MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 2:12 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lut 11, 2015 5:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:35 am
Posty: 72
Szanowni Panowie w jaki sposób odkręcić te regulatory zaworowe z głowicy?( mam obrobiony łeb na klucz 17mm i chce go wymienić)
Próbowałem z duzą silą i nie chce... Jest jakiś specjalny sposób ,zabezpieczenie , lewy gwint?
Wszystkie świece maja czarny nalot, z byt bogata mieszanka, jakieś pomysły?
Proszę o pomoc.


Załączniki:
regulator.JPG
regulator.JPG [ 27 KiB | Przejrzano 6262 razy ]
Na górę
Post: śr lut 11, 2015 6:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Wygląda na to że tak samo jak w M110:

http://mb.bolinko.org/15/warsztat-mainm ... screw.html

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: śr lut 11, 2015 6:11 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
odkręca się normalnie, tylko zajebiście mocno siedzą. musisz mieć nasadkę długą rączkę.
Jeśli chodzi o bogatą mieszankę, to na sam początek sprawdz czujnik temperatury, którego używa sterownik do sterowania wtryskiem.
Jak kumasz po angielsku to poczytaj tutaj:
http://handbook.w116.org/matrix6.htm

Też na benzworld jest mnostwo ciekawych informacji.
W polskim necie nic ciekawego nie znajdziesz bo u nas takie wózki to czarna magia.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr lut 11, 2015 8:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:35 am
Posty: 72
Moze ma Ktos taki regulator na zbyciu?


Na górę
Post: śr lut 11, 2015 10:14 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
jak jest taki sam jak w M110, to Ci mogę dać. daj adres na PW

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: czw lut 12, 2015 3:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:35 am
Posty: 72
nie mam pojęcia;] może ktoś podpowie ?


Na górę
Post: czw lut 12, 2015 8:04 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
voytas pisze:
Wygląda na to że tak samo jak w M110:

http://mb.bolinko.org/15/warsztat-mainm ... screw.html


Sorki za OT

Ale jestem w szoku to na te moje stare strony ktoś jeszcze zagląda ?
[happy]

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Post: wt lut 17, 2015 3:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:35 am
Posty: 72
Pytanie. Czy obudowa fitra powietrza od w107 3.5 d-jet bedzie pasowala do w 108 z tym samym silnikiem


Na górę
Post: śr mar 11, 2015 1:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:35 am
Posty: 72
Mama takie małe pytanko w jaki sposób obracać walem przy regulacji zaworów-brak miejsca na klucz na koło pasowe wału( przeszkadza chłodnica ) samochód w automacie??


Na górę
Post: śr mar 11, 2015 1:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Tom@szek pisze:
Mama takie małe pytanko w jaki sposób obracać walem przy regulacji zaworów-brak miejsca na klucz na koło pasowe wału( przeszkadza chłodnica ) samochód w automacie??

Czy faktycznie nie da się tam wsadzić klucza?
Niektórym udaje się to robić za pomocą rozrusznika - ponoć to kwestia wprawy ;)
Wcześniej trzeba oczywiście uniemożliwić rozruch silnika (odciąć dopływ paliwa oraz zapłon).

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: śr mar 11, 2015 8:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 124
Numer GG: 9553836
Ja mam W109 z silnikiem M130 (2.8). Grzechotka z nasadką + taki łącznik
http://allegro.pl/przegub-nasadka-carda ... 78123.html
i mieściłem się przed chłodnicą (ręce i tak pocięte :) )
Temat regulacji zaworów przerabiałem miesiąc temu. Oryginalne klucze to masakryczna cena - chyba z 200-300zł. Ostatecznie zrobiliśmy sami.
Też miałem i po części mam problem ze zbyt bogatą mieszanką ale to kwestia bardziej pompy i czujnika temp.


Załączniki:
2008921717_ValveTools1.jpg
2008921717_ValveTools1.jpg [ 38.15 KiB | Przejrzano 5984 razy ]

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.
Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl