vpiqs pisze:
Co do pomiarów oporności to jakieś dziwne wyniki mi powychodziły przy ok. 40 miałem 336, a 50 ~ 145-150.
Pierwszy pomiar OK, drugi też w miarę 145-150 to raczej bliżej 60 stopni. To jest typowy czujnik NTC, skala logarytmiczna... Wygląda na to że czujnik działa prawidłowo... Zmierz jeszcze ile masz przy 80, powinno być ~ 72 Ohm (dane fabryczne czujnika), przy 100 stopniach miałem ~ 32 Ohm. Może czujnik jest OK ale sam wskaźnik w zegarach się zjepsuł...
Pozwoliłem sobie jeszcze raz przejść przez cały temat, podsumowując:
Sprawdziłeś termostaty, zmieniłeś chłodnicę i VISCO, wymieniłeś też pompę... Po wymianie pompy napisałeś że temperatura generalnie stoi w miejscu tylko jest za wysoka - dla pewności zmierz rezystancję przy tej za wysokiej stabilnej temperaturze...
Czy silnik łapie wysoką temperaturę na postoju czy tylko pod obciążeniem? Jeśli tylko pod obciążeniem to chyba zacząłbym szukać problemu w samym silniku... Czy podczas normalnej jazdy z umiarkowaną prędkością temperatura także rośnie i trzeba ratować sytuację włączeniem ogrzewania?
Miałem 300D i temperatura stała w miejscu nawet przy prędkościach autostradowych (jak się potem okazało z lekko trzymającymi zaciskami i ręcznym...).
PS
Co z chłodnicą oleju? Ja kiedyś nie odważyłem się odkręcać przewodów przy swojej, ale może warto na próbę zmienić na inną?