MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 10:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sie 06, 2012 3:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 12, 2009 6:44 pm
Posty: 75
Lokalizacja: Kraków
Witam,

mam od kilku dni pewien wydaje mi się problem z moim M130 - otóż z wydechu bardzo śmierdzi benzyną i sporo zaczął palić - wydaje mi się że chodzi sporo "za bogato". Przy spokojnej jeździe na trasie 70-100km/h zżarł mi ostatnio jakieś 15l/100km. Mam znajomego z porządnym analizatorem spalin jednak zanim do niego pojadę chciałbym wiedzieć czy ktoś miał tu kiedyś podobny przypadek?
w jaki sposób reguluje się skład mieszanki w tym ustrojstwie (pompa rzędowa)???

jeszcze dosłownie 2 miesiące temu auto na trasie paliło ok 10l/100km

W aucie jest automat jeśli ma to jakieś znaczenie.

_________________
'59 GAZ 21 |'66 W108 5.6 V8 |'69 W108 280SEL |'72 BA3 2101 |'74 BMW E3 2500 |'76 BA3 2103 1.8iSk |'76 BMW E12 535i |'79 GAZ 24 |'89 Volvo 740 2.3GLE |'89 BMW E32 750i |'92 BMW E34 530i V8 |'96 Volvo 960 3.0


Na górę
Post: pn sie 06, 2012 6:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
powiem Ci tak: wchodzisz na cienki lód :-)

mam dokładnie ten sam problem w tym samym aucie z tym samym silnikiem.
i przed tym, jak zaczniesz grzebać w pompie radzę uzbroić się w mega dokładną literaturę.
zacząłem grzebać z literaturą mniej więcej dokładną (bez określenia 'mega') i teraz szukam odpowiedzi na kolejne pytania.

generalnie, jak ma za bogato, to powinien zadymić na czarno.

generalnie, pompę ruszamy jak wszystko inne chodzi idealnie (wtryski, zapłon, itp.).
na pompie od strony kabiny mamy 4 śruby.
ta, którą da się złapać w palce odpowiada za skład mieszkanki biegu jałowego. wduszasz ją a kierunku pompy i kręcisz. wyczujesz przeskok. zakres regulacji to 6 przeskoków.
należy to robić z czujnikiem spalin w rurze wydechowej.

pod blaszką, z której wychodzi śrubka są dwie kolejne śrubki, którymi reguluje się skład mieszanki odpowiednio na niższych obrotach w czasie jazdy oraz na wyższych obrotach w czasie jazdy.
do tego nad cewką jest zaślepka a pod nią śruba do regulacji mieszanki na pełnym obciążeniu.

mój apel o literaturę wynika stąd, że przestawiłem śrubę odpowiedzialną za pełne obciążenie i mi się wszystko rozjechało, łącznie z biegiem jałowym, czego zupełnie nie rozumiem.

_________________
'66 Wartburg 312/1
'69 w114 250CE
'69 w108 280SEL
'77 w116 450SEL 6.9
i inne Pontony


Na górę
Post: wt sie 07, 2012 9:10 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 12, 2009 6:44 pm
Posty: 75
Lokalizacja: Kraków
niestety właśnie tego się obawiałem, cienkiego lodu :D

szczerze mówiąc auta od zakupu jeszcze nie dotykałem mechanicznie, i zastanawiam się jak tu się do tego wszystkiego zabrać ;)

auto dymi właśnie na czarno przy ostrym deptaniu, poza tym na jałowym wyraźnie za bardzo śmierdzi paliwem z wydechu...

świece, palec, kopułka, kable są nówki sztuki - jakiego typu jest w ogóle zapłon w tym silniku? widzę tam jakieś moduły w okolicach przedniego zderzaka ;) na jaki kąt ustawia się zapłon? :)

wtryskiwacze hmmm... tylko jak je sprawdzić? wyczytałem na zachodnim forum że dobry efekt przynosi wlanie 5-6 buteleczek płynu do czyszczenia wtrysków np STP na jakieś 10l paliwa i pojeżdżenie... boję się tylko co na to pompa?

kolejna sprawa - kąt wyprzedzenia wtrysku reguluje się tu tak jak w dieslu? jaki powinien być? :D

pompę będę ruszał w ostateczności tak jak piszesz, też sie boję że to bardziej zaszkodzi niż pomoże ;)

_________________
'59 GAZ 21 |'66 W108 5.6 V8 |'69 W108 280SEL |'72 BA3 2101 |'74 BMW E3 2500 |'76 BA3 2103 1.8iSk |'76 BMW E12 535i |'79 GAZ 24 |'89 Volvo 740 2.3GLE |'89 BMW E32 750i |'92 BMW E34 530i V8 |'96 Volvo 960 3.0


Na górę
Post: wt sie 07, 2012 10:12 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
moduły przy zderzaku?
ja mam tylko sporych rozmiarów cewkę i tyle.
kurcze, instrukcję warsztatową zostawiłem przy aucie (200 km stąd) i nie sprawdzę Ci teraz wszystkich danych regulacyjnych. ale to wszystko jest w internecie.

co do wtrysków, to miałem kiedyś takiego całkiem sprawnego gościa z Bydgoszczy, który mi wyczyścił ładnie elektrowtryski do w114. to było ładnych parę lat temu ale zakład chyba istnieje... jak chcesz, mogę poszukać namiarów, to się z nim skontaktujesz.

hehe, ucz się na moich błędach.
najpierw ustaw wszystko idealnie i dopiero, jak to zrobisz a efekt nie będzie zadowalający, rusz pompę :-)

chociaż ja pewnie z braku majstrów mających pojęcie o tych pompach, sam się jej nauczę za jakiś czas...

_________________
'66 Wartburg 312/1
'69 w114 250CE
'69 w108 280SEL
'77 w116 450SEL 6.9
i inne Pontony


Na górę
Post: wt sie 07, 2012 10:48 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 12, 2009 6:44 pm
Posty: 75
Lokalizacja: Kraków
a możesz mi przybliżyć gdzie szukac danych regulacyjnych do tego silnika (kąt zapłonu, kąt pompy)? powiem szczerze że o BMW np. wiem praktycznie wszystko, ale w Mercedesach lekko sie gubię i jestem zielony [swiety]

mam mam moduły, w okolicach zderzaka od strony aparatu zapłonowego - jakieś takie potężne z radiatorami, wyglądają jak coś od zapłonu ;)

_________________
'59 GAZ 21 |'66 W108 5.6 V8 |'69 W108 280SEL |'72 BA3 2101 |'74 BMW E3 2500 |'76 BA3 2103 1.8iSk |'76 BMW E12 535i |'79 GAZ 24 |'89 Volvo 740 2.3GLE |'89 BMW E32 750i |'92 BMW E34 530i V8 |'96 Volvo 960 3.0


Na górę
Post: pn sie 13, 2012 9:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 12, 2009 6:44 pm
Posty: 75
Lokalizacja: Kraków
ok ;)
wlałem 5 butelek płynu STP na jakieś 15l paliwa. przejechałem jak na razie ok 20km i.... sam nie wierzę ale jest efekt - wolne obroty chodzą równo jak nigdy dotąd :) zobaczymy jak będzie dalej :)

_________________
'59 GAZ 21 |'66 W108 5.6 V8 |'69 W108 280SEL |'72 BA3 2101 |'74 BMW E3 2500 |'76 BA3 2103 1.8iSk |'76 BMW E12 535i |'79 GAZ 24 |'89 Volvo 740 2.3GLE |'89 BMW E32 750i |'92 BMW E34 530i V8 |'96 Volvo 960 3.0


Na górę
Post: pn sie 13, 2012 9:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
serio?
aż mi się wierzyć nie chce...
daj znać, jak zrobić kolejne parędziesiąt kilometrów.

co do danych regulacyjnych, to niestety nie mam nic pod ręką.
auto stoi 200 km od poznania, gdzie mam dobre warunki mieszkaniowe dla niego i tam też mam książkę serwisową.
będę tam nie w najbliższy ale w kolejny weekend, więc przypomnij mi się proszę wtedy, to spojrzę, co mam napisane w książce.

_________________
'66 Wartburg 312/1
'69 w114 250CE
'69 w108 280SEL
'77 w116 450SEL 6.9
i inne Pontony


Na górę
Post: pn sie 13, 2012 10:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 12, 2009 6:44 pm
Posty: 75
Lokalizacja: Kraków
serio :)
silnik chodzi gładko - wcześniej na wolnych zawsze "tyłkiem się czuło" że chodził trochę nierówno... ja tez jestem daleki od wiary w cuda ale to jest akurat fakt

_________________
'59 GAZ 21 |'66 W108 5.6 V8 |'69 W108 280SEL |'72 BA3 2101 |'74 BMW E3 2500 |'76 BA3 2103 1.8iSk |'76 BMW E12 535i |'79 GAZ 24 |'89 Volvo 740 2.3GLE |'89 BMW E32 750i |'92 BMW E34 530i V8 |'96 Volvo 960 3.0


Na górę
Post: czw sie 16, 2012 9:31 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 12, 2009 6:44 pm
Posty: 75
Lokalizacja: Kraków
ciężko uwierzyć, przejechałem 60 mil :) od momentu wlania mikstury do baku, z ręką na sercu jestem daleki od wiary w magnetyzery i różne dziwne rzeczy ale... wczoraj przycisnąłem 0-80MPH. Auto przestało dymić na czarno! nie wiem jak skład mieszanki ale o wiele mniej śmierdzi paliwem - wniosek jest prosty, widocznie miałem bardzo zabrudzone wtryskiwacze :roll: Tak czy siak operacja jak na razie przyniosła same, widoczne korzyści [zlosnikz]

_________________
'59 GAZ 21 |'66 W108 5.6 V8 |'69 W108 280SEL |'72 BA3 2101 |'74 BMW E3 2500 |'76 BA3 2103 1.8iSk |'76 BMW E12 535i |'79 GAZ 24 |'89 Volvo 740 2.3GLE |'89 BMW E32 750i |'92 BMW E34 530i V8 |'96 Volvo 960 3.0


Na górę
Post: czw sie 16, 2012 9:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
jestem pod ogromnym wrażeniem skuteczności tego czegoś, co wlałeś.
a mógłbyś mi powiedzieć, co to dokładnie było i gdzie to dostałeś?
wleję u siebie i będę patrzeć...

hehe, zabawną sytuację miałem parę dni temu.
widziałem fotki Twojej w108 i e12 na forum.
pooglądałem (super autka, nawiasem mówiąc) i podesłałem kumplowi od bmw link, żeby sobie e12 zobaczył.
a ten mi na to: "a właśnie widziałem ich fotki na forum e12e28 i chciałem Ci podesłać, żebyś sobie w108 obejrzał"
:-)
jaki ten świat jest mały :-)

pozdro.

_________________
'66 Wartburg 312/1
'69 w114 250CE
'69 w108 280SEL
'77 w116 450SEL 6.9
i inne Pontony


Na górę
Post: czw sie 16, 2012 9:51 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 12, 2009 6:44 pm
Posty: 75
Lokalizacja: Kraków
wlałem 5 butelek płynu do czyszczenia wtryskiwaczy STP a następnie zatankowałem za 100zł (z rezerwy). Normalnie producent zaleca wlanie 1 butelki na 60l paliwa. Sam tego nie wymyśliłem - ponoć robią tak kolesie... z serwisu Boscha w Krakowie przy niewielkich niedomaganiach wtrysków (tylko odpowiednio więcej kasują $..). Wczorajszy brak dymu zrobił na mnie naprawdę wrażenie. Wcześniej przy jeździe z gazem w podłodze było czarno za autem. Prawdopodobnie duże stężenie specyfiku rozpuściło po prostu jakiegoś syfa który powodował że któryś wtrysk się pewnie nie domykał i lał, przynajmniej taką mam teorię :D

a co do E12 - tam też ostatnio miałem jazdę z wtryskiwaczami (zawalone rdzą) więc świat nie dość że mały to jeszcze złośliwy ;)

Postaram sie podskoczyć na analizator do kumpla jakoś niedługo i zobaczymy co wyjdzie..

_________________
'59 GAZ 21 |'66 W108 5.6 V8 |'69 W108 280SEL |'72 BA3 2101 |'74 BMW E3 2500 |'76 BA3 2103 1.8iSk |'76 BMW E12 535i |'79 GAZ 24 |'89 Volvo 740 2.3GLE |'89 BMW E32 750i |'92 BMW E34 530i V8 |'96 Volvo 960 3.0


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl