MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 11:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr paź 20, 2010 12:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Witam, Tak się zastanawiam - po co są te wszystkie czujniki temperatury przy silniku?

Załącznik:
DSCF6574.JPG
DSCF6574.JPG [ 42.36 KiB | Przejrzano 2961 razy ]

Załącznik:
DSCF6578.JPG
DSCF6578.JPG [ 33.57 KiB | Przejrzano 2961 razy ]


Udało mi się ustalić, że czujnik oznaczony jedynką odpowiada za sterowanie wskaźnikiem. Co z resztą? Ten oznaczony dwójką miał przerwany kabel, mimo to silnik pracował normalnie. Po co czujnik przy pompie?

Kolejna sprawa, która mnie zastanawia, to kabel z końcówką taką samą jak te od czujników temperatury, który zwisa sobie pod gaźnikiem i nie ma gdzie go podpiąć...

Załącznik:
DSCF6579.JPG
DSCF6579.JPG [ 38.04 KiB | Przejrzano 2961 razy ]


Jest on wyprowadzony z tej samej koszulki co kabel od elektrozaworu gaźnika.

Załącznik:
DSCF6580.JPG
DSCF6580.JPG [ 28.01 KiB | Przejrzano 2961 razy ]


Na razie nie mam więcej pytań. Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś mi to wyjaśnił. Byłoby super, gdyby ktoś dysponował schematem elektrycznym do tego modelu.

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
Post: śr paź 20, 2010 3:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Na gaźnikowym M102 to się nie do końca znam, ale :

1 - wskaźnik temeratury w zegarach
2 - czujnik temp. dla potrzeb przygotowania mieszanki paliwowo - powietrznej ( pewnie coś sie otwiera,albo zamyka ;) )
3 - termowłącznik wentylatora chłodnicy
4 - przewód prądowy do elektromagnesu wentylatora chłodnicy
5 - cholera wie co to - powinien być pin w dolnej cześci gażnika

Pzdr! ;)

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: pn paź 25, 2010 11:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 07, 2007 10:49 am
Posty: 95
Lokalizacja: Iława
ten ostatni podlacz do podgrzewacza w kolektorze ssacym (taki talerz od spodu)

pozdrawiam

_________________
W123 240D - 78


Na górę
Post: pt lis 05, 2010 6:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Cytuj:
5 - cholera wie co to - powinien być pin w dolnej cześci gażnika

Cytuj:
ten ostatni podlacz do podgrzewacza w kolektorze ssacym (taki talerz od spodu)


Znalazłem! Zaskoczył mnie ten podgrzewacz. 8)


Cytuj:
3 - termowłącznik wentylatora chłodnicy
4 - przewód prądowy do elektromagnesu wentylatora chłodnicy


:o No nie... Wentylatora chłodnicy nie mam i nie ma po nim śladu. Jeśli chodzi o ten elektryczny.

Elektromagnesu też nie mam. To coś jak sprzęgło wiskotyczne? Jakiś brak jest pod wentylatorem bo nie chowa się w osłonie. :(

Dzięki za pomoc.

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
Post: pt lis 05, 2010 6:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Kamael pisze:
No nie... Wentylatora chłodnicy nie mam i nie ma po nim śladu. Jeśli chodzi o ten elektryczny.Elektromagnesu też nie mam. To coś jak sprzęgło wiskotyczne? Jakiś brak jest pod wentylatorem bo nie chowa się w osłonie. Dzięki za pomoc.


Spokojnie - bez paniki! Wszystko się jeszcze znajdzie [zlosnik] Wiatrak nigdy nie był elektryczny ) chyba,ze masz klime,to jest jeden na samym "przedzie" ale pewnie klimy nie masz i chodzi o ten podstawowy zamontowany pośrednio do koła pasowego pompy wody. W oryginale jest tak, że wiatrak kręci się swobodnie ( ma swoje własne łożysko) i nawet kiedy silnik samochodu jest włączony i ma wysokie obroty, wentylator kręci się max. 400/500 obrotów na minutę, co więcej, można go zatrzymać reką bez ryzyka amputacji palców.

Jeśli owy czujnik ( nr 3 na fotce) stwierdzi, że juz pora dochłodzić motor, to zamontowany POD KOŁEM PASOWYM POMPY WODNEJ elektromagnes, do którego idzie przewód prądowy ( nr 4 na zdjęciu ) "dociąga" i blokuje dotychczas swobodnie obracający się wiatrak do koła pasowego pomy wody, co skutkuje tym ,że wiatrak kręci się z takąsamą pręd kością obrotową jak koło pasowe pompy wody.

Sprawdź:

1:czy wiatrak kręci się swobodnie, czy już ,co często widuję, został zblokowany na stałe z kołem pasowym pompy wody.
2: czy elektromagnes "żyje" - poprzez zrobienie zwarcia we wtyczce z czujnika nr 3 na zdjęciu - po zwarciu wtyczki z masą powinno wystapić w okolicach wiatraka zjawisko elektromagnetyzmu i nawet jesli sam wiatrak jest już "na stałe",to klucz płasko-oczkowy powinno przyciągnąć ;)

Pzdr!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: ndz lip 21, 2013 6:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 03, 2011 6:19 pm
Posty: 57
Witam mam problem z wentylatorem chłodnicy w w123 2.3-jest taki sam elektromagnes jak u kolegi Kamael tylko u mnie sie nie załącza??? po zwarciu we wtyczce od czujnika nr 3 powinno zaskoczyć ale nic się nie dzieje??? po sprawdzeniu 4 - przewód prądowy do elektromagnesu wentylatora chłodnicy i podłączeniu do niego prądu elektromagnes działa-może przekażnik???? tylko gdzie go znajde?pod maską mam tylko od pompy paliwa< jeśli ktoś to przerabiał to [zlosnik] Pomocy


Na górę
Post: ndz lip 21, 2013 9:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Tomasz Bielsko pisze:
po zwarciu we wtyczce od czujnika nr 3 powinno zaskoczyć ale nic się nie dzieje???


A co z czym zwierałeś? Wtyczka jest jedno pinowa i trzeba zrobic zwarcie między wtyczką a masą.

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: pn lip 22, 2013 9:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 03, 2011 6:19 pm
Posty: 57
U mnie wtyczka nr 3 ma 2 piny ??? i od nie idzie kabel do wtyczki od zasilania elektromagnesu wentylatora


Na górę
Post: pn lip 22, 2013 9:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 03, 2011 6:19 pm
Posty: 57
Jutro zrobie fotki


Na górę
Post: wt lip 23, 2013 8:44 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Może masz zamienione czujniki - gwinty w głowicy są takie same. Do elektromagnesu jest ten pękaty pojedynczy czujnik i idzie do niego pojedyncza wtyczka. Zwierasz kostkę z masą i powinno "cyknąć" w okolicach wiatraka ;)

Pzdr!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: wt lip 23, 2013 9:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 03, 2011 6:19 pm
Posty: 57
McCoy pisze:
McCoy
Dzięki za pomoc faktycznie u mnie ten wyżej jest od wentlatora a ten niżej ??? dwupinowy-jak na krótko podpiołem + od akumulatora to rozrusznik zaskoczył???nie wiem od czego??? a ten jedno pinowy to elektromagnes. Wykręciłem go i jest na nim oznaczenie 100" Celsjusza???? jest to jeszcze oryginał.....? wymienie na nowy i zobaczymy


Na górę
Post: czw lip 25, 2013 10:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 03, 2011 6:19 pm
Posty: 57
To wina czujnika,dzięki za pomoc


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl