MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 8:44 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 06, 2011 4:34 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
neocc pisze:
A czy jak w twoim silniku wsadzi się szmatę w rurę od filtra to silnik staje?


A po co szmatę, po zatkaniu wlotu ręką silnik musi zgasnąć, w innym przypadku regulacja jest syzyfową pracą. Moim M102 nie telepie, chodzi ładnie i płynnie, tylko ciężko odpala ciepły po kilkunastominutowym postaju. Ostatnio jechałem na LPG 180km/h bez najmniejszego zająknięcia.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: ndz lis 06, 2011 5:52 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Dobre 102 leci 180 km/h, na lpg nie jest mu potrzebne dławienie wlotu do filtra czy zawijanie na bok.
Nie świeci w nocy kablami, nie przerywa, pali około 17 w mieście z ASB.
Po przyłożeniu dłoni do dolotu gaśnie. Przy ruszaniu czuć moment i ładnie dźwiga przód.
Jeśli z wyżej wymienionymi jest coś inaczej to jakakolwiek regulacja nie ma sensu.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz lis 06, 2011 6:12 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 13, 2011 8:14 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Tarnobrzeg
U mnie obudowa filtra jest nieszczelna, szczególnie pokrywa która ma z uszczelkę z filcu. Gdy ściągnę odbudowe filtra i zatkam wlot nad tarczą spiętrzającą oraz rurkę przy śrubie regulującej obroty jałowe to zdławię silnik.

Wykręciłem K-jet od spodu jest oring, który kwalifikował się do wymiany. Od góry rozdzielacza jest śruba, a za nią zaworek. U mnie ten zaworek przycinał się. Próbowałem polerować, ale nic nie pomogło. Wymieniłem na inny z drugiego rozdzielacza wraz z sprężynka i śrubą (posiadała większej średnicy otworek)– ten przestał się zacinać. Po odpaleniu silnik pracował nierówno, ale po upływie 2min. wyrównał swoja prace(wskazówka temperatury jeszcze się nie podniosła). Dalej równo przebiegało nagrzewanie silnika do osiągnięcia 85 stopni. Ogólnie swierdzam dużą poprawę pracy silnika w trakcie nagrzewania.
Myślę, że może to mieć coś wspólnego z zaworem powietrza dodatkowego bo on po 2 min. zamyka się. Może gdzieś jest nieszczelność - tylko gdzie?

Jeszcze zauważyłem, że na ciepłym silniku (po upływie 20 min) silnik zapala po 4 sekundach kręcenia rozrusznikiem (bez dodawania gazu). Wcześniej musiałem gazu dodawać.

Opisane powyżej sytuacje sprawdziłem kilkukrotnie.

Gdy otwieram korek wlewu nie ma dogłosu uciekającego powietrza-nie wytwarza się nadciśnienie. Czy w tych silnikach i autach jest nadciśnieniowy obwód zasilania paliwem?


Załączniki:
Komentarz: Ten zaworek niżej na zdjęciu zastapiłem tym wyżej.
zaworek.jpg
zaworek.jpg [ 16.78 KiB | Przejrzano 2191 razy ]


Ostatnio zmieniony ndz lis 06, 2011 10:07 pm przez flip, łącznie zmieniany 4 razy.
Na górę
Post: ndz lis 06, 2011 6:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 16, 2009 8:03 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa [WY]
Cytuj:
Druga sprawa zaciekawiła mnie śruba wkręcona w przepustnicę (zaznaczona na zdjęciu) czy ona tam powinna być, a jeśli tak to jakie ona spełnia zadanie? Ogólnie to ociera ona o cięgno przepustnicy przez co lekko je blokuje.
W moim śruba regulująca wychylenie przepustnicy ma obcięty łeb i jest na tyle krótka (wkręcona) by nie przeszkadzać w dostępie do nakrętki przepustnicy (foto poniżej)


Chyba znalazłem winnego, czy też winnych. Problemem jest zbyt bogata mieszanka - przy ciepłym silniku pali bez zarzutu, tylko jeśli przy pierwszym przekręceniu rozrusznika wdepnę gaz do podłogi.

Zauważyłem, że wyłącznik termiczny dwupinowy A (jak mniemam wtrysku rozruchowego) nie rozłącza masy po rozgrzaniu silnika. Co ciekawsze, po rozpięciu wtyczki zasilania wtrysku rozruchowego problem nie znika.

Przy okazji – czy ktoś mi może powiedzieć do czego służą termiki B, a zwłaszcza C ?


Załączniki:
2.jpg
2.jpg [ 38.29 KiB | Przejrzano 2189 razy ]
1.jpg
1.jpg [ 34.45 KiB | Przejrzano 2189 razy ]

_________________
C123 230CE
C123 300CD
C114 250CE
C124 300CE
Na górę
Post: ndz lis 06, 2011 6:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
eli pisze:
Przy okazji – czy ktoś mi może powiedzieć do czego służą termiki B, a zwłaszcza C ?

Było już kilka razy...

A - ogólnie K-Jetronic
B - włącznik wentylatora
C - wskaźnik temperatury w zegarach

Nie znam na tyle K-Jetronica by napisać za co konkretnie odpowiada czujnik A.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: ndz lis 06, 2011 7:23 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
flip pisze:
Gdy otwieram korek wlewu nie ma dogłosu uciekającego powietrza-nie wytwarza się nadciśnienie. Czy w tych silnikach i autach jest nadciśnieniowy obwód zasilania paliwem?


Z mojej wiedzy tak. Odkręcając korek wlewu powinno zaciągnąć powietrze.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: ndz lis 06, 2011 7:33 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
voytas pisze:
Nie znam na tyle K-Jetronica by napisać za co konkretnie odpowiada czujnik A.


Włącznik czasowo - termiczny. W zależnoiści od temperatury silnika - długość działania wtrysku rozruchowego, im zimniej tym dłużej działa, powyżej np. 20 stopni wcale nie załącza wtrysku rozruchowego.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: ndz lis 06, 2011 7:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
A co do ciężkiego odpalania ciepłego "K-JETA" znalazłem u konkurencji, że taki objaw jest dość popularny przy naszym zasilaniu paliwem:

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=47924

Muszę sprawdzić czy z pedałem w podłodze odpali lepiej. Zawsze odpalam auta bez wciskania gazu. Ale taki sam wtrysk jest w 500SL i nie ma najmniejszego problemu z zapalaniem kiedykolwiek.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: ndz lis 06, 2011 8:15 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 13, 2011 8:14 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Jeżeli ten silnik ma zasilanie nadciśnieniowe to powinno być w zbiorniku ciśnienie ok. 0,3 bar ( w innych autach są montowane zawory upuszczające nadmiar ciśnienia może tu taki jest i się zacina). Ma ktoś pomysł jak to sprawdzić?

Czy w waszych silnikach jest zamknięty otwór regulacji składu mieszanki? Bo u mnie nie.

Czy zawór powietrza dodatkowego zamyka się w obu kierunkach? Jak dmuchnę w króciec w jednym kierunku to czuje stanowczy opór,w drugim kierunku dość swobodnie.


Na górę
Post: ndz lis 06, 2011 9:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Ten zawór zamyka się w obydwy kierunkach. Generalnie jest ustawiony na podciśnienie czyli musisz go possać [zlosnikhihi] .
A swoją drogą to sprężanie powinno być 9 na każdym garze w naszych silnikach. A ja mam 10 na trzecim. Czy to może być wina klepiących zaworów?

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: śr lis 09, 2011 4:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam, dzisiaj wszystko poskręcałem - nowa guma pod k-jet'a plus dwie nowe gumowe rurki pod nim, wyczyszczone przepustnice. Odpalam i silnik od razu wchodzi na wysokie obroty ok. 3000 obr/min. Kręcenie śrubą regulującą obroty pod filtrem nic nie zmienia. Pomocy :-?

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
Post: śr lis 09, 2011 5:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
magic23 pisze:
Witam, dzisiaj wszystko poskręcałem - nowa guma pod k-jet'a plus dwie nowe gumowe rurki pod nim, wyczyszczone przepustnice. Odpalam i silnik od razu wchodzi na wysokie obroty ok. 3000 obr/min. Kręcenie śrubą regulującą obroty pod filtrem nic nie zmienia. Pomocy :-?


Bez analizatora spalin nic bym nie kręcił, zapłon ustawiony/sprawdzony? Po zatkaniu ręką wlotu powietrza gaśnie silnik?

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: śr lis 09, 2011 7:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kurcze chyba będę musiał się poddać i dać do mechanika... Co do zapłonu to nie mam lampy by go ustawić, jest może jakiś sposób by go mniej więcej ustawić tak by móc dojechać do mechanika na normalnych w miarę obrotach (o ile to wogle by było to)? Jutro zatkam wlot jeszcze i sprawdze, bo teraz zdjąłem obudowę filtra by sprawdzić wszystko jeszcze raz.
P.S. Może ktoś polecić kogoś z Bydgoszczy w okolicach centrum?

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
Post: śr lis 09, 2011 8:20 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Zobacz czy koło głowicy miedzy 3 i 2 cyl. nie podłączyłeś na odwrót rurek.Czarne grube w okolicy śruby tzn za nią w stronę kabiny.
Kiedyś pomyliłem jakby górną z dolną .
Trudno mi to opisac , robiłem to w 2008 i tak się zamotałem, tez miał wysokie jałowe i nie reagował na ruch śrubą.
Zapłon nie ma nic do tak wysokich na jałowym.
Poluzuj tą imbusowa śrubę i pokręc aparatem , sam zobaczysz że zwyczajnie się zmuli i nic poza .
Z jaguarem poddać się to rozumiem , ale z prostym 2.3 to wstyd :)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr lis 09, 2011 8:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
THC pisze:
Zobacz czy koło głowicy miedzy 3 i 2 cyl. nie podłączyłeś na odwrót rurek.Czarne grube w okolicy śruby tzn za nią w stronę kabiny.
Kiedyś pomyliłem jakby górną z dolną .

To może być dobry trop, zakładając te dwie rurki nie miałem 100% pewności, która na dół, a która na górę.
THC pisze:
Z jaguarem poddać się to rozumiem , ale z prostym 2.3 to wstyd :)

Do jaga to aż nie chce mi się zabierać jak otworzę maskę i pomyślę, że wymiana paska alternatora wiąże się z całym dniem spędzonym na demontażu części, by się dostać do paska to mi się odechciewa. Co do wstydu to masz rację :oops: :oops: :oops: :)


Wygląda na to, że to będzie dobry trop z tymi rurkami. Znalazłem fotkę w necie okolic tej śruby regulującej obroty i podłączenie jest odwrotne niż u mnie tak więc wielkie dzięki THC za podpowiedź, dam znać jutro co i jak. Pozdrawiam.
P.S. Wstrzymam się z tym poddawaniem [zlosnik]

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl