MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 3:07 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lip 27, 2011 10:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 09, 2009 9:04 am
Posty: 175
hej koledzy
ostatnio mało dostałem odpowiedzi, więc zapytam ponownie, tym razem bardziej rzeczowo opisze problem. autko- mercedes w210 2,2cdi po lifcie. auto od 1 dnia po zakupie miało problem z płynem chłodniczym- ubywało go.myślałem że uszczelka pod głowica czy jakiś inny szatan, aż tu patrze, a przy korku wlewu idzie wężyk, jakby wylotowy. i tym oto wężykiem moje auto rzyga płynem chłodniczym- jak mocno zależy głównie od tego jak go pocisne- jak przez chwile leciałem 200km/h to wywalił między pół litra a litr chłodząc się. jak jeżdze spokojniej to nawet ostatnio przez około 10 dni nie pokazywał znienawidzonego "coolant check level" (bo tak nawiasem to ciągle mam ten komunikat). auto pracuje dobrze, ma dobre przyśpieszenie, nie dymi, nie ma glutów w oleju, nie ma oleju w płynie chłodniczym.

jaki może być powód wywalania płynu górą?

zaobserwowałem że auto często nie ma dobrej temperatury pracy (najczęściej ma 60-70 stopni, jak płynu jest mało- "coolant check level" to wtedy jest koło 80), czy za wyżej wymienione usterki moze odpowiadać termostat?

prosze o pomoc bo byłem u kilku mechaniorów i wszystcy jednogłośnie wykluczyli głowice i uszczelke, ale co dokładnie to może być to niestety nie wiedzą

pozdrawiam Michał

_________________
beczka- na zawsze w mojej pamięci
teraz w210 avangarde


Na górę
Post: śr lip 27, 2011 10:56 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Skoro wywala tym wężykiem przy korku to robi się ciśnienie w układzie. Termostat chyba nie, bo jak by się nie otwierał to mały obieg pracuje tak czy tak. Układ może być zapowietrzony. Może masz czujnik walnięty ? I przy Twoich 80 stopniach jest dużo więcej.


Na górę
Post: śr lip 27, 2011 11:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 09, 2009 9:04 am
Posty: 175
nie wiem, dlatego się pytam. jak doleje płynu pod ten ząbek w zbiorniczku to jest ok (ale nieska temp pracy), jak wywali płynu to jest niby dobra temp pracy (koło 80) ale pisze coolant..... a czujnik jak macałem to lekko mokry z zewnątrz, tylko nie wiem czy dlategoże go ten wężyk obrzygał, czy tam może jeszcze jest przeciek

_________________
beczka- na zawsze w mojej pamięci
teraz w210 avangarde


Na górę
Post: śr sie 03, 2011 10:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 09, 2009 9:04 am
Posty: 175
koledzy odpowiedźcie coś
czy termostat może odpowiadać za uciekanie płynu tym wężykiem?
czy jest możliwe zapalanie się (uzasadnione) coolant check level gdy czujnik jest w płynie? czyli poziom płynu jest nad czujnikiem?

pomocy bo dolewać musze w cholere, co dzień dwa, a czasami nic przez tydzień, nawet dwa. tak jakby się coś zawieszało

czekam na odpowiedzi pozdrawiam Michał

_________________
beczka- na zawsze w mojej pamięci
teraz w210 avangarde


Na górę
Post: czw sie 04, 2011 8:09 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Wywala bo się gotuje.
Gotuje się bo:
-płyn stary
-korek nie trzyma
-walnięta chłodnica
Świeci się coolant bo jak się gotuje to są bąble powietrza.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
Post: wt sie 09, 2011 1:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 09, 2009 9:04 am
Posty: 175
płyn nowy
była wymieniana pompa wody przy okazji płyn
korek ok, spod korka nigdy nic nie leciało
wylatuje tym wężykiem co jest przy korku, wyjąłem termostat dwa dni temu i jest idealnie, termostat sprawdzany w słoiku na ciepłej i zimnej wodzie, coś się przywiesza więc tam widze problem.
ale dziekuje kolego za odpowiedź pozdrawiam

_________________
beczka- na zawsze w mojej pamięci
teraz w210 avangarde


Na górę
Post: wt sie 09, 2011 4:07 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Korek ma sprezyne, ktora otwiera wyplyw plynu jezeli cisnienie za bardzo wzrosnie. Jezeli sprezyna nie trzyma to cieknie wlasnie wezykiem przelewowym. To ze "z pod korka" nie cieknie to nie znaczy, ze jest on OK.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl