MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 11:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn paź 14, 2013 10:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
To nie jest tytuł albańskiego filmu porno, tylko skrócony opis dolegliwości mojej gwiazdy [palacz] Objawy są takie:
- po zaparkowaniu prawa przednia felga jest gorąca; do tego tarcza hamulcowa parzy tak, że nie da się jej dotknąć dłużej, niż pół sekundy (dla porównania: w tym samym czasie tarcza przednia lewa jest też gorąca, ale znacznie mniej; felga jest chłodna)
- owa prawa przednia felga jest dużo mocniej, niż lewa, pokryta pyłem z klocków hamulcowych
- auto ściąga w prawo
- hamulce piszczą podczas hamowania, wydaje się, że właśnie głównie z tej strony, ale również podczas powolnej jazdy w korku, z leciutko wciśniętym gazem, z prawego przedniego koła takiż sam pisk, jak podczas hamowania, dochodzi (obserwacja z wczoraj, już po wizycie w warsztacie, o czym poniżej)
- wcześniej (przed wizytą w warsztacie, ale także i po, choć nie w takim stopniu) słyszalne miarowe obcieranie podczas jazdy w owym prawym przednim nieszczęsnym kole (głównie podczas skrętu w prawo, co tłumaczę zmianą płaszczyzny koła i lepszemu odbiorowi dźwięku).

I teraz co zostało zrobione:
- w warsztacie sprawdzono układ hamulcowy (z hamulcem postojowym włącznie), pod kątem niezapiekania się zacisków i ogólnej, prawidłowej pracy
- tarcze i klocki bądź nowe, bądź niedawno wymieniane
- geometria zrobiona niedawno (jak ściągała w prawo, tak ściąga)
- luz na łożysku skasowany wczoraj wieczorem (jakby nieco zmniejszyło się ściąganie w prawo i znikło, a w każdym razie solidne ścichło owo miarowe obcieranie).

Może ktoś z Was ma jakieś sugestie, czym się teraz zająć? Łożysko jest kaputt i pomimo skasowania luzu tak się już wychetało, że nieprawidłowo pracuje (jakkolwiek żadnego luzu na podniesionym kole nie zaobserwowałem po skasowaniu - z pół obrotu poszło, jak nie więcej)? Z góry dzięki za ewentualne wskazówki.

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: pn paź 14, 2013 10:36 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Nadal stawiałbym na zacisk. Zregenerować i zobaczyć co będzie... Ewentualnie zamontować drugi na podmiankę...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn paź 14, 2013 11:50 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
sprawdz jeszcze wężyk mi kiedyś robił za zaworek płyn się przez niego nie cofał i zacisk trzymał

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
Post: pn paź 14, 2013 11:58 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
koło się musi swobodnie obracać (zacisk), albo łożysko za bardzo dociągnięte i się grzeje.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pn paź 14, 2013 12:35 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Przy dociąganiu nakrętki łożyska, po lekkim dociągnięciu na sztywno trzeba odpuścić z pół obrotu lub mniej lub więcej - ma być wyczuwalny minimalny luz bo inaczej będzie się grzało jak opisujesz. Przerabiałem kiedyś to samo po wizycie u "mechanika" i po dobrej radzie Mechanika zrobiłem jak wyżej i jest spokój. Można też metodą prób: troszkę odkręcić i jazda ale ostateczne sprawdzenie i tak wychodzi dopiero na dłuższej trasie z większymi prędkościami niż miejskie.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: pn paź 14, 2013 4:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Sprawdź prowadnice zacisku, czy nie zapieczone. Sprawdź czy na prowadnicach klocków nie ma wyrobionych dołków - jeżeli za trzeba wyrównać pilnikiem.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: wt paź 15, 2013 2:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Dzięki za wskazówki.
Diagnoza na chwilę obecną jest taka, że w poprzednim warsztacie spartolili przegląd układu hamulcowego:
- tłoczek jest skorodowany i smaru nie widział z 15 lat
- płyn hamulcowy jest aż ciemny, tak stary
- odpowietrznik w prawym przednim kole jest urwany.
W planie mam zrobić to wszystko i wtedy wrócę do obserwacji pod kątem ewentualnego nadmiernego dociągnięcia łożyska (ktoś wie, jakim momentem powinno się je dokręcić?).
Pozdrawiam.

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: wt paź 15, 2013 9:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
TReneR pisze:
Sprawdź prowadnice zacisku, czy nie zapieczone. Sprawdź czy na prowadnicach klocków nie ma wyrobionych dołków - jeżeli za trzeba wyrównać pilnikiem.

Też to obstawiam. Z doświadczenia.

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
Post: śr gru 25, 2013 1:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Wszyscy już napisali wszystko ale. chyba jeszcze nikt nie napisał (albo przeoczyłem) o tłoczkach. Zatarte tłoczki nie cofają się i już masz przyczynę. Może być taż wszystko na raz: brud, rdza, klocki, płyn, tłoczki, Gumki i wszystko pozostałe.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: czw gru 26, 2013 11:40 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Nemo pisze:
Wszyscy już napisali wszystko ale. chyba jeszcze nikt nie napisał (albo przeoczyłem) o tłoczkach. Zatarte tłoczki nie cofają się i już masz przyczynę. Może być taż wszystko na raz: brud, rdza, klocki, płyn, tłoczki, Gumki i wszystko pozostałe.

Pisałem o zacisku. Wiadomo że jak się go rozbierze to trzeba go zregenerować (lub w ostateczności wymienić) :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: ndz gru 29, 2013 3:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Dzięki za podpowiedzi! Temat ogarnięty - winny był uszkodzony zacisk (i być może cała reszta: zatarty tłoczek, stary płyn hamulcowy etc.). Także łożysko musiałem trochę poluzować, bo za mocno dokręcone było.
Pozdrawiam!

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl