MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 4:59 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lis 24, 2010 7:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Panowie, co myślicie o czymś takim - tak połączyć elektrykę halogenów z kierunkowskazami aby podczas skręcania załączał się halogen od strony włączonego kierunkowskazu? Byłoby to coś a'la lampa doświetlająca pobocze.
Nie będzie szpecić bo nic nie dokłamy a chyba nie ma przepisu, który zabraniał by tego.
Nie wiem jak u Waszych beczkach ale w mojej halogeny świecą bardzo nisko i na boki.
Idealnie nadają się do doświetlania kierunku w którym zamierzam zakręcić.
Dużo jeżdżę i zauważyłem, że lampy bardzo szybko się brudzą i przez to słabo oświetlają drogę a halogeny mimo, że są zesplone za tym samym szkłem dobrze doświetlają pobocze. Wczoraj, na trasie miałem już nieźle przybrudzone lampy i zjeżdżającz na stację benzynową włączyłem sobie halogeny przy skręcie. Miałem idealną widoczność.
Dzięki temu ominąłem jakiś kawałek szyny kolejowej, który tam leżał. Opona byłaby rozdarta jak nic!

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: śr lis 24, 2010 8:25 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
PanKot pisze:
chyba nie ma przepisu, który zabraniał by tego.

nie można używać tych świateł, gdy widoczność jest prawidłowa.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr lis 24, 2010 8:29 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Współczesne auta (niektóre) tak mają, także kupowane w Polsce z naszą homologacją. Zatem nie jest to nielegalne do końca. Diagnosta może co prawda mieć wątpliwości, ale w sumie takie rozwiązanie jest dobre - nikogo nie oślepia, a pomaga.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: śr lis 24, 2010 8:39 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
Zauważyłem, że jest to chyba standard w nowych samochodach kl. średniej i wyższej. Zwróćcie uwagę na jakimś skrzyżowaniu, sporo już tego jeździ.

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
Post: śr lis 24, 2010 9:17 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Pierwszy to chyba nawet był Mercedes z takim patentem.
Jechał za mną kiedyś nowy ML, przejeżdżaliśmy przez kilka małych rond i garbów i byłem oburzony jakością wykonania podłączeń elektrycznych w nowych Mercedesach. Uświadomił mnie dopiero Gerri.

PanKot pisze:
Panowie, co myślicie o czymś takim - tak połączyć elektrykę halogenów z kierunkowskazami aby podczas skręcania załączał się halogen od strony włączonego kierunkowskazu?


A jak będziesz jechać za mną w nocy i będziesz zmieniał pas lub przygotowywał się do skrętu, to będziesz świecił mi po plecach i lusterkach? Patent, który jest homologowany włączany jest kołem kierownicy i to do jakiejś określonej prędkości. Po to właśnie, żeby doświetlić zakręt, pieszego, czy jak u ciebie wystającą szynę kolejową na stacji benzynowej (sic!) Ściągacie paliwo z lokomotywy?? U ciebie będzie tak, że ty będziesz się zastanawiał, czy użyć kierunku (czyli zajmował się głupimi rzeczami zamiast sytuacją na drodze), a ja znowu powiem głośno: "co za debil znowu jedzie na p-mgielnych" i naprawdę będę miał niekłamaną ochotę włączyć halogen u siebie i przytrzymać świecącemu buzię ze dwie minuty przy lampie, żeby się raz a skutecznie oduczył, bo oprócz Twojego pomysłu nie podoba mi się także nowa moda, czyli włączanie p-mgielnych, bo fajnie wyglądają.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: śr lis 24, 2010 10:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sie 19, 2009 8:18 am
Posty: 123
Lokalizacja: Warszawa
Z tego co wyczytałem w sieci dopuszczane jest doświetlanie przy prędkości poniżej 40 km/h.

Doświetlanie włącza się wtedy przy załączeniu kierunku lub przy mocnym skręcie kierownicą.

Ponoć reguluje to UE na mocy regulacji ECE 119 z 6 kwietnia 2005 (to akurat z aukcji allegro - papieru nie chciało mi sie szukać ani czytać).

W beczce info o tym ile jedziesz możesz wziąc z zegarów (jest tam wstyczka do tempomatu - u mnie jest a tempomatu nie mam). Info o tym, że jest włączony kierunek też nie trudno. Gorzej z tym skrętem - jakieś dodatkowe sytyki na przekładni kierowniczej.

Z tego co wyczytałem to w w219 przy załączonym wstecznym światła załączają się na odwrót - czyli jeszcze info o wstecznym - też sie da :)

Teraz lutownica w dłoń i do roboty :P.

Ja ogólnie nie lubie jak moje auto decyduje co ma robić (no oprócz automatycznej skyrzni :P ), więc lutować nie będę.

Pozdrawiam

_________________
w123 230CE 83


Na górę
Post: czw lis 25, 2010 8:38 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
To "nowoczesne" rozwiązanie świateł było zastosowane w Citroenie, w modelach DS19 / DS 21 - pół wieku temu.


Na górę
Post: czw lis 25, 2010 9:02 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Jawu pisze:
To "nowoczesne" rozwiązanie świateł było zastosowane w Citroenie, w modelach DS19 / DS 21 - pół wieku temu.


E - coś Ci tam świta, ale nie do końca. DS-y miały skrętne reflektory, a nie zapalane dodatkowo p-mgielne. Poza tym nie w DS19 tylko w wyższym DS21.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw lis 25, 2010 12:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
_me: how_ pisze:
(...)A jak będziesz jechać za mną w nocy i będziesz zmieniał pas lub przygotowywał się do skrętu, to będziesz świecił mi po plecach i lusterkach?

No, nie zupełnie tak. Chyba sam przyznasz, że w lusterkach halogeny nie oślepiają (sam sprawdzałem) - jeśli są dobrze ustawione. Bardzej przeszkadzają tylne przeciwmgielne. Te walą po oczach równo. Nawet na trasie jak ktoś leci z przeciwka na halogenach to mi mniej przeszkadza. Przeleci i po zawodach a tylne jasne światło razi niemiłośiernie wiele dłużej - zanim takiego debila wyprzedzę.
_me: how_ pisze:
(...)Patent, który jest homologowany włączany jest kołem kierownicy i to do jakiejś określonej prędkości. Po to właśnie, żeby doświetlić zakręt, pieszego, czy jak u ciebie wystającą szynę kolejową na stacji benzynowej (sic!)

I tu własnie trzeba wymyślić taki patent aby automatycznie jedna strona się załączała tylko przy prędkości poniżej 40km/h. Czyli przy skręcie w boczną drogę a nie przy zmianie pasa na autostradzie.
_me: how_ pisze:
(...) a ja znowu powiem głośno: "co za debil znowu jedzie na p-mgielnych" i naprawdę będę miał niekłamaną ochotę włączyć halogen u siebie i przytrzymać świecącemu buzię ze dwie minuty przy lampie, żeby się raz a skutecznie oduczył, bo oprócz Twojego pomysłu nie podoba mi się także nowa moda, czyli włączanie p-mgielnych, bo fajnie wyglądają.

Tu też masz rację. Faktycznie zapanowała moda na jazdę na przeciwmgielnych. Mi też się to podobało ale nie dlatego, że fajnie wygląda ale dlatego, że lepiej widać obie strony pobocza i można dostrzec wcześniej pie****ch batmanów i rowerzystów, którzy idą bądź jadą poboczem bez odblasków i oświetlenia.
Zrozumiałem, że źle robię jak kiedyś na CB usłyszałem: "witamy w klubie halogen". Teraz załączam sobie czasmi jak jestem sam na drodze, a że dużo jeżdżę nocą to mam chwile radochy jak na aliena przystało.

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: czw lis 25, 2010 12:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
wojtasR pisze:
Z tego co wyczytałem w sieci dopuszczane jest doświetlanie przy prędkości poniżej 40 km/h.

Doświetlanie włącza się wtedy przy załączeniu kierunku lub przy mocnym skręcie kierownicą.

Ponoć reguluje to UE na mocy regulacji ECE 119 z 6 kwietnia 2005 (to akurat z aukcji allegro - papieru nie chciało mi sie szukać ani czytać).

W beczce info o tym ile jedziesz możesz wziąc z zegarów (jest tam wstyczka do tempomatu - u mnie jest a tempomatu nie mam). Info o tym, że jest włączony kierunek też nie trudno. Gorzej z tym skrętem - jakieś dodatkowe sytyki na przekładni kierowniczej.

Z tego co wyczytałem to w w219 przy załączonym wstecznym światła załączają się na odwrót - czyli jeszcze info o wstecznym - też sie da :)

Teraz lutownica w dłoń i do roboty :P.

Ja ogólnie nie lubie jak moje auto decyduje co ma robić (no oprócz automatycznej skyrzni :P ), więc lutować nie będę.

Pozdrawiam

Bardzo cenne uwagi.
A odnośnie nakładu pracy to chyba nie będzie to tak skomplikowane aby nie było niemożliwe a przede wszystkim jest bardzo mała i wręcz niewidoczna ingerencja w stan fabryczny autka. Taka przeróbka to dla niektórych "mały pikuś" w porównaniu z odbudową samochodu.

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: czw lis 25, 2010 12:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 20, 2007 1:26 pm
Posty: 139
Lokalizacja: Krakoff
takie pomysły były już stosowane 30 lat temu w Cadillacach:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Przy wrzucenie kierunkowskazu włączała się lampa na błotniku oświetlająca skrzyzowanie.

_________________
W126 300SDL "Lucy"
W123 240TD Zimowóz RIP


Na górę
Post: czw lis 25, 2010 2:05 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Bukol pisze:
Jawu pisze:
To "nowoczesne" rozwiązanie świateł było zastosowane w Citroenie, w modelach DS19 / DS 21 - pół wieku temu.


E - coś Ci tam świta, ale nie do końca. DS-y miały skrętne reflektory, a nie zapalane dodatkowo p-mgielne. Poza tym nie w DS19 tylko w wyższym DS21.


Nic mi nie świta, tylko wiem, że DS-y miały skręcane reflektory. Nie pamiętałem tylko, czy było to w 19, czy w 21, dlatego napisałem DS19/DS21. W pomyśle Kolegi Pana Kota i w Citroenie chodziło o oświetlenie pobocza, przy skręcaniu. W obu rozwiązaniach są tylko inne światła i ich sterowanie do osiągnięcia podobnego celu.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl