MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 11:50 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt paź 12, 2012 9:32 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 26, 2011 8:42 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
Przyszła kolej na prezentację mojego kombi :)

w123 240 TD 1985 rok - zgodne z Vin i z tabliczką wyposażenia. Auto o osiągach wystarczających (po pewnych modyfikacjach - zmieniony dyfer na ten od 200d, inny chwyt powietrza - naprawdę robi różnicę, dopracowany układ wtrysku). Spalanie w mieście 10/10,5l w trasie średnio 7,6 - źle nie jest :) Projekt kupiony w Poznaniu - iiiii z zapieczonymi 2 zaciskami - jak się okazało, hałasującym prędkościomierzem i dyfrem, który zagłuszał wszystko popędził z max. prędkością 115 do Warszawy - końcówki do d....wyrzucenia były, a hamulce trochę trzymały, aha....siedzisko leżało na podłodze, a wyłażący wkład siedziska przykryty był koralikami, które przy braku sprężyn w fotelu pilnie wpijały się w nowego właściciela - daszki przeciwsłoneczne były oblepione taśmą, aby stanowiły jedną część... no i trochę nie wchodziły biegi, ale to tylko wina braku smaru w lewarku.... generalnie byłem ZADOWOLONY :) z zakupu.

Kiedy już dojechaliśmy....zaczęły się remonty i wydatki. I tu jasna opinia, ile może wejść w takie auto - prócz moich "widzimisię" typu np. spojler reszta pochłonęła około 8,5 - 9 zł i to bez dużej blacharki czy lakieru, uzupełnianie braków, remont mechaniczny, poprawki blacharskie i lakiernicze (niezbyt duże mimo wszystko), fotel kierowcy, altek, opony itd. złożyło się. Czy się opłaca? - to pytanie już do każdego z Właścicieli.

ALE:

Auto nie pokundlone, w oryginale, nie bite, bez remontów, usprawnień w stanie - po remoncie - bardzo przyzwoitym dostarcza - mimo że diesel - poprostu przyjemność z jazdy. Nivo działa bez problemów, można se przewieźć coś :D Komfort - naprawdę ok, choć wolałbym twardsze zawieszenie, ale ok - nie jest źle. Podłoga i progi oryginalne, auto nie cieknie do środka - problemem był np. brak odpływów w podłodze, ale po zdobyciu ich - jest ładnie sucho. Trochę uszczelek trzeba było zmienić, ale sporo jest oryginalnych w bdb stanie, Po wymianie elementów estetycznych - ładne pokrętła, działające pełne podświetlenie wskaźników i przycisków, mieszka, gałki biegów, drewienek :) mogę narzekać tylko na średnio działające ogrzewanie tylnej szyby. Auto zrobiło już u mnie 8 tys. km - jestem bardzo zadowolony, mimo spojlera BBS z przodu spokojnie na kempingi leśne dojeżdża i pod krawężnik 10 cm podjeżdża. Dyfer 3.91 przy tym silniku daje naprawdę fajną jazdę - nie jest za krótki i nie podnosi spalania. Przyspieszenie znacznie lepsze zwłaszcza od 80 - 110. Fabryczny od 80 wyraźnie zwalniał - na tym nie widać nawet wahnięcia wskazówki na blacie. Prędkość maksymalna ok. 155. Z górki pojechał nawet trochę ponad 160. Na trasie najciszej i w sumie ekonomicznie jest przy 120/125 wg licznika. Opony 195/70 R14 na felgach 6 cali (ile to było zachodu ze zdobyciem takiego kompletu...). Trochę elementów po piachu i lakierze proszkowym.

Moje doświadczenia dla posiadaczy kombi:

Zaciski tył da się wyremontować na fabrycznym wymiarze w miarę tanio - jeśli tłoczek jest ok. (Moje są dorabiane z nowych tłoczków z innego auta). Da się nawet zrobić na fabryczny wymiar uszczelnienia tłoczka (bo fabryczny jest tzw. wzmacniany), tak aby zakładać zwykłe osiągalne zestawy naprawcze bez wzmocnienia. Siłowniki klapy jeśli śruba w ramie dachu nie daje się odkręcić potrafią poważnie zirytować...wymiar opon 195/70 r14 o sensowym wzorze bieżnika - nie ultra nowoczesnym - jest nieco trudny do zdobycia w rozsądnych cenach. Nadwozie co do swojej sztywności jest całkiem sensowne - auto przyjemne się prowadzi :D Auto zassie tyle pieniędzy ile będziecie chcieli :D

Pozdrawiam Forumowiczów! Do zobaczenia na drodze :D


Załączniki:
9.JPG
9.JPG [ 46.9 KiB | Przejrzano 4493 razy ]
7.JPG
7.JPG [ 36.99 KiB | Przejrzano 4493 razy ]
2.JPG
2.JPG [ 43.35 KiB | Przejrzano 4493 razy ]
1.JPG
1.JPG [ 42.69 KiB | Przejrzano 4493 razy ]

_________________
Mercedes Benz W114 Lang 1976 r. kundel ale jeżdzi :)
Nissan Primera p11 SR20 - szybkie codzienne kombi :)
Na górę
Post: pt paź 12, 2012 9:38 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 26, 2011 8:42 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
Trochę zdjęć auta przed zakupem...i jedno z wakacji, jak będzie lepsza pogoda wrzucę fotki z wnętrza :D


Załączniki:
5.JPG
5.JPG [ 39.14 KiB | Przejrzano 4491 razy ]
Komentarz: Przed zakupem, ale już w PL....trochę różne opony mieliśmy, ale pasują :D
na kołpakach.JPG
na kołpakach.JPG [ 36.9 KiB | Przejrzano 4491 razy ]
Komentarz: Nieszczęsny fotel - bez sprężyn, trochę połatany...z gibiącym się oparciem (złamane od wagi poprzedniego właściciela)
fotel kierowcy.JPG
fotel kierowcy.JPG [ 26.88 KiB | Przejrzano 4491 razy ]
Komentarz: Przed zakupem
6.JPG
6.JPG [ 33.69 KiB | Przejrzano 4491 razy ]

_________________
Mercedes Benz W114 Lang 1976 r. kundel ale jeżdzi :)
Nissan Primera p11 SR20 - szybkie codzienne kombi :)
Na górę
Post: pt paź 12, 2012 2:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 11:33 am
Posty: 392
Lokalizacja: Płock
To jest te kombi co przed chwilą chciałeś sprzedać bo już się gubię.

Samo autko bo przedmiotem kilku ocen na tym forum...wrzuć fotki środka.

Fajny kolor [zlosnikok]

_________________
107 - 380 SLC
108 - 280 SE 4.5


Na górę
Post: pt paź 12, 2012 2:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Tak, to jest to auto, ale kolega jednak zmienił plany i nie sprzedaje ;)

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: pt paź 12, 2012 2:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lis 01, 2011 1:54 pm
Posty: 336
Lokalizacja: Biłgoraj
Fajne kombi :) daj więcej zdjęć środka ;)

_________________
W123 300D 1981 USA
W123 300DT 1985 USA
W123 300DT 1985 USA
S124 250TD 1995
S124 300TD 1992


Na górę
Post: pt paź 12, 2012 2:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 26, 2011 8:42 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
Tak, chciałem sprzedać, ale sprzedałem co innego :) i ten zostaje :) Środek dam w najbliższym czasie. Hmm.... jakbyście dali namiar na te dawne oceny auta - jeśli dobrze zrozumiałem - z forum - to byłby wdzięczny - chętnie bym poczytał :)

_________________
Mercedes Benz W114 Lang 1976 r. kundel ale jeżdzi :)
Nissan Primera p11 SR20 - szybkie codzienne kombi :)


Na górę
Post: pt paź 12, 2012 3:57 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Fajne kombi, własnie takie egzemplarze nie pokundlone warto nabywac i ratować. Bardzo mi się podoba poza paskudnym spoilerem, ale to juz kwestia gustu.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: sob paź 13, 2012 11:02 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 26, 2011 8:42 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki ;)

Spojler paskudny ;) ale dedykowany do W123... zawsze chciałem taki mieć [zlosnik]

_________________
Mercedes Benz W114 Lang 1976 r. kundel ale jeżdzi :)
Nissan Primera p11 SR20 - szybkie codzienne kombi :)


Na górę
Post: pn paź 22, 2012 10:14 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 26, 2011 8:42 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
Poniżej trochę obiecanych zdjęć z wnętrza :D W sobotę miejsce kanapy dzielonej zajęła jednoczęściowa - ten sam wzór oczywiście, natomiast w znacznie lepszym stanie - jedynie do delikatnego wyprania :D Udało się również zdobyć osłonę koła zapasowego w bdb stanie - także już na miejscu :) Kanapa wróci - jeśli uda się zdobyć oryginalny stoff.
Zauważycie na zdjęciach, że nie ma jeszcze uchwytu w podłodze bagażnika - jest - ale nie zamontowałem go jeszcze - szukam lepszego plastiku :) Radio też nie z epoki, ale będzie kompletowane - choć raczej skłonię się do jakiegoś nowszego Beckera (ale spokojnie - nie ten model od w210 - coś nowszego z płytami - no zobaczy się :D).

Dla posiadaczy innych kombi dodam informację, że trudno cokolwiek dostać już na rynku "oficjalnym" tłumik - rzekomo jakoś niedawno Ferroz zakończył produkcję, ale niestety to nie wszystko - mój tłumikarz - dobry, tani i fachowy - nie był w stanie dogiąć rur na kształt...rury Bosala 50mm pękały przy gięciu, a ferroza tworzyły harmonijkę na łamaniu, ostatecznie też pękając...próbowaliśmy więc z 45 giąć - nie szło - po zmarnowaniu trzech kawałków rur poddałem się i jest końcówka na prosto - jakaś nieduża chromowana...tłumik malnięty na czarno - zdjęcie jakieś dam :)

Jestem otwarty na pochwały i krytykę :)


Załączniki:
Komentarz: Małe a cieszy :D
13.JPG
13.JPG [ 33.49 KiB | Przejrzano 4304 razy ]
Komentarz: Montaż gaśnicy
25.JPG
25.JPG [ 32.06 KiB | Przejrzano 4304 razy ]
23.JPG
23.JPG [ 32.41 KiB | Przejrzano 4304 razy ]
Komentarz: Kokpit 1
18.JPG
18.JPG [ 27.13 KiB | Przejrzano 4304 razy ]
Komentarz: Zmieniona kanapa - jest jednoczęściowa, ale stan bdb :D
17.JPG
17.JPG [ 24.14 KiB | Przejrzano 4304 razy ]
Komentarz: Nieco mniejsza przestrzeń bagażowa :D
16.JPG
16.JPG [ 29.99 KiB | Przejrzano 4304 razy ]
Komentarz: Przestrzeń bagażowa :D
10.JPG
10.JPG [ 33.06 KiB | Przejrzano 4304 razy ]

_________________
Mercedes Benz W114 Lang 1976 r. kundel ale jeżdzi :)
Nissan Primera p11 SR20 - szybkie codzienne kombi :)
Na górę
Post: pn paź 22, 2012 7:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lis 01, 2011 1:54 pm
Posty: 336
Lokalizacja: Biłgoraj
może chcesz oryginalne rypsowe dywaniki na przód w kolorze zielonym bo mam ;)

_________________
W123 300D 1981 USA
W123 300DT 1985 USA
W123 300DT 1985 USA
S124 250TD 1995
S124 300TD 1992


Na górę
Post: wt paź 23, 2012 10:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 26, 2011 8:42 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
Ja też mam oryginalne dywaniki :), ale przyznam, że łatwiej - zwłaszcza teraz na jesieni, utrzymać czystość na tych gumowych - nawet jak się uzbiera trochę wody w korytku to nie wypływa na auto :D

_________________
Mercedes Benz W114 Lang 1976 r. kundel ale jeżdzi :)
Nissan Primera p11 SR20 - szybkie codzienne kombi :)


Na górę
Post: wt paź 30, 2012 8:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 30, 2007 9:26 am
Posty: 174
Lokalizacja: Łańcut, podkarpackie
te 15 stki ala penta sprzedałem jakiś czas temu ;) widzę że znalazły się w T.

_________________
ex.M 123 250 '77 637 Saharagelb AUTOMATIC
ex.M 102 200 '83 737 Classicweiß AUTOMATIC
M 102 230 CE '82 172 Anthrazitgrau AUTOMATIC

SAMURAI 1.3 & Saab 900


Na górę
Post: pt gru 14, 2012 12:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 26, 2011 8:42 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
Ostatnio po zdiagnozowaniu pękniętych końcówek spręzyn z przodu, zmieniliśmy sprężyny na lekko obniżające :) -45 mm na prżód. Przód usiadł co prawda tylko 2,5 narazie w stosunku do tegop co było, ale jazda jest zupełnie inna - prowadzi się prezyzyjniej , mniej buja, na kierownicy znacznie lepsze czucie no i fajnie wygląda :) Tył obniżony na regulatorze.

_________________
Mercedes Benz W114 Lang 1976 r. kundel ale jeżdzi :)
Nissan Primera p11 SR20 - szybkie codzienne kombi :)


Na górę
Post: pt lut 01, 2013 9:40 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 26, 2011 8:42 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
Dla potomnych - sprężyny Jamexa na podkładkach 3 cyckowych obniżyły ostatecznie auto o jakiś 4 cm. (w stosunku do sprężyn z 240d, które niedużo usiadły). Komfort - po kilkuset kilometrach - jest naprawdę ok.

_________________
Mercedes Benz W114 Lang 1976 r. kundel ale jeżdzi :)
Nissan Primera p11 SR20 - szybkie codzienne kombi :)


Na górę
Post: pn cze 24, 2013 4:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 26, 2011 8:42 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
Kolejny wpis w książce wozu - obniżenie przodu o 45 mm i spojler nie utrudniają w żadnym stopniu eksploatacji auta - nawet w zimie - niestety drugie się trochę psuło, więc musieliśmy ciągać je Mercedesem :) ale tylko dwa razy :D

Drugi wpis: Auto jedzie jak na złość - pali i jedzie, poprostu. Po paru awariach druiego auta - japończyka, uważam, że technika niemiecka - mam na myśli tę nienajnowsżą - jest pewniejsza.

_________________
Mercedes Benz W114 Lang 1976 r. kundel ale jeżdzi :)
Nissan Primera p11 SR20 - szybkie codzienne kombi :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl