MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 3:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lis 20, 2013 9:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
vpiqs pisze:
No i po wymianie
Jakie zmiany? Żadne, absolutnie żadne. Jak była wysoka temperatura tak jest......


Tak jak pisze M100: zmierz rezystancję czujnika przy najwyższej temperaturze, podaj na forum to porównamy.
Poniżej przybliżona charakterystyka tego czujnika:
Kod:
C   Ohm
2   1650
14   990
25   628
32   470
80   70
100   32
110   22
120   15


Dwa punkty miałem z dokumentacji, reszta to aproksymacja i wlasne pomiary... Generalnie mniej/więcej pokrywa się z tym co pokazuje wskaźnik w zegarach. Mierzymy rezystancję między czujnikiem a masą.

Czy jak zostawisz auto odpalone i zakręcisz ogrzewanie to temperatura jest w normie czy stale rośnie aż do przegrzania?
Nie ubywa Ci płynu? Nie wiem jak to wygląda w dieslu, ale benzyniak będzie się grzał gdy będzie rozregulowany zapłon...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: śr lis 20, 2013 11:18 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Po wymianie wiska temperatura już nie dochodzi do 100. Jest (bez ogrzewania) ok 95 i trzyma tyle, ale pod obciążeniem (duża górka) temp. wyraźnie rośnie. Po odkręceniu ogrzewania temp. spada do 85 (tak jak było zawsze), ale szybko idzie do góry do ok 90 i tak zostaje. Obawiam się, że na lato to nie wystarczy. Następna zabawa jaką przewidziałem to wyprucie z jednego termostatu bebechów i skręcenie układu bez termostatu. Przy okazji pomierzę oporność.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: czw lis 21, 2013 9:45 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
vpiqs pisze:
Następna zabawa jaką przewidziałem to wyprucie z jednego termostatu bebechów i skręcenie układu bez termostatu. Przy okazji pomierzę oporność.

Sprawdzałeś temperaturę otwarcia termostatu?
W OM617A powinno to być chyba 80 stopni, w benzynach było nawet 87 - różnica spora...

Może kupiłeś niewłaściwy lub po prostu niesprawny?
Kupiłem kiedyś taniochę i działał raptem kilka tygodni, potem się "zawiesił"...

Jeszcze jedna sprawa: czy w układzie panuje prawidłowe ciśnienie? Są takie specjalne przyrządy do badania szczelności układu - podjedź do dowolnego warsztatu zajmującego się układami chłodzenia i będziesz wiedział czy nie ma gdzieś "wycieku".

Może zamiast wypruwać bebechy z termostatu lepiej zagotować w garnku ten co masz w aucie i sprawdzić czy faktycznie się otwiera i przy jakiej temperaturze?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: czw lis 21, 2013 12:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
...aaa i jeszcze jedna moze głupia sugestia , czy nie włozyłes moze odwrotnie termostatu.
Przyznam ze sam tak zrobiłem bo wczesniej ktoś rozwiercił i włożył odwrotnie.

_________________
Trzech braci 2 kombi, już bez beczki ehhhh....
S124 E300D
S124 300E 24V


Na górę
Post: czw lis 21, 2013 2:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
kondrix123 pisze:
...aaa i jeszcze jedna moze głupia sugestia , czy nie włozyłes moze odwrotnie termostatu.
Przyznam ze sam tak zrobiłem bo wczesniej ktoś rozwiercił i włożył odwrotnie.


Właśnie, tam są znaki jak należy go włożyć. To jest układ samo-odpowietrzający, ale jak źle wsadzisz to nic z tego. Uszczelkę też warto dać nową.

PS Ostatnio też miałem stracha z temperaturą, bo nagle wskazówką zaczęła mi pokazywać prawie 100 stopni! Ogrzewanie do dechy, dmuchawa na III, zjeżdżam na pobocze, zaglądam pod maskę i okazało się, że to wina wtyczki na czujniku temperatury w głowicy... po prostu chciał mnie szukać.

PS2 Konrad, zaktualizuj sobie podpis. [zlosnik]

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: czw lis 21, 2013 9:44 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
już pytałem vpiqsa czy nie założył odwrotnie, więc pewnie to sprawdził ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pt lis 22, 2013 7:34 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
bary123ce pisze:
już pytałem vpiqsa czy nie założył odwrotnie, więc pewnie to sprawdził ;)


Taaa, a ja pytałem o wiskozę. :)

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: sob lis 23, 2013 12:13 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Co do termostatów:
mam 3 szt. od diesel'ka i wszystkie 3 otwierają się w tym samym momencie przed wrzeniem wody.
Jeden mogę poświęcić. Zakładałem tak jak był, po uwadze Barego sprawdziłem to i założyłem tak jak jest to w książce Etzolda (i tak był założony wcześniej) Faktem jest że wszystkie termostaty są za ok 40 zł.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: sob lis 23, 2013 2:55 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Jeśli się otwierają całkowicie to wygląda na to że są sprawne...
Jeśli z każdym z trzech jest źle i przynajmniej jeden jest dobrej firmy (np. Wahler) to przyczyna musi leżeć gdzie indziej, prawda?

Czy korek na chłodnicy trzyma ciśnienie? Niby to tylko korek, ale jeśli nie ma odpowiedniego ciśnienia to i płyn szybciej będzie wrzał i jednocześnie uciekał z układu... Jesteś pewien że go nie ubywa?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: sob lis 23, 2013 3:37 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Wszystkie 3 sa tej samej firmy - Wahler.
Po wywaleniu termostatu trzyma temp. 45-50 stopni , dzie po wymianie chłodnicy przy tej samej temp. otoczenia było 90-95. Więc mam rozumieć z tego że termostat otwierał się za późno?
Co do korka korek jest oryginalny do 100 stopni i właśnie jak na wskaźniku było 100 i trochę ponad to zaczął wywalać płyn korkiem (więc tak jak powinno być). Co do pomiarów oporności to jakieś dziwne wyniki mi powychodziły przy ok. 40 miałem 336, a 50 ~ 145-150. W poniedziałek zamawiam nowy oryginalny termostat. Chyba że macie inne spostrzeżenia.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: sob lis 23, 2013 5:23 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
vpiqs pisze:
W poniedziałek zamawiam nowy oryginalny termostat. Chyba że macie inne spostrzeżenia.


Daj spokój, bo w końcu kupisz nowy silnik albo cały samochód.
Podjedź do elektryka i sprawdź czujnik temperatury, ewentualnie pożycz termometr i jeszcze raz sprawdź termostaty.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: sob lis 23, 2013 7:12 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
vpiqs pisze:
Co do korka korek jest oryginalny do 100 stopni i właśnie jak na wskaźniku było 100 i trochę ponad to zaczął wywalać płyn korkiem (więc tak jak powinno być)


Korek nie jest do temperatury tylko do ciśnienia... Sprawdź w EPC co powinno być w OM617A i porównaj. Przykładowe wartości to 1bar, 1,2bar, 1,4bar...
Pompa cieczy chłodzącej jest sprawna? Czy jak zwiększasz obroty silnika to temperatura spada?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: sob lis 23, 2013 7:36 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Czujnik temp. jak dla mnie jest sprawny (100 na zegarku i 100 na korku i zaczęło wywalać przez korek).
Wojtek na oryginalnych korkach masz temperaturę, a nie ciśnienie w 300D mam 100, a w 230E mam 120. Teraz w EPC są tylko 120 jak wymieniałem w QP to nie mogłem dostać 120 a 100 były od ręki. Wiem, że temp. w benzynie jest wyższa i temp. otwarcia termostatu też jest wyższa. Oryginalny korek z kupionej chłodnicy nie oznaczenia temp. a właśnie ciśnienie (0,9)

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: sob lis 23, 2013 8:52 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
vpiqs pisze:
Co do pomiarów oporności to jakieś dziwne wyniki mi powychodziły przy ok. 40 miałem 336, a 50 ~ 145-150.

Pierwszy pomiar OK, drugi też w miarę 145-150 to raczej bliżej 60 stopni. To jest typowy czujnik NTC, skala logarytmiczna... Wygląda na to że czujnik działa prawidłowo... Zmierz jeszcze ile masz przy 80, powinno być ~ 72 Ohm (dane fabryczne czujnika), przy 100 stopniach miałem ~ 32 Ohm. Może czujnik jest OK ale sam wskaźnik w zegarach się zjepsuł...

Pozwoliłem sobie jeszcze raz przejść przez cały temat, podsumowując:
Sprawdziłeś termostaty, zmieniłeś chłodnicę i VISCO, wymieniłeś też pompę... Po wymianie pompy napisałeś że temperatura generalnie stoi w miejscu tylko jest za wysoka - dla pewności zmierz rezystancję przy tej za wysokiej stabilnej temperaturze...

Czy silnik łapie wysoką temperaturę na postoju czy tylko pod obciążeniem? Jeśli tylko pod obciążeniem to chyba zacząłbym szukać problemu w samym silniku... Czy podczas normalnej jazdy z umiarkowaną prędkością temperatura także rośnie i trzeba ratować sytuację włączeniem ogrzewania?
Miałem 300D i temperatura stała w miejscu nawet przy prędkościach autostradowych (jak się potem okazało z lekko trzymającymi zaciskami i ręcznym...).

PS
Co z chłodnicą oleju? Ja kiedyś nie odważyłem się odkręcać przewodów przy swojej, ale może warto na próbę zmienić na inną?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: ndz lis 24, 2013 2:26 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Teraz bez termostatu nie osiąga wyższej temp. nie 50 i jest stała. Więc nie zmierze przy 80 :)
Silnik na postoju osiągał temp. 90-95 więc raczej nie ma nic wspólnego z obciążeniem. Jak już osiągnie tą temp. to ją trzyma.
No właśnie chłodnica oleju, nikt nie poruszał jeszcze tego tematu. Ja też jej nie ruszałem wygląda jeszcze lepiej niż oryginalna chłodnica. Mam w domu inna chłodnicą oleju, ale nie znam jej stanu :(

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl