MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 7:22 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt gru 03, 2013 10:22 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Panowie, wczoraj byłem w stacji diagnostycznej ustawić geometrię przedniego zawieszenia w mojej stodziewiećdziesiątce. Musiałem, bo auto jest po bocznym uderzeniu. Stacja specjalizuje się w ustawianiu geometrii. Robili mi kiedyś w beczce , potem w 190 ( przód i tył ) i byłem zadowolony. Chwaliłem ich nawet kiedyś na forum. Wczoraj polegli na przedniej śrubie mimośrodowej wahacza. Kazali jechać najpierw do mechanika, żeby ją rozruszał i potem przyjechać. Przy skręcaniu pękła końcówka drążka przy kole. Samochód musiałem tam zostawić , czego nigdy nie robię.
Mam pytanie : czy dobra nasadka i konkretna przedłużka nie wystarczy ? Czy są jakieś specjalne metody, żeby to odkręcić ? Do tej pory wszystkie śruby, które chciałem odkręcić, odkręcałem. Jak odbiorę samochód, to będę próbował, ale pytam, bo może ktoś z Kolegów podpowie.

Większość moich postów zawsze dotyczyła klasykówi i w rozpędzie napisałem o W201 wlaśnie w Klasykach :oops:
Problem dotyczy jednak ruszenia tulei mimośrodowej wahacza, a więc może mieć zastosowanie i w innych modelach.
Jak moderator uzna, że temat powinien być we współczesnych, to zrobi jak zechce.


Na górę
Post: wt gru 03, 2013 11:04 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Można odciąć łeb i nakrętkę .
Wtedy do wymiany tuleja plus śruby i przy okazji można sworzeń.
Można wypalić tuleję , albo próbować odkręcić co pewnie zniszczy łeb.
Te śruby zapiekają się na całej długości i to częsta przypadłość 124 i 201.
Robiłem to z jednej strony , samemu słabo, ściągacz potrzebny i prasa .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr gru 04, 2013 1:59 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Tak myślałem, że trzeba będzie użyć bardziej drastycznych metod. Samochód odebrałem, obiecali, że jak rozruszam srubę, to mi jeszcze raz ustawią. Chyba jednak potrafią ustawiać geometrię, bo auto jedzie prosto, nie ściąga, kierownica jest w poziomie, tak, jak ma byc. Tylko to nieszczęsne koło jest w górnej cześci nieco odchylone do środka. Na krawędzi felgi jest to ok. 1 cm.


Na górę
Post: śr gru 04, 2013 2:41 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Jak widac gołym okiem to opona za tydzień do wymiany

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl