MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 11:16 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Na korozje !
Post: wt maja 11, 2004 6:36 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 01, 2003 8:58 pm
Posty: 31
Lokalizacja: Nowa Dęba
Witam !! [zlosnikz]

Mam takie pytanie.Czy ktoś z Was spotkał sie ze środkiem na korozje o nazwie EPOXY BRUNOX.Jest to środek na korozje, wyczytałem na allegro że jest on bardzo dobry i go reklamują ,produkcji Szwajcarskiej , Cena za 150 ml. ok.17 zł jest to coś takiego jak KORTANIN F tylko prawdopodobnie dużo lepsze.Czy ktoś z Was używał tego środka ??i jak sie zachowuje w praktyce tj. na korozje w samochodzie. Pozdrawiam !!

_________________
190 2,0 D "silver"
310 D "BUS"

SZUKAM 114 COUPE !!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 11, 2004 8:03 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Znam ten środek, stosowałem go.
Działanie ma rzeczywiście podobne do polskiego Cortaninu, lecz jak zapewniają sprzedawcy jest to znacznie lepsza receptura oparta na trochę innej technologii (czymś muszą te cenę wytłumaczyć [zlosnik] )
Co do działania na rdzę to podobno ją neutralizuje. Jednak polecam jeśli to tylko możliwe wyczyścić blachę z rudego całkowicie i gruntować czystą blachę. Stosowałem go do gruntowania miejsc w komorze silnika. Tam gdzie doczyściłem jest OK tam gdzie się nie dało (np zgrzewane zakładki) po posoleniu, czyli zimie ;) , wyszła rdza. I to mimo, że całość zosta pomalowana jeszcze okrętówką, zgrzewy na nowo uszczelnione i dopiero lakier.
Druga uwaga: (nie malowałem samochodu, ale skorodowany, oczyszczony metal) zastosowałem recepture: Brunox, dzień przewy, okrętówka, dzień przerwy, lakier. W miejscach gdzie udeżyłem odpada cała powłoka razem z większością brunoxu, którego jednak trochę zostaje na powierzchni. Oznacza to że warstwa gruntu z Brunoxu jest mało spójna, albo nie doschła. (na opakowaniu napisane jest dość idiotycznie że następne warsty można układać "po wyschnięciu Brunoxu" [smiech] tylko ile to trwa??? )
Reasumując, uważam że na rdze nie ma mocnych. Brunox jest jakimś półśrodkiem, nawet dobrym, ale nie zastąpi dobrego wyczyszczenia czy naprawy blacharskiej. Co do odpadania to już gdzieś na tym forum słyszałem opinie że Cortanin też lubi odpadać.... może tego typu środki tak mają?

PS ja w sklepie za 500 ml dałem 49zł

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 11, 2004 8:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 03, 2003 8:50 pm
Posty: 798
Lokalizacja: Warszawa
Stosowałem ten środek. Najpierw oczywiście wyczyściłem dokładnie powierzchnię i położyłem pod chromowane zderzaki. Bardzo śmierdzi... [zlosnik] [zlosnik] 8)

_________________
W116 450SE 75' -"Niunia"-na emeryturze.
W116 280SE 75'-"Manual"-sprzedam(3500zł)
Opel Kadett 1,3S 81' - "Kwadrat" - kupiony z przebiegiem 18Kkm w stanie idealnym
503 076 116


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 11, 2004 10:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Z tego co pamiętam to należy nakładać dwie warstwy Brunoxu. Nie jestem w stanie powiedzieć czy jest dobry, bo tylko raz go stosowałem i to całkiem niedawno (w W 116 na lewym słupku A pod listwa maskująca, a właściwie to pod maskownikiem na którym jest metalowa listwa w kolorze nadwozia). Wydaje mi się, że jest niezły, ale to się okaże. Tak czy inaczej należy oczyścić powierzchnię przed malowaniem lub gruntowaniem tak dokładnie jak sie da (to jest baaardzo pracochłonne, więc lepiej zrobic to samemu, bo wiekszości blacharzy się nie chce, szczególnie w miejscach gdzie nie da się użyć diaxa/szlifierki/dymówki*).

* - w zależności od regionu różnie nazywa się szlifierkę [zlosnik]

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 14, 2004 11:24 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lip 09, 2002 12:44 pm
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Stosowałem ten środek dwukrotnie przed sezonem zimowym na zaprawki lakiernicze. Efekt: po sezonie wszystko do ponownych poprawek. Zdecydowanie nie polecam, chyba, że lubisz czynności powtarzalne czyli co sezon ta sama robota.
Pozdrawiam

_________________
Leszek
W116 280 SE z 1979 roku


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 14, 2004 2:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Posty: 277
Lokalizacja: Wrocław
Ja robiłem inaczej:
szczotką na wiertarce czyściłem rdze, następnie malowałem "odrdzewiaczem" (obojętnie jakim )
Jeździłem następnie jakiś czas do momentu pojawienia sie ponownej korozji w zabezpieczonym miejscu. [zlosnik]
I teraz najważniejsze: ponownie oczyszczałem skorodowane miejsce mechanicznie szczotą drucianą ( odrdzewiacz wiąże rdze i powoduje odpadanie jej od zdrowej blachy, więc można dokładnie oczyścić ją z rdzy bez używania szlifierki kątowej )
Później ponownie malowałem odrdzewiaczem, przy czym nadmiar scieram po chwili szmatą.
Po wyschnięciu maluję Unikorem C i można dalej nakładać powłoki dekoracyjne [zlosnik]

Dosyć to pracochłonne ale widziałem efekty swojej pracy po 6 latach od sprzedaży auta: robiłem w ten sposób tylne nadkola w Fiacie 125, materiałem wyjściowym było tak zwane "sito", braki blachy uzupełniłem wełną mineralną nasączoną w żywicy [zlosnik] .
Auto cały czas stało pod chmurką, następni 2 właściciele używali go do ciągania przyczep z piaskiem, cegłami itd przy budowach domów [zlosnik]
Korozji w tym miejscu nie było, choć reszta błotnika TZW: KORONKA [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Volvo 940
Tian z Wrocławia pozdrawia wszystkie Misie


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl