MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 4:23 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lis 04, 2010 2:46 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Witam

Mam nadzieje, że znajdzie się parę osób mądrzejszych i bardziej doświadczonych ode mnie i mi pomoże :)

Otóż mój problem polega na tym, ze z tylnego koła wydobywa się dziwny dźwięk, typu obcierania blachy o blachę, ale tylko po jakims czasie jazdy. jak jade krótki odcinek to nic nie słychać... na początku myslałem że może za mocno podciągnałem "ręczny" i trą szczęki o bęben... tylko czemu po jakimś czasie jazdy?... dokładnie wygląda to tak: auto dopiero co zaczeło jeździć-cisza. Pojeżdże troszkę-zaczyna bić (obcierac) tylko przy skręcie w prawo (nawet minimalne skręcenie kierownicy). Jeżdże dłużej zaczyna huczeć cały czas... jednak jak delikatnie przyhamuje to cichnie...wjechałem na kanał i zobaczyłem, że mam urwany stabilizator tylny przy lewym kole...no i teraz pytania:

1. czy po opisaniu objawów to może byc przyczyną, czy jednak to coś związane z hamulcami, zmiana rozmiarów "czegos" pod wpływem temperatury i obcierania?
2. gdzie szukać takiego stabilizatora, czy ciężka jest wymiana, co wymienić przy okazji stabilizatora?
3. czy ktoś przerabiał przypadek z pkt.1 bądź 2?

Bardzo liczę na pomoc bo w najbliższym czasie mam zamiar udać się w rodzinne strony a jechac z takim hałasem to wiocha...z drugiej strony zastanawiam się czy tak mocno słychac to tylko w środku czy również na zewnątrz... :(

Z góry wszystkim serdecznie dziękuję :)

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: czw lis 04, 2010 8:42 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Witaj,
co do stabilizatora - chyba raczej jest uszkodzony łącznik stabilizatora, a nie on sam. Tak jest najczęściej. Jeżeli tak, to wymienić go trzeba. Jak to jednak stabilizator, to też trzeba wymienić, bo samochód będzie pływał. Jak objawy nie ustąpią, to zatrzymać się wtedy, gdy zacznie buczeć, podnieść tył i obracać kołami. Można przy podniesionym zadku uruchomić silnik i włączyć bieg. Trzeba auto zablokować, a najlepiej skorzystać z pomoce kolegi i samemu nasłuchiwać, skąd wydobywa się dżwięk. Jest prawdopodobne, że to łożysko koła.


Na górę
Post: czw lis 04, 2010 9:36 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Stabilizator obciera o felgę i stąd te odgłosy, wystarczy podnieść auto od strony urwanego łącznika i sam zobaczysz. Wymien łącznik i wszystko ucichnie.

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Post: czw lis 04, 2010 12:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Stabilizator urwał sie na zgięciu, tam gdzie przechodzi przez uszczelke i przez blache...
Dodam tylko, że w tamtym roku przed samym remontem był wymieniany z tejże właśnie strony wahacz...

heniekx pisze:
Stabilizator obciera o felgę i stąd te odgłosy

Tylko po jakimś czasie, dlaczego nie od razu?...

heniekx pisze:
Wymien łącznik i wszystko ucichnie.

Mam nadzieję, że masz racje ;)

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: czw lis 04, 2010 7:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
kaczmar52 pisze:
Tylko po jakimś czasie, dlaczego nie od razu?...

Sam napisałeś że przy skręcie w prawo (chyba) więc jeśli nie startujesz od razu w prawo to nie obciera, poza tym samochód musi się przechylić odpowiednio żeby obtarło.
kaczmar52 pisze:
Stabilizator urwał sie na zgięciu, tam gdzie przechodzi przez uszczelke i przez blache...

Czyli musisz wymienić stabilizator
kaczmar52 pisze:
Mam nadzieję, że masz racje

Rozbierz i zobacz sam, wymień to co zepsute i ciesz się jazdą [zlosnik]

Wszystkie moje wcześniejsze wypociny były podyktowane sugestią o urwanym łączniku, prawdy dowiesz się tylko zdejmując koło [zlosnik]

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Post: pt lis 05, 2010 2:40 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
no to trzeba się za to zabrać... przy okazji wymienię wszystkie przewody hamulcowe krótkie, tarcze i klocki z tyłu. Będą nówki ATE :D

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: sob lis 27, 2010 2:05 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 15, 2007 8:12 pm
Posty: 140
Lokalizacja: Sandomierz
No,różne rzeczy się dzieją gdy stabilizator urwany(przegnity,itp).Ja na ten przykład półoś wymieniłem nie podejrzewając głupiego kawałka metalu.

_________________
300D 81" Automat


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl