MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 1:22 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 19, 2014 3:20 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam, w piatek dostalem reperaturke do drzwi firmy potrykus... Ja wstydzilbym sie dawac cos takiego ludziom i jeszcze brac kasiore za to!!! :evil: . Czy reperatury wszystkich dostawcow sa takie ch......e?? Ta którą dostałem, wygląda jak psu z gardła wyciągnięta, blacha porwana, pomarszczona, tragedia...
Gdzie indziej na przeszłość kupowac reperaturki? Mam na mysli, drzwi, progi, podłogi, itd?
Wyszło jak zwykle "po polsku", aby było... czym oni to prasują, imadłem? :evil:
Pozdrawiam

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz sty 19, 2014 7:00 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Nie ma reguły, część rzeczy jest chwalona. Spróbuj z Klokkerholma. Problem jest taki, że część sklepów nie daje gwarancji co przyjdzie. W dużych hurtowniach potrafi być tylko rozróżnienie "podwyższona jakość" - cokolwiek to znaczy. Znajdź takiego, co zagwarantuje producenta. Trop jest taki: transport do PL przychodzi co 2 tyg. i idzie przez jakiegoś pośrednika z Opola.

Skandlaiczne to są progi z Polcaru. Charakterystyczne, bo szaro - srebrne, są na allegro. Na odcinku 20 cm między początkiem, a otworem na lewarek wgiąłem je kciukiem.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: ndz sty 19, 2014 7:33 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Lepiej... już było. Kupując obecnie jakiekolwiek reperaturki płacisz za materiał wstępnie uformowany do dalszej obróbki przez blacharza. :-?

Rynek sam wymusza produkcję szajsu. Rozmawiałem z p. Potrykusem na temat dostepności progów grubości 1,2 mm , które można było dostać jeszcze 3-4 lata temu. Odpowiedź była prosta, hurtownie wymusiły obniżkę ceny, więc tłocznie przerobiono pod grubość 0,9mm, co jest i tak najgrubszym progiem do 123 na rynku, a w dodatku na całym odcinku w profilu C ( bez wycięć pod słupkami)

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: ndz sty 19, 2014 8:03 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Czyli z tego co mówicie wszystko schodzi na psy...
Michał a znasz jakiegoś dostawcę, który ma blachy od tego Klokkerholma?
Stomek, mówisz, że dostaje się reperaturkę wstępnie uformowaną, ok ale to co ja dostałem nadaje się tylko do śmietnika! Nie wiem, co mógłby zrobić blacharz, z takim kawalkiem gówna, który dostałem. Blacha w niektórych miejscach jest tak pofałdowana, że fale mają 5 mm głębokości. Już nawet nie wspomnę, że o otworach to można zapomnieć, zarówno tych odpływowych, poprzez ten na srubkę od listwy a kończąc na tych do zamontowania tapicerki.
100 zł niby nie majątek ale już wolałbym za tą stówe browara wypić :)

Chyba skończy się na tym, że wytnę tylko skorodowane kawałki i wstawie w ich miejsce tylko części tej wspaniałej reperaturki.
Pozdrawiam

Planuję na wiosnę remont tatowej beczki więc pewnie progi będe też musiał kupić. Narazie przygotuję drzwi, maskę klapę i przednie błotniki a na wiosnę wezmę się za budę.
A jak wygląda sprawa w ASO, są do kupienia oryginalne progi?
Jeszcze jedno pytanko, czy reperatury podłóg to też taki szajs?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz sty 19, 2014 8:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 24, 2010 9:43 am
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Kupowałem do 123 reperaturki drzwi. Jedna była niezła pozostałe wyglądały jak zmięta kartka papieru.Progi do 116 z Klokkerholma nie trzymają wymiaru,a kształt pozostawia wiele do życzenia ,grubość to 0,6.

_________________
W116 350SEL
W140 S420
W210 E320T
------------------

Renowacja pojazdów zabytkowych


Na górę
Post: ndz sty 19, 2014 8:32 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Będę w tygodniu w miejscu, gdzie facet trzyma kilka koryt na dworze, ale pod dachem, jak twierdzi od ok. 10 lat, czyli z czasów kiedy jeszcze Klokk nie wchłonął Europartsu.
Zostaw mi swój nr na priv, zadzwonię jak będę miał je przed oczami.
Handluje też "świeżym" klokkiem i u niego na bank będzie ta metka, ale myślę, że jak poszukasz w swojej okolicy, to też kogoś takiego znajdziesz.

Ja mam z kolei problem z reparaturką tylngo błotnika. Przetłoczenie nad krótką listewką jest nie dość, że słabo wytłoczone, to jeszcze krzywo... Większość poremąconych beczek w PL ma to miejsce spaprane i przetłoczenie nie zgadza się z tym na drzwiach.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: ndz sty 19, 2014 10:30 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Masz racje, robione beczki latwo poznac po tylnym blotniku, zawsze jest spitolony i to faktycznie w tym miejscu o którym mówisz. A nie dowiadywałeś się w ASO ile taki błotnik kosztuje?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz sty 19, 2014 10:57 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Trzeba skądś wytrzasnąć numer takiej części. A będą ze 4 możliwości. Z tego co pamiętam w oryginale był banan, pełny łuk, do listwy i cały błotnik. Mam kilka pełnych błotników w oryginale z metkami, z ciekawości wrzucę aktualne ceny, ale jest jeszcze kwestia dostępności.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: pn sty 20, 2014 12:18 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
jakub_gozdzik pisze:

Chyba skończy się na tym, że wytnę tylko skorodowane kawałki i wstawie w ich miejsce tylko części tej wspaniałej reperaturki.


Tak to teraz najcześciej się robi i to nie ze względu na jakość wykonania, ale i materiału użytego

jakub_gozdzik pisze:
Masz racje, robione beczki latwo poznac po tylnym blotniku, zawsze jest spitolony i to faktycznie w tym miejscu o którym mówisz. A nie dowiadywałeś się w ASO ile taki błotnik kosztuje?


Ja się dowiadywałem gdzieś 2-3 miesiące temu. Cena tylnego błotnika 123 sedan dorównuje ceną tożsamemu qpejkowemu- 3700,- zł netto.


jakub_gozdzik pisze:

Planuję na wiosnę remont tatowej beczki więc pewnie progi będe też musiał kupić. Narazie przygotuję drzwi, maskę klapę i przednie błotniki a na wiosnę wezmę się za budę.
A jak wygląda sprawa w ASO, są do kupienia oryginalne progi?
Jeszcze jedno pytanko, czy reperatury podłóg to też taki szajs?




Z progami skłaniałbym się ku Potrykusowi, ale brał z nich tylko tyle co niezbędne (najcześciej dół). Trzeba dotłoczyć mu 2 lub 3 otwory i da radę.

Podłogi w każdym wymiarze za krótkie, zwłaszcza jeśli korozja poszła ostro w górę po progu wewnętrznym, wtedy 5cm zakładu nie pokryje ubytku. Niektóre podłogi są bardzo zbliżone przetłoczeniami i można je wykorzystać, ale znów tylko tyle ile trzeba (różnica grubości blach) Podłogę do /8 już dawno postanowiłem wytwarzać samemu, bo cena reperaturki nijak się ma do jakości , a kształt nie jest aż tak skomplikowany.

Nie chwaląc się miałem nosa składując wszystkie poćwiartowane zwłoki MB w stodole, teraz zaczynają się na złoto świecić [palacz] I o ile lepiej się robi remont przy pomocy ori reperaturek, odwierconych z dawcy , ale zawsze....

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: czw sty 30, 2014 12:38 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
_me: how_ pisze:
Trzeba skądś wytrzasnąć numer takiej części. A będą ze 4 możliwości. Z tego co pamiętam w oryginale był banan, pełny łuk, do listwy i cały błotnik. Mam kilka pełnych błotników w oryginale z metkami, z ciekawości wrzucę aktualne ceny, ale jest jeszcze kwestia dostępności.


Nie ma problemu z numerem części i ceną, co potrzebujecie dokładnie?

Z tyłu dostępne są z mojego VIN:
cały błotnik tył 123 - 1236370509/1236300821 cena netto dla mnie bez negocjacji 3042/3103 dostępne w DE
ta część z przodu przy drzwiach "banan ?"- 1236370188/1236370288 jak wyżej 1060/1060 też są w DE

błotnik przód 1238800618/1238800518 - jak wyżej 1150/1150 są w DE

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: pt sty 31, 2014 1:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lis 01, 2011 1:54 pm
Posty: 336
Lokalizacja: Biłgoraj
Przyłączę się do tematu żeby nie zaśmiecać nowym..

Panowie..gdzie najlepiej szukać/kupić kieszenie błotników tylnych..wiadomo żeby było jakościowo jak najlepiej..

Znalazłem na allegro ale cena coś mocno zawyżona chyba :

http://allegro.pl/mercedes-w123-sdn-bec ... 03356.html

Wykonanie wydaję się być ok..

Pytałem u Potrykusa i są dostępne za 25zł szt..miał ktoś styczność ?

Pozdrawiam

_________________
W123 300D 1981 USA
W123 300DT 1985 USA
W123 300DT 1985 USA
S124 250TD 1995
S124 300TD 1992


Na górę
Post: pt sty 31, 2014 3:09 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Zapytaj georemigiusza, czy oprócz rabatów w ASO MB, ma też złotą kartę do sklepu "Agroczęści" i jaka byłaby cena dla niego. [hihi]

Mi to wygląda na VAN WEZEL'a. Kupiłem reparaturkę podszybia przedniego, ten fragment w okolicy wlotu powietrza i blaszka jest niesamowicie cieniutka i mimo skomplikowanego dosyć wyprofilowania gnie się tak samo, jak progi z Polcaru, o których pisałem wyżej.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: pt sty 31, 2014 5:46 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
mercfan pisze:
Pytałem u Potrykusa i są dostępne za 25zł szt..miał ktoś styczność ?


Ja - trzeba je traktować jak punkt wyjścia do dalszej obróbki ;)

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: sob lut 01, 2014 9:21 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
mercfan pisze:
Pytałem u Potrykusa i są dostępne za 25zł szt..miał ktoś styczność ?
Ja mam od potrykusa. Tyle, że od zrobienia blacharki auto jeszcze nie zaczęło jeździć więc nie wypowiem się co do odporności na korozję.
Oczywiście wszystko jest porządnie zabezpieczone i pomalowane.

Mogę powiedzieć to co przekazał mi blacharz, który to robił. Powiedział on, że jakość blachy jest bardzo ok i wręcz wziął namiar na nich. Robi on wiele aut zabytkowych (głównie polskich) i robi to z sercem. To są słowa starego blacharza pasjonata, dla którego dopasowanie kształtu części nie stanowi problemu. Zatem może jak już ktoś tu pisał nie są to idealne kształtem części, ale jakość samego metalu jest dobra.

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
Post: sob lut 01, 2014 5:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lis 01, 2011 1:54 pm
Posty: 336
Lokalizacja: Biłgoraj
_me: how_ pisze:
Mi to wygląda na VAN WEZEL'a. Kupiłem reparaturkę podszybia przedniego, ten fragment w okolicy wlotu powietrza i blaszka jest niesamowicie cieniutka i mimo skomplikowanego dosyć wyprofilowania gnie się tak samo, jak progi z Polcaru, o których pisałem wyżej.


Za taką kwotę jednak póki co odpuszczę żeby się nie okazało że to taki sam szajs jak progi o których mówisz.

Wojtek , broneq

Dzięki za odpowiedz na temat tych kieszeni od potryskusa.Podobno mają na magazynie więc zamówię i zobaczymy co to z tego wyjdzie jak dotrze do mnie..nie ma się czego spodziewać od tych 25zł ale 100zł też póki co nie zapłacę za kawałek blaszki ;)

_________________
W123 300D 1981 USA
W123 300DT 1985 USA
W123 300DT 1985 USA
S124 250TD 1995
S124 300TD 1992


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl