MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 8:15 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr gru 31, 2014 2:13 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Witam panowie zakładam drugi temat ponieważ dotyczy on drugiego naszego wozu mianowicie 200D z 77 roku.

Silnik ma już swoje latka, ale jak pisałem w innym temacie całkiem ładnie "śmigał". Problem był z nierównymi obrotami na zimnym silniku co było dość irytujące zwłaszcza teraz gdy silnik długo jedzie niedogrzany. W garażu z dawnych lat, odgrzebaliśmy pompę mechaniczną od naszego dawnego 200D, przeleżała z 15 lat w garażu. Pojechała do Mielca do zaufanej osoby, któa wykonuje nam remonty kolumn i innych podzespołów do ciężarowej floty. Wymagała regulacji oraz wymiany pompki. Po dorobieniu mocowania i założeniu pompy pierw omyłkowo na 24stopnie (niedawno montowaliśmy 300D i on ma 24st) silnik odpalił ale klekotał, kopcił i nie miał mocy pod górkę. Manewrowaliśmy zapłonem i niech to słowo oznacza kątem wtrysku w stronę silnika, w stronę błotnika i dalej było źle. Po wielu próbach wyjęliśmy pompę i ustawiliśmy tak jak powinno być więc idealnie na 26 stopni. Po zmontowaniu dalej to samo kłęby dymu, klekot nierówna praca, więc znów zabawa zapłonem to w jedną to w drugą do silnika jakby trochę lepiej chodził ale twardo i dalej nie tak jak trzeba. Wyjęliśmy wtryski i poszły nowe końcówki i regulacja oczywiście. Po zmontowaniu dalej to samo, rozkładamy już ręce czy to jakaś mała pierdoła którą się różnił silniki z pompami mechanicznymi a podciśnieniowymi czy może dalej zły zapłon? Nie mam lampy żeby to sprawdzić a montujemy to na znaki jak trzeba. Poniżej przedstawiam filmik jak chodzi teraz, czyli 26 stopni (bez odchyłek na tę chwilę) nowe końcówki wtryskiwaczy, pompa po regulacji.

Nawet robiliśmy próbę wtryskiwaczy poprzez przekręcenie rurki na bok, wkręceniu wtryskiwacza i włożeniu do pojemnika, żeby sprawdzić czy rozpyla.


Klepie momentami nierówno chodzi potyka się.... kopci jak czołg

https://www.youtube.com/watch?v=afFrOCf ... e=youtu.be


Na górę
Post: czw sty 01, 2015 6:00 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Silnik nierówno chodził bo zapewne przepustnica powietrza na dolocie miała nieszczelność.Usuńcie z dolotu przepustnicę przy pompie nowszego typu lub zablokujcie ją na pełnym otwarciu i należało by sprawdzić znaki na wałku czy pokrywają się z OT na wale.


Na górę
Post: czw sty 01, 2015 6:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Już jest zdemontowana. Jutro dalej będziemy coś kombinować. Ale jak ktoś z Was przerabiuał podobny problem to mile widziane podpowiedzi :)


Na górę
Post: czw sty 01, 2015 10:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Przerabiałem- już pisałem zresztą. U mnie były ścięte kliny na czopie wału od strony koła pasowego i całe koło ze znakami ustawczymi było przesunięte o jakieś 5 st. Nie szło ustawić silnika na znaki. W końcu, metodą prób i błędów udało się to jakoś ustawić ale dopiero jak koło sie obluzowało całkiem to po jego wymianie (i klinów ;) ) ustawiłem na przepisowe 26 st i silnik zaczął zupełnie inaczej chodzić. Zyskał i na mocy, i na dynamice.


Na górę
Post: pn sty 05, 2015 3:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Sprawdzałem znaki na rozrządzie pokrywają się z tym na kole, więc koło nie może być przesunięte :( Już nie mam pojęcia co to może być.


Na górę
Post: wt sty 06, 2015 12:08 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Nie poddałem się i kombinacjami na kropelkę po wykręceniu zaworka.... silnik odpalił tylko twardo chodzi, ustawiony na 40stopni przed GMP [totalszok] [totalszok] [totalszok] . Nie wiem o co tu chodzi. Na 26 nie chodził, ale OT sie pokrywa itd...

https://www.youtube.com/watch?v=77NVCa2 ... e=youtu.be


Na górę
Post: wt sty 06, 2015 12:12 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 23, 2007 11:14 pm
Posty: 47
A sprawdz napinacz lancucha , i sprzeglo na pompie wtryskowej to w bloku


Na górę
Post: wt sty 06, 2015 9:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Masz przestawione koło pasowe.
I jeszcze- są 2 stałe znaki ustawcze. "ząb" i "oczko". Ustawia się na ząb. Ze żle ustawionym rozrządem (różnica o 1 ząb ) silnik będzie chodził w miarę prawidłowo, będzie miał trochę inną charakterystykę mocy.
Żeby zdjąć koło pasowe potrzebny jest klucz oczkowy 27 i kawał rury. Najpierw odkręcasz 6 śrub M8 (imbus 5 mm) mocujących koło pasowe a potem , przy pomocy klucza 27 (oczkowy ) i ok 1 m rury odkręcasz koło przeciwwagi (to ze znakami) .Po odkręceniu tej śruby mocującej koło na czopie wału i zdjęciu podkładki widać czy kliny są ścięte.


Na górę
Post: śr sty 07, 2015 11:06 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Dziś skończyłem na takim etapie i już mi to nie do końća pasuje, przyjrzyjcie się dokładnie....

chyba nasi tu byli ??

klik i foto się powiększy

Obrazek


Na górę
Post: czw sty 08, 2015 9:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
To wygląda tak jak powinno. okrągłe kliny nie są dokładnie co 180 st aby nie dało się tego źle złożyć. Natomiast znaki ustawcze wyglądają u mnie inaczej . Jak ustawisz wał tak, by kliny były w linii pionowej to na znaku ustawczym powinno być 0


Na górę
Post: czw sty 08, 2015 11:40 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Okej jutro się dalej wezmę i dam znać jak to wygląda, bo dziś składałem 300D. ;)


Na górę
Post: pt sty 09, 2015 10:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
No i wszystko wygląda na to, że jest tak jak powinno być, kliny całe, wszystko się zgadza, już nie mam pojęcia...


Na górę
Post: czw sty 15, 2015 11:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Hmm ma ktoś jakieś pomysły co by zrobić/sprawdzić??

Pompa ustawiona na 26st. przed GMP, idealnie możnaby powiedzieć i komisyjnie zakładana więc nie ma mowy ani o pomyłce przed jak i przy zakładaniu. Wtryski dziś założyłem nowe od mojej 300D, i dalej ten chodzi źle, mimo iż 300D cyka jak zegareczek. Na koniec bezradny zmieniłem pompkę zasilającą bo tylko to mi jeszcze przyszło do głowy. Dalej jest tak jak na filmiku czyli potyka się, kopci i klekocze jak traktor.

Ps. Jak go zgaszę to odpala na pół obrotu, zresztą nawet zimny dobrze odpala. Tylko chodzi jak chodzi i bd. kopci

https://www.youtube.com/watch?v=t8aph0P ... e=youtu.be


Na górę
Post: sob sty 17, 2015 6:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:45 pm
Posty: 754
Numer GG: 1231765
Lokalizacja: Usa
Sprawdziłeś ciśnienie silnika?

_________________
[URL=https://matchnow.info]Prettys Girls in your city[/URL]


Na górę
Post: ndz sty 18, 2015 1:14 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Ogarniam drugą taką pompę, podejrzewam, że to jej wina. Leżała kupe lat pewnie pozapiekana a pompiarzowi dzień przed wigilią nie chciało się jej sprawdzać, pewnie przelał ją paliwem i jako sprawna...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl