MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 10:54 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz sie 11, 2013 12:53 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Witajcie,

Po dwoch udanych urlopach camperem z wypozyczalnie zapadla decyzja o zakupie wlasnego. Zanim jednak wydam wiadro pieniedzy chce sie podpytac uzytkownikow o doswiadczenia. Czywiscie mam swiadomosc istnienia portali poswoeconych tej tematyce,ale moze jest tez ktos sposrod Was kto ma, mial lub uzytkowal campera i moze podzielic sie doswiadczeniem?
Mile widziane takze wszelkie spostrzezenia dotyczace aut stanowiacych baze campera, czyli:
Ducato 1.9, 2.3 Multijet 131KM i innych (mowa o najnowszym modelu),
Sprinter 316 (2.7CDI).
Transita nie biore pod uwage, w wypozyczalni z ktorej korzystalem, na 6 Transitow, w 5 wybuchly silniki.
Co do zabudowy to mam swoje przemyslenia, ale caly czas waham sie pomiedzy pelnym zintegrowanym, a alkowa. Ewentualnie polalkowa z opuszczanym lozkiem z sufitu, niestety te ostatnie to nowosc i jest maly wybor uzywek.

Wszelkie sugestie mile widziane.

Aha - dotychczasowe doswiadczenia to Rimor Catamarano na Transicie i Burstner jakistam na Ducato 1.9 115KM. Transitem jechalo sie lepiej, wieksza moc i moment, ale auto mialo juz dwie awarie silnika zakonczone naprawami glownymi. Ducato bardzo fajny, ale te 115KM w polaczeniu z zabudowa typu alkowa h=315cm powodowalo zdychanie auta na autostradach nawet przy stosunkowo niewielkich wzniesieniach, potrafil ze 105 zjechac ponizej 90.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: ndz sie 11, 2013 8:53 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Transit jest dużo bardziej przemyślanym autem, zarówno pod względem ergonomii miejsca kierowcy oraz pasażera, jak też w kwestii prostych napraw jak wymiana żarówki - pod tymi względami ducato/boxer/jumper to po prostu porażka. Z moich doświadczeń (holowałem kilka :) ) wynika że ważny jest odpowiednio duży silnik aby bezstresowo podróżować. Co do rodzaju zabudowy to sam się nie wypowiem ale chętnie poczytam opinie.

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Post: ndz sie 11, 2013 9:11 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Tak jak pisalem, mam porownanie Transit vs Ducato i nie zauwazylem wielkich roznic w komforcie. Moc silnika to oczywiste, wlasnie sie pojawil w ogloszeniach Ducato na 3-litrowym Multijet 180KM.

Wymiana zarowki - Jarkowi zajelo to 5 minut w Ducato, lewa mijania. Do pozycyjnych jest lepszy dostep.

A mozesz rozwinac mysl o lepszej ergonomii i rozplanowaniu Transita vs Ducato? Na co zwrociles uwage? Byc moze ja cos przegapilem, co jest jak najbardziej mozliwe podczas wakacji.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: ndz sie 11, 2013 12:17 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 13, 2012 3:09 pm
Posty: 261
Numer GG: 3921
Lokalizacja: Trzebnica
Rozumiem, że kupujesz gotowca, nie do własnej zabudowy typu "Adam Słodowy".


Na górę
Post: ndz sie 11, 2013 1:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Bukol pisze:
A mozesz rozwinac mysl o lepszej ergonomii i rozplanowaniu Transita vs Ducato? Na co zwrociles uwage? Byc moze ja cos przegapilem, co jest jak najbardziej mozliwe podczas wakacji.

Mam nowego transita (06 - ), brat ma nowe ducato (06 - ). Transit : miejsce na 4 kubki z kawą na desce - 2 na środku i po jednym na końcach deski, w ducato jeden uchwyt i kiepsko umieszczony. W transicie jest miejsce na dwie duże cole (2,5 l) w łatwo dostępnych miejscach, w ducato nie ma miejsca nawet na jedną. W transicie są bardzo dobrze dostępne i ogromne kieszenie w drzwiach, w ducato są niewygodne jeżeli się czegoś szuka w trakcie jazdy. Ducato jest dużo niżej zawieszone niż transit i łatwo urwać zderzak przy wyższym krawężniku. Opony do transita są o 1/4 tańsze (nowe!) z racji tego że są odrobinę węższe. Z racji rozmiaru opon łatwiej się manewruje na parkingu transitem i mniej pali. Tempomat w fordzie jest obsługiwany przyciskami na kierownicy a w ducato manetką pod kierownicą. Wymiana żarówki w ducato wymaga czasem demontażu lampy (jak ma się większe dłonie) i mimo że w fordzie też może się tak zdarzyć to wystarczy wtedy odkręcić dwie bardzo łatwo dostępne śruby a nie pół auta. Najbardziej jednak wqrwia mnie ręczny z lewej strony w ducato :) co akurat w camperze może ma sens ale w innych zabudowach nie ma racji bytu. Ducato wygrywa jedynie w kategorii silnik, 3 litrowy 160 KM na pewno jest bardzo dobrym motorem.
Pozostaje jeszcze kwestia serwisowania : bardzo łatwy dostęp do wszelkich filtrów i wlewów płynów w fordzie kontra spaprana ergonomia fiata. W fiacie są z tyłu tarczobębny i zaciąganie hamulca ciut za szybko (przed całkowitym zatrzymaniem auta) kończy się tym że ręczny "bierze wysoko".

Idealne auto dla mnie to byłby transit z najmocniejszym motorem 2.4 i tylnym napędem (mam akurat 2.2 z przednim) chociaż są też 3-litrowe, 5-cylindrowe, 200 KM. Mamy starszego transita (00-06) z motorem 2.4 120 KM i wóz jest nie do zajechania.

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Post: pn sie 12, 2013 3:03 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Punkt dla Ciebie - cupholder w Ducato to porazka, podobnie jak kieszenie w drzwiach. Napoje trzymam w lodowce (camper), a nie w schowkach w drzwiach. Ducato poza tym ma chlodzony schowek przed pasazerem.
Tempomat w formie wajhy przy kierownicy jest ok jak dla mnie, przyzwyczajenie z MB. W Cayenne i w Lexie tez tak jest i bardzo dobrze sie uzywa.
Niskie zawieszenie Ducato to akurat plus dla campera, dodatkowo do zabudowy tego typu Fiat produkuje inne, nizsze ramy. Przy ciezkiej i wysokiej alkowie test to atut. Podobnie widze sprawe opon, szersze zapewniaja lepsza stabilnosc. Fiat oferuje dodatkowo szerszy tylny most ktory dodatkowo poprawia stabilnosc. Przy camperowych przebiegach 1/4 ceny nie robi wielkiej roznicy. Co innego w dostawczaku, inne przebiegi, inna kalkulacja kosztow.
Dostep do wlewu spryskiwacza - koszmar, potrzebny lejek, inaczej ponad polowa plynu bedzie pod autem. Zarowka - tak jak pisalem, nie bylo wiekszych problemow, ale nie wiem jak to wyglada przy silnikach 2.3 i 3.0, moze byc jeszcze mniej miejsca. Co prawda do campera i tak bym dawal xenony ze spryskiwaczami, wiec wymiana zarowek (palnikow) raczej zadko.
Reczny z lewej w camperze to dobrze. Czesciej korzystam z drzwi zabudowy niz z drzwi kierowcy, wiec reczny miedzy fotelami by przeszkadzal.
Co do hamulcow z tylu - wydaje mi sie, ze do camperow sadawane tarcze, ale sprawdze. Mysle ze przy 2.3 i 3.0 tak bedzie. Reczny faktycznie wysoko bierze.

Teraz kwestia napedu - do campera raczej przedni ze wzgledu na wysokosc zabudowy oraz na mase. Taki przyklad z ostatnich studiow:
Sprinter 316 z zabudowa typu alkowa wazy ok. 3150kg, zatem pozostaje jakies 350kg ladownosci jezeli chcemy miec auto na B. Czyli jak wsiade ja i zatankuje caly zbiornik wody czystej (100 lub 120 litrow) to juz mam jakies 210-230kg. A gdzie zona, dzieci, zarcie, ciuchy, rowery, mebelki itp?
Dla porownania Ducato z taka sama zabudowa bedzie wazyl ponizej 3000kg (okolo 2950). 200kg roznicy to bardzo duzo.

Generalnie idealem byl by zintegrowany canper na Sprinterze 2.7 z automatem, ale nie przeskocze masy. Ja bym sie jeszcz zmobilizowal i C zrobil, ale zona nie. Poza tym idea jest taka, ze camper bedzie wyjanmowany wsrod znajomych, zatem DMC do 3.5t jest konieczne. Gdyby nie to, to bym sobie europejskimi autami glowy nie zawracal, tylko sprowadzil Winnebago z USA z benzynowa V8 i po klopocie :)

Dzieki za cenne uwagi! Transitem w zeszlym roku bardzo dobrze mi sie jechalo, ale zle doswiadczenia wielu uzytkownikow z silnikami jakos mnie zniechecaja. Potwierdzaja to takze ceny uzywanych - na Transicie sa duzo tansze niz na Ducato, mimo ze Ducato czesto ma slabszy silnik. Cos w tym musi byc.


Bodzio - tak, gotowca. Nie chce mi sie bawic w budowanie. ewentualnie bede dozbrajal wg potrzeb, n.p. klima stacjonarna i pneumatyczne zawieszenie.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn sie 12, 2013 5:01 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
jak ducato/boxer/jumper to tylko 3.0 bierz, rok temu skasowałem najkrótszego i najniższego 2.2 hdi co prawda boxera ale bez różnicy, w takiej budzie ten silnik to była istna rakieta ale tam opór powietrza był znikomy. Kiedyś brałem najazd to silnik 2.2/2.3 miał ciężko a 3.0 z ładunkiem czy bez leciał do przodu jak zły. Camper swoje waży, opór powietrza też spory więc jak najbardziej 3.0
co do ręcznego prawda co do żarówek też :-? wymiana doprowadzała do szału, jak było to po zmroku i na stacjach paliw

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: pn sie 12, 2013 6:11 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Tak Karol, pewnie ze 3.0 najfajniejszy, zwlaszcza 230KM :) (robia do camperow). Ale cholernie ich malo na rynku, przewazaja 2.3 Multijety 131KM, ktore juz sobie daja rade. 1.9 to porazka w polaczeniu z alkowa. Ale szczerze mowiac jedynym problemem byly podjazdy, bo zdychal, i skrzynia 5-tka. Wszystkie wieksze maja 6-tki, a to obniza spalanie. Camper, zwlaszcza w drodze na wakacje, to nie rajdowka i nie trzeba sie spieszyc. V przelotowa to 105kmh i niewazne czy 1.9 czy 3.0. Relaks ma byc, nie zap... na zlamanie karku :) Ale jak by sie trafila ladna sztuka z 3.0 to bym bral. Jednak wazniejsza bedzie aranzacja zabudowy, w razie czego takiego 2.3 mozna zawirusowac delikatnie. On i tak w standardzie ma cos kolo 320Nm.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn sie 12, 2013 6:18 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
są też 2.2 5 biegowe ;) ja wiem że nie wyścigówka ale wiesz jak to fajnie jedzie [zlosnik]

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: wt sie 13, 2013 10:49 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
KarolS1988 pisze:
są też 2.2 5 biegowe ;) ja wiem że nie wyścigówka ale wiesz jak to fajnie jedzie [zlosnik]


Sa auta, ktore jezdza "fajniej" i nie maja przyczepionego do tylka domku na kolkach. Camper jest do czego innego i przede wszystkim musi byc bezawaryjny.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pt sie 16, 2013 9:00 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Bukol pisze:
Poza tym idea jest taka, ze camper bedzie wyjanmowany wsrod znajomych, zatem DMC do 3.5t jest konieczne. Gdyby nie to, to bym sobie europejskimi autami glowy nie zawracal, tylko sprowadzil Winnebago z USA z benzynowa V8 i po klopocie :)



Nie wiem w czym jest u Ciebie problem.
Dla żony i znajomych kup ducato , a sobie Winnebago z V8 zanim dopłynie zrobisz C.
Ducato poprowadzi żona, a na przodzie kolumny wynajęty driver Winnebago, którego poprzedzisz Harleyem.

Będziesz miał na polu wszystko pod ręką, może odwiedzi Cię Karol z familiady wielki szaman caravaningu, przy instalacji stacjonarnej klimy na pewno pomorze.
W tvn kiedyś opowiadał różne rzeczy o tej formie turystyki.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw wrz 05, 2013 12:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 05, 2009 10:47 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Sulistrowice/Wrocław
Polecam ducato w zabudowie Karmann Ontario.
Z dieslem 169 koni. Pali jakieś 10 litrów na 100 przy autostradowej 110km/h.
Wysoki w kabinie, bardzo wygodny, świetna jakość wykonania.

_________________
Audi 80 1.9 TDI 92’
Citroen Evasion 1.8i 99’

ex:
w123 200D 81’
w123 300D 78’
w201 2.5D 91’
w124 300D 88’
w124 E200T 96’
w202 C230 97’


-----------------------------
PRACOWNIA RENOWACJI MEBLI I STOLARKI ZABYTKOWEJ "U N D"
tel. 693 527 967


Na górę
Post: czw wrz 12, 2013 1:31 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
To Ducato kupił mój kolega i zaprzągł do pracy w barwach GLS.
Dziś był u mnie z przebiegiem 1835 kilometrów i rozwalonym łożyskiem oporowym sprzęgła.
Ale oponki na pierwszy montaż zakładają Continental, pewnie dlatego płacił za niego 92000zł brutto.
Przebieg nie kręcony, bo samochód ma tydzień:)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl