MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 8:22 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lut 23, 2011 8:57 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr lut 23, 2011 8:19 am
Posty: 5
Dzięki wszystkim za porady, fakt te 20 k to może być trochę mało, jak doliczy się wszystkie opłaty. Ja wyszedłem z założenia, że w Niemczech można dostać auto w lepszym stanie (choć wiadomo nie zawsze) Rozum podpowiada sedan, ale serce coupe :P Musze rozważyć wszystkie opcje by nie wtopić z zakupem. Co do kupna to nie pojadę sam, tylko z ojcem i znajomym mechanikiem. No zobaczymy. A tak z innej "beczki" jak w123 sprawuje się na Polskich drogach? Bo mamy to co mamy wiadomo, dziury itd.


Na górę
Post: śr lut 23, 2011 8:58 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Coffee pisze:
jeszcze jeden pkt. Ja chcialem jechac do Niemiec po zupełnie inny samochód, też klasyk. Juz byłem spakowany i ... przypomniałem sobie że kolega z podstawówki mieszka w Niemczech więc poprosiłem go o telefon do właściciela. Okazało się, że auto nie jest zarejestrowane chociaż mailowo pan potwierdzał, że mogę nim wrócic do Polski. wiec moja wycieczka byłaby na marne bo do ceny należy doliczyć lawetę co stanowi więcej niż te 1200 zł o których pisze Bukol.


Chyba coś się nie dogadaliście, bo niemiecki sprzedający musiałby być nie spełna rozumu, gdyby zdecydował się oddać ci zarejestrowane auto na powrót do Polski. Do takich celów w tym pięknym kraju wymyślono instytucję tablic krótkoterminowych lub eksportowych.

Coffee pisze:
Przegladając ogloszenia to za 20tysi można kupić coupe w Polsce i nie ma opłat celnych itp. Generalnie mówi się (patrz artykuł Idzika w Classicauto nr 53) że beczki w Niemczech są droższe niż w Polsce więc nie wiem czy to na pewno dobry kierunek.

Żeby wysnuć teorię o tym, w którym kraju beczki są droższe, a w którym tańsze nie wystarczy przelecieć raz w tygodniu allegro i mobile.de. Nie znam tekstu, ale spodziewam się, że autor poparł takie stwierdzenie solidną argumentacją. [ok]



No miło się gaworzy, nie powiem, zwłaszcza jak to ktoś ma wydać 20 tysięcy, a nie my.

20 tys to w mojej skromnej opinii wystarczający budżet, żeby do zakupu podejśc swobodnie i to po obu stronach Odry, zakładając, ze nie będziesz upierał się np przy pierwszej serii i wyposażeniu.



Kolego, szczęśliwy kandydacie na właściciela dobrej beczki, zechcij rzucić okiem na ten temat i mój post mniej więcej w jego połowie.

klik

Rozumiem, że już zdecydowałeś, że będzie to auto dwudrzwiowe, ale miej świadomość, że QP jest tożsame z limuzyną od dziobu do słupka A. Później następują różnice, które zasadniczo zmieniają koszty i dostępność części zamiennych. Różnice te kończą się dopiero wraz z początkiem bagażnika. Tylko w temacie uszczelek, których wbrew pozorom jest sporo takie różnice nie sięgają 30% tylko są to grube wielokrotności. "Pakiet startowy", o którym pisze Bukol, a który musiałby zawierać uszczelki to jest kilka tysięcy złotych, dlatego przy wyborze kupety stan tych elementów stawiałbym wysoko na liście argumentów.

_________________
123. W, S i C.


Ostatnio zmieniony śr lut 23, 2011 9:32 pm przez _me: how_, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
Post: śr lut 23, 2011 9:02 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr lut 23, 2011 8:19 am
Posty: 5
BTW

http://otomoto.pl/mercedes-benz-w123-w1 ... 34692.html

Nie za tanio cos?


Na górę
Post: czw lut 24, 2011 12:34 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lut 16, 2011 8:29 am
Posty: 35
Bukol pisze:
eli pisze:
Przy kwocie którą dysponujesz możesz spokojnie celować w bardzo dobry egzemplarz CE.
Powodzenia


No nie do końca. Auta z ogłoszeń to 4-5tyś Euro, do tego sprowadzenie, opłaty, koszty poszukiwań etc. Dalej: pakiet startowy, ubezpieczenie ... Aby zmieścić się w 20.000PLN to auto w Niemczech nie powinno kosztować więcej niż 3500Eu. Zostanie ok. 6000PLN na koszty.
A tak na szybko:
wyjazd i poszukiwania (paliwo, jakiś nocleg, żarcie, roaming) - 2.000PLN
zakup (3500Eu) - 14.000PLN
opłaty w DE (ubezpieczenie itp.) - 400PLN
transport do Polski (na kołach: olej, paliwo na 1000km) - 1.200PLN
opłaty rejestracyjne w Polsce - 1.200PLN
OC (zależy od zniżek i rejonu) - 1.000PLN
czyli już mamy 19.800PLN
może być już krucho z pakietem startowym.


jako ze zajmuje sie wyjazdami do belgi i niemiec po auta - hobbystycznie tzn jak mam czas i troszku gotówki to napisze co mysle o tej wycnie kosztów

wyjazd i poszukiwania (paliwo, jakiś nocleg, żarcie, roaming) - 2.000PLN - nie wiem skąd ta cena - max 1000zł niech poświeci 3 dni i hotel fomuła1 za 41 euro doba x3 = 123 euro reszta paliwo i zarcie

zakup (3500Eu) - 14.000PLN - ok

opłaty w DE (ubezpieczenie itp.) - 400PLN max 80 euro a nawet taniej jak si epokombinuje i tablice bedą zamiast na 5 dni to np na 4 dni wtedy koszt 65euro

transport do Polski (na kołach: olej, paliwo na 1000km) - 1.200PLN - tu w zaleznosic od spalania ale olej mozna wziac z polski wiec jakies 200zł + 1200KM przy srednim spalaniu 13 l benzyny to daje 156l * 1,2 Euro = wiec max 1000zł

transport - ja bym nie ryzykował i za 1200zł laweta z polski albo taniej jak z niemiec ok 1000 zł i odchodzi cena ubezpieczenia - 80 euro - wiec sporo

opłaty rejestracyjne w Polsce - 1.200PLN mysle ze mniej ale niech bedzie ze tyle - tu bedzie brana pod uwage cena na FV poniewaz w celnym nie mają tak starych samochodów w tabelach eurotaxu :)

OC (zależy od zniżek i rejonu) - 1.000PLN

czyli już mamy 19.800PLN zamiast takiej kwoty robi nam sie około 18200 zł wiec na pakiet start zostaje prawie 2000zł - czy to duzo - uwazam ze przy tak starym aucie to wcale nie jest duzo bo wiele rzeczy moze być do zrobienia nawet biorac pod uwage ze stan na 1 rzut oka bedzie w miare ok


Na górę
Post: czw lut 24, 2011 8:57 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 11:33 am
Posty: 392
Lokalizacja: Płock
Podsumowując --nie możesz całej kwoty 20 tys. zł wydać sam samochód!!!

_________________
107 - 380 SLC
108 - 280 SE 4.5


Na górę
Post: czw lut 24, 2011 10:54 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
stawsz pisze:
jako ze zajmuje sie wyjazdami do belgi i niemiec po auta - hobbystycznie tzn jak mam czas i troszku gotówki to napisze co mysle o tej wycnie kosztów

wyjazd i poszukiwania (paliwo, jakiś nocleg, żarcie, roaming) - 2.000PLN - nie wiem skąd ta cena - max 1000zł niech poświeci 3 dni i hotel fomuła1 za 41 euro doba x3 = 123 euro reszta paliwo i zarcie

zakup (3500Eu) - 14.000PLN - ok

opłaty w DE (ubezpieczenie itp.) - 400PLN max 80 euro a nawet taniej jak si epokombinuje i tablice bedą zamiast na 5 dni to np na 4 dni wtedy koszt 65euro

transport do Polski (na kołach: olej, paliwo na 1000km) - 1.200PLN - tu w zaleznosic od spalania ale olej mozna wziac z polski wiec jakies 200zł + 1200KM przy srednim spalaniu 13 l benzyny to daje 156l * 1,2 Euro = wiec max 1000zł

transport - ja bym nie ryzykował i za 1200zł laweta z polski albo taniej jak z niemiec ok 1000 zł i odchodzi cena ubezpieczenia - 80 euro - wiec sporo

opłaty rejestracyjne w Polsce - 1.200PLN mysle ze mniej ale niech bedzie ze tyle - tu bedzie brana pod uwage cena na FV poniewaz w celnym nie mają tak starych samochodów w tabelach eurotaxu :)

OC (zależy od zniżek i rejonu) - 1.000PLN

czyli już mamy 19.800PLN zamiast takiej kwoty robi nam sie około 18200 zł wiec na pakiet start zostaje prawie 2000zł - czy to duzo - uwazam ze przy tak starym aucie to wcale nie jest duzo bo wiele rzeczy moze być do zrobienia nawet biorac pod uwage ze stan na 1 rzut oka bedzie w miare ok


Wyjazd i poszukiwania - przyjmuje 2 osoby i grubo ponad 2000km. Tego nie dasz rady za 1000PLN. A kolega kilka postow wyzej pisze, ze maja jechac we trzech. Jezdze co tydzien po autostradach Holandii i bardzo czesto przez Niemcy. Przy autostradzie wszystko jest drozsze (n.p. benzyna o jakies 10c/litr). A jadac po auto gdzie program napiety, nikt nei bedzie tracil czasu na poszukiwania tanszego paliwa poza autostradami.
Oplaty w DE - strzelalem i przestrzelilem o jakies 100PLN jak wiac :)
Transport do Polski - chyba dawno nie jezdziles w Europie. Benzyna na autostradzie kosztuje 1,65Eu a nie 1,20Eu. Wlasnie stad biora sie nietrafione kalkulacje. Zatem policz raz jeszcze 156litrow x 1,65Eu = 257,40Eu. Noi jeszcze trzeba cos zjesc, wypic...

Generalnie uwazam, ze jezeli moja kalkulacja jest przestrzelona to w dol. Przyjmij kolego takze, ze ludzie ktorzy beda jechac nei sa zawodowcami, nie zajmuja sie handlem autami, nie znaja trikow i sztuczek "jak oszwabic szwaba" itp.

A pakiet startowy w wysokosci 2000PLN to jest tyle co nic. Starczy na podstawowe czynnosci serwisowe niezbedne przy tak starym samochodzie. Jezeli dojda do tego uszczelki, o czym pisal wyzej me-how, a kolega kupi coupe, to bedzie bolalo. A opony? Jak sie kupi stare auto za 3500Eu nie ma co oczekiwac nowych gumek. itp itd etc

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw lut 24, 2011 3:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Bukol pisze:
Kiełbik Trading


Bukol, kto jak kto, ale Ty powinieneś chyba wiedzieć, że należy napisać Kielbik [zlosnikz]

Sandal100, trochę jeszcze Ci namieszam, ale nie zastanawiałeś się przypadkiem nad kombi? Ładnych qp 123 i to często na żółtych blachach jest pełno bo one nie szły raczej do ciężkiej roboty i zawsze były droższe, ładnych sedanów tez co nieco jest, bo po prostu było ich więcej, ale ładnych S123 jest chyba niewiele i to co prawda tylko moje zboczenie, ale mnie najbardziej kręci właśnie zadbane kombi bo to już dziś rzadkość, a dwudrzwiówki wylegają niemal masowo na ulice za każdym razem gdy tylko zrobi się ładniejsza pogoda.

Sandal100 pisze:
Nie za tanio cos?


Co do tego ogłoszenia, to nie powiedziałbym, żeby to było jakoś bardzo tanio, bo po pierwsze auto jest do opłat, po drugie progi są w kolorze, czyli już coś było robione, a po trzecie "drobne naprawy blacharsko-lakiernicze" w rozumieniu sprzedającego mogą często oznaczać całkiem sporą ingerencję...

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: czw lut 24, 2011 4:04 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Tak jest, poprawiam sie: Kielbik Trading ;)

A co do kombi - tez uwazam, ze sa najfajniejsze. Ale najtrudniej dostepne i zdecydowanie najdrozsze. Obawiam sie, ze majac 20.000 budzetu i co za tym idzie, dosc spore oczekiwania co do stanu auta, znalezienie kombi to mission impossible. A tu w Holandii wlasnie sie pojawilo 280TE z '79, nie dosc ze M110 w automacie to jeszcze 1 seria. Miod malina i jedyne 9000Eu [hehe]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw lut 24, 2011 4:10 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 05, 2010 9:32 pm
Posty: 414
Lokalizacja: Warszawa
Sandal100 pisze:


Znam gościa który sprzedaje to auto. Ono wymaga troche dopieszczenia, głownie blachy. Na gotowo 18-20 tysi.
Zastanawiałem się nad nim, ale odpuscilem.

_________________
...
911 SC Coupe '78, Mocca Black
ex. W123 230 '79, W107 280SLC '76,
W123 '78, 230 automat Coloradobeige
chyba ex. W114 '72, 280 CE


Na górę
Post: czw lut 24, 2011 4:24 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr lut 23, 2011 8:19 am
Posty: 5
Coffee dlaczego zrezygnowałeś? Byłeś ją oglądać? Widzę, że większość z was odradza coupe, więc może jednak pójdę w kierunku sedana lecz kurcze to już nie to samo. W waszych samochodach jaki macie motor? Benzyna czy diesel? Bo z tego co już się dowiedziałem benzyna 2,3 zjada z 12 l a diesel ok 8?


Na górę
Post: czw lut 24, 2011 4:34 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 05, 2010 9:32 pm
Posty: 414
Lokalizacja: Warszawa
http://otomoto.pl/mercedes-benz-w123-ce-C16959606.html
A może coś takiego. Nie wiem czy jest dobry. Rzucił mi się w oczy.
Ja zrezygnowałem z tego za 12. Wtedy kosztował 13,20 i wymagał pare tysięcy żeby doprowadzić go do dobrego stanu. Za 20 tysięcy chciałem mieć bardzo dobre auto, a ten jak dla mnie oczywiście takim nie był.

Jeśli chodzi o silnik to ja mam 2,3 benzyna i pali 13. W sumie nie ma to dla mnie znaczenia bo i tak nie jeżdżę nim na co dzień a frajda na pewno większa niż w przypadku diesla, szczególnie 200D- którego mi odradzil jeden z kolegów z forum - dzięki.

_________________
...
911 SC Coupe '78, Mocca Black
ex. W123 230 '79, W107 280SLC '76,
W123 '78, 230 automat Coloradobeige
chyba ex. W114 '72, 280 CE


Na górę
Post: czw lut 24, 2011 4:35 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
My nie odradzamy coupe. Podrzucamy jedynie mysl o zakupie limuzyny. Bo za takie pieniadze jakie chcesz wydac to kupisz ladniejsza limuzyne niz coupe. Poza tym, jak dla mnie, ladne coupe nie robi takiego wrazenia jak ladna limuzyna (o kombi nie wspominam - te jak sa idealne to powalaja, ale za 20k nie kupisz nic co nie bedzie zlachane). Do tego w przypadku limuzyny masz wiekszy wybor silnikow (od 55KM do 185KM).
A co do naszych silnikow - mamy takie jak w podpisach ;) Coffee ma poczciwa 230-tke na gazniku, ja mam rownie poczciwa 250-tke, tez na gazniku. Moja spala w trasie dokladnie tyle ile mowi instrukcja: ok. 12l/100km przy spokojnej autostradowej jezdzie (100-120km/h). DJ MAKU widze ze smiga na OM617. Me:how OM616 ...

Diesel faktycznie spali znacznie mniej. Benzyny w 123 nigdy nie byly oszczedne. Zejsc ponizej 10l/100 to mozna, ale jak sie nie przekracza 90km/h. Generalnie trzeba przyjac: trasa - 12, miasto - od 15-tu. W przypadku diesli roznice miedzy 200D a 240D nie beda wielkie, ale 300D spali juz troszke wiecej niz 4-ro cylindrowe.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw lut 24, 2011 4:41 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Coffee pisze:
Jeśli chodzi o silnik to ja mam 2,3 benzyna i pali 13.


Warto jednak dodac, ze Twoj silnik, mimo podobnego oznaczenia na klapie, nie jest tym samym co w tej zlotej coupe. Gaznikowe 123 (230 i 230C) mialy silnik starej konstrukcji (M115 - 109KM, do '80 roku). Wtryskowy (230E, 230TE i 230CE) to juz znacznie nowsza konstrukcja stosowana pozniej w 124, a takze w G (M102 - 136KM). Zupelnie inne silniki. Wtryskowy bedzie oszczedniejszy, ale cudow sie nie spodziewaj.

A tak szczerze - jak bym mial kupowac coupe to tylko 280CE.

Edit - ta srebrna 280-tka wyglada super. I do tego 1 seria, deska chyba bez pekniecia. Warto chyba sie zainteresowac.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw lut 24, 2011 4:51 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 05, 2010 9:32 pm
Posty: 414
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki Bukol.

Ja mam 230 bez E i to jest wersja gaznikowa 109km a ta złota to 230E a właściwie CE bo to coupe ma wtrysk i 136km.

Rozroznia sie po literce E -Tak? Czy jest jeszcze jakiś element rozniacy?

_________________
...
911 SC Coupe '78, Mocca Black
ex. W123 230 '79, W107 280SLC '76,
W123 '78, 230 automat Coloradobeige
chyba ex. W114 '72, 280 CE


Na górę
Post: czw lut 24, 2011 4:57 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
No roznia sie silnikiem :) M102 w beczce nie wystepowal jako gaznikowy, a M115 nie bylo z wtryskiem. Zatem jezeli mamy 230 bez "E" to bedzie to M115, jezeli bedzie zas 230 z "E" to zawsze powinien pod maska byc M102. Zewnetrznie ciezko odroznic, ale M102 nie bylo w 1 serii, a M115 zakonczono w '80 roku. Czyli mozna rozpoznac po serii.

EDIT - tu musze troche uzupelnic. M102 wystepowal w 123 jako gaznikowy, ale w modelu 200. Nie bylo M102V23 w beczkach. Uff.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl