MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 2:12 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 15, 2015 6:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
Witajcie!
Piszę na forum po kilku latach. Prawie 10 lat temu miałem w123 240 D z '84 r. Wtedy bardzo dużo dowiedziałem się z tego forum, bardzo dużo mi pomogliście. Teraz po kilka latach znów zapragnąłem mieć beczkę. Ma to być najzwyklejszy zabytek, czy jak kto woli - klasyk, który ma zastąpić w moim garażu wartburga 353, którego chcę sprzedać. Kilka dni temu narodził się mi się pewien pomysł...
Okazało się, że mój sąsiad to dobry znajomy narzeczonej jednego z moich najlepszych kolegów. I ten człowiek posiada właśnie w123 240 D i chciałby się z nim rozstać. Problem polega na tym, że samochód od jakichś 4 lat stoi u niego przed domem nie odpalany. Podobno jeździł do samego końca, a urwał się wahacz. Naprawa się przedłużyła a on przesiadł się do innego samochodu i tak już zostało. Wahacz ponoć jest już naprawiony. Beczka stoi więc od dłuższego czasu. Po oględzinach widzę, że największym problemem jest blacha - widać, że jest spora dziura w podłodze pod nogami prawego tylnego pasażera, do wymiany pewnie są też progi, nadkola tylne też. Ogólnie zbyt dużo korozyjnych wyprysków nie ma na karoserii. Jest ta dziura i zardzewiałe nadkola z progami. Ważne, że beczka jest kompletna, ma wszystkie listwy, chromy i takie tam. Wnętrze nie jest zniszczona, deska nawet nie jest pęknięta, tapicerka jest tyle, że wypłowiała od słońca. W bagażniku jest porządek, nie ma dziur. Chromy są niezłe. Nie wiem jak silnik, nie mogłem otworzyć maski - ten kawałek plastiku co wychodzi z grila nie chciał wyjść. Nie miałem szczypiec a ciemno już się robiło...
Właściciel mówi, że jest ok, a ponoć jest uczciwy. DO tego dochodzi skrzynia automat. I tu jest pytanie. Samochód został pozostawiony w pozycji P. Okazuje się, że dźwignię zmiany biegów można ustawić w dowolnej pozycji bez przyciskania pedału hamulca. Czy to jest normalne ?
Niewątpliwy plus to udokumentowana historia auta, razem z niemieckimi dokumentami, to, że ogólnie poza korozją nie jest ściachany i to, że jest kilkadziesiąt metrów ode mnie, więc odpadają poszukiwania tego jednego takiego kilkaset kilometrów ode mnie, a więc koszty paliwa i urlopy odpadają... Jest skrzynia automat i szyberdach, który nie cieknie. No i jest w najładniejszym kolorze dla beczki czyli granatowym. Jest z 1982 r. Najbardziej do mnie przemawia jednak to, że beczkę właściciel chce oddać za symboliczną sumę, myślę, że góra 500 zł. Mam troche doświadczenia w reanimacji starych trupów. Znam blacharza, który w rozsądnych pieniądzach ogarnie blachę, do lakierowania przygotuję go sam, o mechanice jakieś pojęcie mam. Oglądam ogłoszenia aut w podobnym stanie za kilka tysięcy złotych i wydaje mi się, że blacharkę w tym egzemplarzu zrobiłbym właśnie za taką sumę wyjściową, którą należy dać za egzemplarz do blacharki. Tak liczę, że w 8 000 zł powinienem się zamknąć. Co o tym sądzicie ?

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
Post: ndz mar 15, 2015 8:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:33 am
Posty: 77
Lokalizacja: Południowe okolice Warszawy
Jeśli jest zgodny z VINem to bierz. Jeśli nie, to odpuść kartoflaka, bo nie ma najmniejszego sensu. Nie wiem jak działa blokada skrzyni w beczce, ale zapewne się coś ułamało i dlatego chodzi luźno.
Z odpaleniem silnika nie powinno być problemów jeśli pierścienie się nie skleiły. Zmień olej, pokręć ręcznie, potem pokręć rozrusznikiem i pal dziada.

_________________
'76 Mercedes-Benz 123.023 240D
'02 Mercedes-Benz 203.216 C270CDI
'03 VW Golf 1.9TDI Basis bez niczego

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Na górę
Post: ndz mar 15, 2015 8:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Karol pisze:
Samochód został pozostawiony w pozycji P. Okazuje się, że dźwignię zmiany biegów można ustawić w dowolnej pozycji bez przyciskania pedału hamulca. Czy to jest normalne ?

Normalne. Jest OK.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: ndz mar 15, 2015 9:05 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Wymien te 8.000 na eury, kup 200 na gazniku w Niemcowni. Przywiez, zarejestruj, upierz, zdetajlinguj. Fikniesz 10k, ale bedziesz wiedzial, jak powinno jechac i wygladac dobre 123. A roboty i tak sie znajdzie.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: ndz mar 15, 2015 9:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Karol pisze:
Co o tym sądzicie ?
Ja sądzę, że Wasyl wiedziałby jak go pokroić i dziś i 10 lat temu [zlosnikz]

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: pn mar 16, 2015 8:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
No dobra, dzięki za uwagi. Wczoraj oglądałem go raz jeszcze i zaczynam się przekonywać. Ale przed jakimikolwiek decyzjami faktycznie warto sprawdzić vin...
Nurtuje mnie kwestia skrzyni biegów - czyli w przypadku takich "objawów" jakie opisałem powyżej to jest ok? Pamiętam, że w w202 aby zmienić położenie w skrzyni, podobnie z resztą jak w innych samochodach z automatem, z którymi miałem do czynienia, trzeba było wcisnąć pedał hamulca. Czyżby w w123 nie było odpowiedniego czujnika na skrzyni i biegi można dowolnie przełączać? Dodam, że zmieniając położenie skrzyni nie miałem wrażenie jakby coś się urwało, a skrzynia faktycznie zmieniała położenie.

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
Post: pn mar 16, 2015 11:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Karol pisze:
Czyżby w w123 nie było odpowiedniego czujnika na skrzyni i biegi można dowolnie przełączać? Dodam, że zmieniając położenie skrzyni nie miałem wrażenie jakby coś się urwało, a skrzynia faktycznie zmieniała położenie.

Czytaj wyżej. Napisałem że jest OK. Blokada weszła chyba dopiero w W201...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: wt mar 17, 2015 12:51 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
_me: how_ pisze:
Wymien te 8.000 na eury, kup 200 na gazniku w Niemcowni. Przywiez, zarejestruj, upierz, zdetajlinguj. Fikniesz 10k, ale bedziesz wiedzial, jak powinno jechac i wygladac dobre 123. A roboty i tak sie znajdzie.


Dwoma rękami sie podpisuje. Największy diesel nie dostarczy połowy przyjemności, co najmniejsza benzyna, o ile ma się oczywiście porównanie.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: wt mar 17, 2015 2:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
Voytas a czy normalne jest,że moge swoją beczke odpalić na każdym biegu czy już faktycznie jest coś nie teges?
bo tak jak pisze Karol,też byłem zaskoczony,że moge zmieniać biegi bez wciśniętego hamulca. wszystkie inne automaty,które posiadałem nie miały takiej możliwości. ale w mojej beczce niechcący raz odpaliłem na D i po chwili ruszyła. potem sprawdziłem to samo na R i efekt ten sam.

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: wt mar 17, 2015 3:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Kowal_80 pisze:
Voytas a czy normalne jest,że moge swoją beczke odpalić na każdym biegu czy już faktycznie jest coś nie teges?

Z tego co pamiętam to w W126 odpalenie na ustawieniu innym niż P lub N było niemożliwe.
Nie pamiętam jak to było w 123, ale zapewne podobnie bo to ta sama konstrukcja co w pierwszoseryjnym 126...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: wt mar 17, 2015 9:09 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
123 nie zapalisz na D R S L
Chyba że padł ten element blokujacy rozrusznik.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr mar 18, 2015 3:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
a który to element? gdzie go szukać?

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: śr mar 18, 2015 7:03 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Przy skrzyni biegów z jej lewej strony jest wajcha do której dochodzi pręt metalowy z wybieraka jest tylko jeden więc nie można się pomylić,pod nią znajduje się element elektryczny odpowiedzialny za blokowanie rozruchu i włączanie światła wstecznego.Z reguły wysypują się kły albo prościej takie małe płaskie blaszki które wchodzą w pozycjometr i ustawiają stycznik w danej pozycji ,jest to element metalowy przykręcony do wajchy na skrzyni na małe śrubki.


Na górę
Post: czw mar 19, 2015 8:53 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
Dzięki Wielkie

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: sob mar 21, 2015 9:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Stomek pisze:
_me: how_ pisze:
Wymien te 8.000 na eury, kup 200 na gazniku w Niemcowni. Przywiez, zarejestruj, upierz, zdetajlinguj. Fikniesz 10k, ale bedziesz wiedzial, jak powinno jechac i wygladac dobre 123. A roboty i tak sie znajdzie.


Dwoma rękami sie podpisuje. Największy diesel nie dostarczy połowy przyjemności, co najmniejsza benzyna, o ile ma się oczywiście porównanie.


Wpis Michała interpretuję jednak inaczej niż Ty, a mianowicie że lepiej kupić auto niedłubane i niewymęczone, bo to zawsze lepszy start i duże szanse na szybki sukces, a nie zdechlak wymagający: ciągnącego się w nieskończoność remontu i worków pieniędzy (o cierpliwości i nerwach nie wspominając).
Niemniej masz rację, że benzyna daje więcej radości, bo jedzie, jednak uważam, że lepiej dorzucić więcej "marakeszu" i kupić 230E, bo 200 to zdecydowanie za mało, nieważne czy M115 czy M102, a zwłaszcza z automatem.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl