MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 11:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lip 14, 2013 6:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Witam.

Sprawa jest następująca. W moim 240D ciśnienie oleju w ciepłym silniku w trakcie jazdy jest nie za specjalne - wolno rośnie przy przegazówkach, a 3 (jadąc na czwórce) osiąga przy 80 km/h. Ogólnie silnik jest cichy i panewek nie słychać. Przebieg ok. 1 mln km, przy ok. 700 tys. był remont silnika (biorąc pod uwagę odpalanie w zimie, to ktoś się chyba przyłożył i był to remont, a nie remąt). Na zimnym na wolnych trzyma ciśnienie 3, na ciepłym ok. 1,5.

Jeśli silnik ma milion, to podejrzewam, że pompy oleju też nikt nie ruszał do tej pory. Kusi mnie ją wymienić, a na zapasie mam takową, tyle że od 300D (który momentalnie wskakiwał na 3 na ciepłym, mając na jałowym także 1,5). Wg. katalogów różni się jedną cyfrą w numerze.

Pytanie brzmi: Czy da się ją założyć do 240D, tzn. czy pasuje? Wydajnością się pewnie trochę różni i może stąd wynika różnica w numerze części... Może ktoś z Was miał je możliwość porównać?

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: pn lip 15, 2013 6:47 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Czym robiłeś pomiar??? Może spróbuj zwykłym manometrem ;)

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: pn lip 15, 2013 11:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 30, 2006 8:20 am
Posty: 109
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Pompa oleju z tego co pamiętam ma wyższe zębatki , gdyż ma większy blok do napełnienia przez to że jest 5 "garów" . Powinna robić lepsze ciśnienie , załóż też chłodnice oleju , naprawdę pomaga.

_________________
Mercedes - Benz W123 OM606 Superturbo.

Ex:
Mercedes - Benz W123 230 Stromberg "79


Na górę
Post: pn lip 15, 2013 12:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
mark2222 pisze:
Czym robiłeś pomiar??? Może spróbuj zwykłym manometrem ;)


Sprawdzę to jeszcze, ale nie mam za bardzo nadziei, że to tylko błąd wskazania. [zlosnik] Fajnie, gdyby tak było, ale silnik swoje lata już ma, poza tym manometry mechaniczne są mniej zawodne od tych późniejszych elektrycznych.

kamikadze pisze:
załóż też chłodnice oleju , naprawdę pomaga.


Już mam. ;)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: wt lip 16, 2013 2:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Może zawór przelewowy w pompie oleju się zaciął. Moim zdaniem nie ma co kombinować z chłodnicami oleju, błędy wskaźnika też są mało prawdopodobne. Podczas jazdy musi być 3, na wolnych obrotach na gorącym silniku 1,5 jest prawidłową wartością.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: sob paź 19, 2013 12:15 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Wracamy do tematu...

Postąpiłem wg. zalecanego na forum schematu. ;)

Po kolei:
-podpiąłem inny manometr - wskazania podobne, może z 0.2 bara więcej,
-przedmuchałem wężyk idący do licznika - przy obudowie filtra się nie odkręcił (jeszcze w żadnym OM61x mi się nie odkręcił :evil:), więc odkręciłem cały odlew i przedmuchałem w kierunku od zegarów do filtra - wyszło trochę syfu, ciśnienie bez zmian,
-zdjąłem miskę olejową - wyczyszczone sitko i wymieniony zawór przelewowy - ciśnie bez zmian.

Czyli chyba jednak to będzie pompa. :cry:

Jedna rzecz mnie zaniepokoiła... Sitko jest, ale nie ma pod nim podkładki kompensującej, widocznej na zdjęciu poniżej (to czarne najbliżej miski). Nie było jej nigdzie od ręki, więc złożone tak jak jest. Jak myślicie, może to mieć jakiś wpływ na ciśnienie? Uzupełniać ten element czy już się nie bawić i wymienić całą pompę?

Obrazek

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl