknie.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl