MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 10:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 03, 2010 11:58 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
PanKot pisze:
U mnie zaczyna brakować i dławi się już troszkę przy 4800 obrotów.



I tu jest pies pogrzebany.
Ja miałem dolot zupełnie fabrycznie, bez zakrętów czy zwężek , jedyna to palnik nad klapą.
Kiedy palił mało brakowało mu na wysokich obrotach, tak jak u Ciebie.
Kiedy palił 16 czy na niskich czy na wysokich ciągnął tak samo.

Lepiej może odwiedź innego gazownika, który zrobi Ci prawidłową regulację.
Nie powinno być nic w dolocie, a rura od pokrywy nie może być niczym zasłonięta czy zakręcona w bok, kiedy przykładasz dłoń do końcówki dolotu silnik gaśnie?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn paź 04, 2010 12:51 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Ale to nie problem na gazie. Na gazie mam pełen zakres obrotów. Mogę nawet na czerwone pole przeciągnąć. Mimo, że mam przydławiony dolot powietrza.
Jednakże gdy przełączę się na benzynkę to w okolicy 4800 obrotów odczuwam tłumienie obrotów. Jeśli odłączę redukcję powietrza na dolocie to na gazie gaśnie mi "pod światłami", czyli na niskich obrotach. W takim układzie przełączenie na benzynę pozwala mi "zarobić" 500 obrotów bo przy około 5200-5300 mam efekt tłumienia.
Podobno jest sprawa miksera, który ma zamałą średnicę aby przepuścić odpowiednią ilość powietrza dla benzynki powyżej 5300 obrotów.
To tłumienie jest najbardziej odczuwalne na niskich biegach II i III przy ostrej jeździe. Na IV to przy tych obrotach na liczniku będzie chyba już ponad 160 km/h?

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: pt paź 22, 2010 11:10 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 16, 2007 12:59 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Wrocław
Moim zdaniem całkiem normalne spalanie. Mój c123 z M115 z automatem pali 19-20 l LPG w mieście przy ciężkiej nodze, w trasie 14. Przez klika lat uzytkowania nie udało mi sie zejść niżej (pomimo wymiany całej instalacji na nową). Auto po prostu nie jedzie na skromniejszych ustawieniach. Biorąc pod uwagę,że masz manualną skrzynie powino ok.być 10% mniej. Kolanko we wlocie do filtra przy tej konstukcji puszki musi być. Wystarczy kawałek plastikowej karbowanej rury wetknięty luzem bez uszczelniania do wlotu filtra i zawinęty do tyłu. Przelotu nie zmienia (pomijalnie, w stosunku np. do zwężki venturiego w mikserze). Z wolnymi obrotami jest trochę gorzej - z moich doświadczeń wynika,że najlepiej pracuje z odprężoną (popuszczoną) sprężyną podciśnieniowago regulatora obrotow - ale nie jestem pewien ,czy przy manualu ten element w ogóle występuje.

_________________
C123 M115 '79 "Szampański z bąbelkami", W202 C180 '93 Biały null wypas


Na górę
Post: pn paź 25, 2010 11:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
THC pisze:
(...)
Lepiej może odwiedź innego gazownika, który zrobi Ci prawidłową regulację.
Nie powinno być nic w dolocie, a rura od pokrywy nie może być niczym zasłonięta czy zakręcona w bok, kiedy przykładasz dłoń do końcówki dolotu silnik gaśnie?

Na dolocie mam rurę karbowaną wywiniętą do tyłu. Dziwne ale jak ją zdejmę to w zasadzie nie ma różnicy.
Jeśli przytkam dłonią dolot to silnik gaśnie.
"Odwiedź innego gazownika" - łatwo powiedzieć. W mojej okolicy jest 6-ciu ale żaden nie chce nawet zajrzeć do tej instalacji.
W zasadzie to nie mam czego się czepiać. Ze spalania jestem zadowolony.
Myślisz, że zbyt mało gazu może spowodować wypalenie gniazd zaworowych?

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: wt paź 26, 2010 9:40 am 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 16, 2007 12:59 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Wrocław
Ta rura jest potrzebna wyłącznie po to, by przy gwałtownym "zejściu" obrotów i jednoczesnym hamowaniu silnik nie zgasł. Na postoju nie znajdziesz różnicy. Można poeksperymentować z ustawieniem tej rurki.

_________________
C123 M115 '79 "Szampański z bąbelkami", W202 C180 '93 Biały null wypas


Na górę
Post: wt paź 26, 2010 3:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
VEDETTE666 pisze:
Ta rura jest potrzebna wyłącznie po to, by przy gwałtownym "zejściu" obrotów i jednoczesnym hamowaniu silnik nie zgasł. Na postoju nie znajdziesz różnicy. Można poeksperymentować z ustawieniem tej rurki.

Masz na myśli: tył, przód, góra, dół?

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: wt paź 26, 2010 7:44 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Jeśli dolot jest na 100% szczelny, żadna rura nie jest potrzebna.
Ale faktem jest , że pęd powietrza potrafi zdmuchnąc płomień, więc w niczym nie przeszkadza, że taka rure założymy.
Panie Kot jak pan sobie wyobrażasz wywinięcie rury w góre?
W 102 najbardziej to w bok .
W dwóch 102 miałem tak rozwiązane gaśnięcie na wolnych przy hamowaniu, w jednym własnie 123 nie było to konieczne.Także co silnik to inaczej.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt paź 26, 2010 8:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
THC pisze:
(...) Panie Kot jak pan sobie wyobrażasz wywinięcie rury w góre?
(...)

No, tak jak kot z kitą do góry.

THC pisze:
(...) W 102 najbardziej to w bok .
W dwóch 102 miałem tak rozwiązane gaśnięcie na wolnych przy hamowaniu, w jednym własnie 123 nie było to konieczne.Także co silnik to inaczej.
(...)

Przetestuję różne ustawienia rury w przyszłym miesiącu bo w tym jeżdżę na benzynce. Ciekawe czy będzie gasł przy hamowaniu jak ją wyjmę?

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: wt paź 26, 2010 8:50 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
No to ten koci ogonek łatwo maska sprasuje.:)
To czy ustawić rure w bok , dół czy górę, ma takie samo znaczenie, jak to czy rura będzie biała , zielona czy niebieskawa.
w 102 920 czyli gaźnikowym 2 litrowym silniku jest taka patelnia robi ona za obudowe filtra powietrza.
Kiedy jest zimno nalezy przestawić klapkę w dolocie w dół, żeby zabierała już rozgrzane powietrze wprost z kolektora wydechowego.
W tymże zacnym silniku miałem ta klapke zawsze zamkniętą i to wystarczyło.
W 102 962 czyli 190E miałem rurę z nawiewu 123 zawinięta jak koci ogonek .
W 123 nie miałem rury, nie miałem zwężek a śmigał nawet śmiało :)
W 124 mam blosa i nie mam kłopotów czy wybieram mocny dół czy mocną górę.
W sumie polecam takie rozwiązanie choc wydaje się drogie w zakupie.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt paź 26, 2010 9:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Rurę mam czarną :lol:
A czy Blos ma homologację?
Jak to u Ciebie działa, jak się sprawuje?

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: wt paź 26, 2010 9:52 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Bols to jest takie coś, że wiesz co silnik spala po kolorze diody na centralce.

Sprawny system, kilka zasdad i smiga bardzo fajnie.

Znajdę czas to skrobne coś o usterkach i regulacjach.

Do zwykłego palnika ma się tak jak LH do KE, inna całkiem liga.

A czy ma to homologacje czy nie ma, takie ma to znaczenie jak legalność mp3 na naszych dyskach.


Blos a nie bols, heheh

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr paź 27, 2010 1:28 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 29, 2008 7:06 pm
Posty: 114
Lokalizacja: Lublin
Ja jeżdżę 124 na codzień w takiej samej konfiguracji 230 + skrzynia 4b
do 15l gazu spalanie maxymalnie (z przewagą miasta) tyle że ja mam KJeta, a w 77r to pewnie jeszcze stromberg królował?

_________________
W124 230 '87 - na co dzień

Rover 218 SDe - sprzedam.


Na górę
Post: śr paź 27, 2010 9:56 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
THC pisze:
Bols to jest takie coś, że wiesz co silnik spala po kolorze diody na centralce.

Sprawny system, kilka zasdad i smiga bardzo fajnie.

Znajdę czas to skrobne coś o usterkach i regulacjach.

Do zwykłego palnika ma się tak jak LH do KE, inna całkiem liga.

(...)
Blos a nie bols, heheh

No to czekam na jakiś szerszy opisik.

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: sob paź 30, 2010 2:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
O BLOS'ie jest wszędzie i dużo.

Homologacji on niestety u nas nie ma (tak jak dużo innych praktycznych rozwiązań ;) ), ale na pocieszenie dodam, że p. diagności najczęściej albo się nie znają, albo nie wnikają (ci bardziej życiowi ;) ).
Montaż bardzo prosty, żadnej elektroniki czy nawet elektryki. Jedyny warunek to ustawienie gaźnika gazowego (bo tak to się nazywa) względnie pionowo -dopuszczalny odchył to chyba 30st. Przy odrobinie doświadczenia, wiedzy i cierpliwości regulacji można dokonać nawet samemu, choć na samym początku dobrze wspomóc się analizatorem. Zaoszczędzi to trochę czasu.

Co to spawalności, to jak pisał THC, w porównaniu ze zwykłą gazownią to kosmos. Spadek mocy niewielki, bo przewężenie w dolocie praktycznie niezmienione, spalanie na ogół niższe (no chyba, że ktoś zdrutuje tradycyjny palnik do granic przyzwoitości) i prawdopodobieństwo strzału dużo niższe.
Ja nie stosowałem BLOS'a, ale mam kilku znajomych co go założyli. Od Merców, przez starsze VW na KE-J po BMW z lat 90tych. Każdy jest zadowolony i nie chce słyszeć o "palnikach".

Jakiś czas temu z przyczyn losowych mój 230CE był moim jedynym środkiem lokomocji i z uwagi na ekonomikę (w budżetówce się nie przelewa ;) ) założyłem prostą instalację LPG (nie psując oczywiście tym
wpisem Książki Pojazdu ...)
Na "palniku" puki co, w jeździe mieszanej i zadowalających osiągach, moje M102 mieści się w granicach 12-13lpg/100km. Nie strzela, nie faluje, nie gaśnie, jeździ na Pb kiedy trzeba. Układ dolotowy mam bez zmian, tj. bez dodatkowych rurek, kolanek i załamań prowadzących zasysanie powietrza w różne niestandardowe miejsca...
Jak to mówią: "nie czepiaj się jak działa!".
I chyba tylko z tego powodu jeszcze nie mam BLOS'a .

P.S.
1. To nie jest reklama
2. Pozdrowienia dla ortodoksów ;)

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
Post: sob paź 30, 2010 9:11 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn maja 28, 2007 9:21 pm
Posty: 37
poradzilem sobie wkoncu z tym spalaniem m115 pali teraz do 15 l na miescie
poprostu gazownicy jak widzieli takie zjawisko jak stromberg 175cd to nie podchodzili, z tylu gaznika jest sruba regulacji jak ja wykrecasz zasysa wiecej dodatkowego powietrza at tej pory samochod ma normalna moc na gazie i pali znosnie.przy tych samych ustawieniach instalacji.
Sprawdze czy moge teraz zdjac ta rure z dolotu co prawdza mam taka na9cm srednicy


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl