MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 2:19 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lut 23, 2011 10:05 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lut 16, 2011 8:29 am
Posty: 35
witam mam parę pytań - pacjent to 116 z 78 r 280 se; silnik 110.983 skrzynia automat

1. jak wyregulowac mieszankę - zdemontowałem gaz i jest za bogata - , zmieniłem świece (stare były okopcone na czarno) , wyminiłem fitry, auto dziwnie sie spala kopci na siwo -biało -az w oczy szczypie takie gryzące spaliny - śrubka od regulacji (na imbusa jak wyczytałem na forum) była całkiem wykręcona wiec wkręciliśmy nową (zadnego kitu czy innej mazi na tym nie było :)) - chodzi mi o kompedium krok po kroku czy moze jakiś odnośnik - na forum niewiele znalazłem

2. jaki macie olej w skrzyni automatycznej - ja mam wlany czerwony wiec wychodzi ze atf syntetyk

3. czy pod tylna kanapą oraz oparciem kanapy orginalnie było jakieś wygłuszenie - wyciszenie ? po moim demontazu knapy jest tylko blacha - jesli nie ma to czy jest sens czym to zrobic jakimis matami moze?

4. wnętrze mam całe zdemontowane i jak sie jedzie słychac tylny most - tak mi sie na razie wydaje - nie jakoś bardzo ale jednak wycie - czy wystarczy czasem wymienic sam olej czy ktoś to regenerował i jak to szło ?

5 jakie sa seryjne opony w 116 - mam kazdą z innej parafi i takie balony ze głowa boli na przedzie np felga rial 16'' opona 225/60 /r16 a tył 225/55/r16 - chce zmienic na max 215 rozmiar bo chyba 205 beda za małe na rozmiar felgi

6.czy w polsce dostepne sa obicia tapicerskie podobne(nie musi to być orginał - ma byc coś zblizonego) do obicia welurowego chciałbym miec coś takiego jak bylo w originale

[url][URL=http://img215.imageshack.us/i/904kg.jpg/]Obrazek[/url]
[/url]


7. ostatnie - szukam do kupienia pokrywy skrzynki bezpieczników, dobrych lampek tylnej rejstracji , oraz jakiegoś opisu typu "naprwiam sam " w jezyku polskim jesli istnieje - mam wersje w jezyku wroga PDF i nic z niej nie czaje a przetłumaczyć to to kosmos

przepraszam ze az tyle ale to są moje wątpliwości po 1 tyg pracy z samochodem i robienie pewnych rzeczy na nowo - ogólnie nie ma tragedi - blacharsko moze byc (wyprowadzony i zabezpieczony choć na razie bez pisakowania całości - troche to nie po mojej mysli na na razie musi tak byc mysle ze za 5 lat do tego wróce)- najwiecej problemów miałem z elektryką z którą juz sie uporałem (wszystko działą w 100% a nie działało prawie nic) uporałem sie takze z klimatronikiem który był seryjnie na pokładzie, a porzedni własciciel sprzedał ze 6 lat temu jaiemus niemcowi za dobrą kase - efekt nie działało nic nawet nie było ogrzewania ani nawiewów - teraz z panelu climatronica działa ogrzewanie , wszytkie nawiewy i cyrkulacja (obieg wew oraz zewnetrzny) wiadomo na czas dopuki nie upoluje jakiegos sprawnego sterownika i innych czesci do uruchomienia klimy (pocieszające jest to ze wszystkie podłaczenia zostały , podcisnienia , wiazki ) sprzedał cała mechanikę + sterownik(czyli to co najdrozsze) bedzie musiało funkcjonowac takie "druciarstwo" choć nic nie zepsuliśmy ani nawet nie ucieliśmy pół kabla tak aby w kazdej chwli mozna było wrócić do orginału

aha jakby ktoś chciał elementy do gazu lub sprawny hak to zapaszam oddam za free - mi juz niepotrzebny - butla stako homologacje miała do 2010 r reszta chyba dobra nawet nie wiem nie sprawdzałem - pzdr Szymon


Na górę
Post: śr lut 23, 2011 11:31 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Olej do skrzyni - ATF.
Pod kanapa nie bylo wygluszenia (a moze bylo, ale w wyzszych modelach?).
Most - wnetrze, zwlaszcza kanapa i oparcie, amja ogromne wlasciwosci wygluszajace. Moze Twoje wrazenie bys spowodowane, ze mechanizm pracuje praktycznie bez wygluszen. Most zawsze bedzie troche slyszlany, w koncu to pracujacy mechanizm. Co do wymiany oleju - przy mocno zuzytym moscie wymiana moze przyniesc skutek odwrotny - most zacznie huczec bardziejze wzgledu na fakt iz dostanie zadszego oleju (stary bedzie raczej gesty).
Opony - wszelkie dane techniczne znajdziesz na stronie klubowej po prawej stronie w dziale garaz. W tym fabryczne rozmiary opon i felg.
Z tapicerka bedzie problem. Radze szukac uzywek w Twoim kolorze. Nie kombinuj z dorabianym welurem, zawsze bedzie z tego kicha.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: śr lut 23, 2011 12:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Bukol pisze:
Pod kanapa nie bylo wygluszenia (a moze bylo, ale w wyzszych modelach?).

Było i to we wszystkich wersjach (mata nie była klejona do blachy a jedynie zaczepiana za wystające elementy mocowania tylnego oparcia kanapy).


Na górę
Post: śr lut 23, 2011 12:06 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
ROBHEN pisze:
Bukol pisze:
Pod kanapa nie bylo wygluszenia (a moze bylo, ale w wyzszych modelach?).

Było i to we wszystkich wersjach (mata nie była klejona do blachy a jedynie zaczepiana za wystające elementy mocowania tylnego oparcia kanapy).


Dzieki za sprostowanie [ok]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: śr lut 23, 2011 12:18 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lut 16, 2011 8:29 am
Posty: 35
ROBHEN pisze:
Bukol pisze:
Pod kanapa nie bylo wygluszenia (a moze bylo, ale w wyzszych modelach?).

Było i to we wszystkich wersjach (mata nie była klejona do blachy a jedynie zaczepiana za wystające elementy mocowania tylnego oparcia kanapy).



a masz informacje z czego to było wykonane - albo jakieś zdjecia ?

tak myślałem ze coś było bo mi na to wygląda - kanapa to tylko wykładzina trochę pianki i maty kokosowej a pod tym powinno chyba byc jakieś wygłuszenie - moze wtedy i faktycznie mostu nie bedzie słychac ja =siedziałem z tyłu na podłodze z blachy a całe wnetrze oprócz fotela kierowcy tez jest wybebeszone


Bukol pisze:
Z tapicerka bedzie problem. Radze szukac uzywek w Twoim kolorze. Nie kombinuj z dorabianym welurem, zawsze bedzie z tego kicha.



myśle ze z tym tez bedzie kicha :/ niewiele jest juz uzywek w dobrym stanie a w szczególności w tym kolorze co na obrazku


Na górę
Post: śr lut 23, 2011 12:53 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 18, 2010 9:52 am
Posty: 44
Numer GG: 4948348
Lokalizacja: London
Cytuj:
a masz informacje z czego to było wykonane - albo jakieś zdjecia ?

Była to czarna folia w środku niej taka piankowa jakby masa, w w126 jest to identycznie rozwiązane. Wygłuszenie leży pod kanapą a druga część wisi na tych samych hakach na których oparcie :) mam fotkę ale coś mi się nie udaje go zaprezentować...

_________________
Pomoc w zakupach na eBay.co.uk i zniżki eurocarparts.co.uk


Na górę
Post: śr lut 23, 2011 2:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
stawsz pisze:
a masz informacje z czego to było wykonane - albo jakieś zdjecia ?

Odbierz PW którą Ci wysłałem tam znajdziesz informację na ten temat.


Na górę
Post: śr lut 23, 2011 8:56 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lut 16, 2011 8:29 am
Posty: 35
a nikt nie wie jak wyregulowac tą mieszankę ?


Na górę
Post: pt mar 04, 2011 10:25 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lut 16, 2011 8:29 am
Posty: 35
stawsz pisze:
a nikt nie wie jak wyregulowac tą mieszankę ?




????

samochód wstawiam do mechanika 17 marca i dobrze byłoby to wyregulowac przy okazji - przy okazji bedzie regulacja zaworów czyszczenie przepustnicy , wymiana wieńca z kołem od rozrusznika (przepuszcza),wymiana filtra w skrzyni i oleju i parę innych czynności - auto dostało nowe kable , świece , kopułke , filtry - dalej samochód ma za bogatą mieszankę az "gryzie" w oczy i kopci na siwo-biało , silnik chodzi ładnie równo ale ma tez za wysokie obroty


auto jak na razie w kompletnej rozbiórce - czyszczone są miejscowe powierzchowne ogniska rdzy i zabezpieczone - felgi wypiaskowane i idą do malowania proszkowego , tapicerka odświerzona zostanie malowanie i polerka całości oraz poskładanie wnętrza


Na górę
Post: pt mar 04, 2011 5:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
stawsz pisze:
dalej samochód ma za bogatą mieszankę az "gryzie" w oczy i kopci na siwo-biało , silnik chodzi ładnie równo ale ma tez za wysokie obroty


Bogata mieszanka to chyba raczej nie objawia się siwo-białym dymem?
Może warto podjechać na analizator spalin i dopiero wtedy pokręcić imbusem, co?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt mar 04, 2011 11:56 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lut 16, 2011 8:29 am
Posty: 35
prawda jest taka ze nie trzeba tu podjezdzac na analizator czuc nosem - i uwierz mi ze wiem co mówie - tak na marginesie tez jestem z Rawy :)


Na górę
Post: sob mar 05, 2011 1:03 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Ja też podzielam opinie Voytasa, kręcenie na pałe imbusem może zaszkodzic. Trzeba sie opierać na wskazaniach analizatora, w szczególności na wartosci lambda.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: sob mar 05, 2011 4:55 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lut 16, 2011 8:29 am
Posty: 35
darus pisze:
Ja też podzielam opinie Voytasa, kręcenie na pałe imbusem może zaszkodzic. Trzeba sie opierać na wskazaniach analizatora, w szczególności na wartosci lambda.



czyli miesznakę ustawiamy tylko i wyłącznie imbusem - dobrze rozumiem? czy jest jakiś inny sposób bardziej precyzyjny - ja na analizator napewno podjadę lecz tak jak mówiłem napewno jest za bogata bo czuc ją cholernie - jak na razie to imbusem tez nie kręciliśmy bo jak zdjeliśmy gaz to okazało sie ze go tam wogóle nie było - nic całkiem wykręcony i musieliśmy dopasowac śrubkę wiec u mnie nie jest na imbus ale na krzyżak [zlosnikhihi] [jezyk4] - ale z tego co mi sie wydaje sam imbus służy do wyregulowania obrotów silnika lecz mogę sie mylic


aha mam jeszcze pytanie czy kierownica z w123 (1-wsza seria) lub innych bedzie pasowac na wieloklinie do w116 bo zakładam ze rozmiary samego koła kierownicy są podobne ?


Na górę
Post: sob mar 05, 2011 8:19 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Imbus słuzy do ustawienia składu mieszanki, owszem kręci sie nim, ale nie na wyczucie tylko obserwujac wskazania analizatora, a najbardziej współczynnika lambda. Nie twierdze, że nosem nie mozna wyczuć bogatej mieszanki, ale korekcja ustawienia wymaga podłączenia analizatora.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: ndz mar 06, 2011 3:45 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lut 16, 2011 8:29 am
Posty: 35
darus pisze:
czy kierownica z w123 (1-wsza seria) lub innych bedzie pasowac na wieloklinie do w116



a moze znasz odpowiedz na drugą częśc pytania "czy kierownica z w123 (1-wsza seria) lub innych bedzie pasowac na wieloklinie do w116?"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl