MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 1:40 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob mar 28, 2015 9:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2010 1:22 am
Posty: 82
Lokalizacja: Lublin
No, jak w temacie. Padł mi ostatni z zapasowych. Niestety do C jest circa 1 cm dłuższy niż do do pozostałych wersji. I to moje pytanie. Czy próbował ktoś przełożyć samo ramię ogranicznika z kulkami? Jakiś patent, sposób? bo mam zamiennik Meyle i myślę o podmianie "wnętrzności". No chyba, że ma ktoś do odstąpienia "kupetkowy"...wtedy szkoda zachodu.

_________________
w123 230C/78 Silbergrün
w123 280CE/77 Silbergrün-rozebrany
s210 430 4MATIC/2002 OBSIDIAN BLACK- był
s211 500 4MATIC/2004 OBSIDIAN BLACK
LR Discovery I/96- rozbity
passerati 2,8syncro - rezerwa ;)
civic 4gen 1,3/140hP


Na górę
Post: pn mar 30, 2015 11:32 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Bawiłem się w to w piątek, składając ograniczniki z wielu, szlifując/odrdzewiając bieżnie itd.
Opracowanie metodologi i przyzwyczajanie do niej moich rąk trochę zajęło, ale potem szło już całkiem całkiem.
Narzędzia:
imadło stołowe
śrubokręt płaski typu "duży"
pręt dłuższy do zapodania momentu wzdłuż ramienia ogranicznika wykorzystując miejsce na przetyczkę.
Akcja:
1. Mocuję ogranicznik (korpus) w imadle w pozycji zbliżonej do pozycji pracy
2. W ramię wkładam dolną kulkę, obie sprężynki i czapki.
3. Na tak złożone ramię nakładam górną kulkę, całość wsuwam prostopadle do płaszczyzny wyznaczonej przez tory normalnej pracy kulek tak by dolna kulka dojechała do dołka odpowiadającego maksymalnemu otwarciu drzwi, a górna pośredniemu. W oczku mam pręcik objęty dłonią lewą, której nadgarstek przechodzi nad korpusem naciskając, by wąsik wsadzony w imadło się nadmiernie nie wygiął.
4. Śrubokręt duży wprowadzam w korpus od tyłu i wciskając górną kulka staram się doprowadzić pręcik do pionu. Im mocniej się staram śrubokrętem tym mniej mi się skręci ramię ogranicznika i mniej będę musiał prostować.
5. Dobrze jest otrzymywać porządek, bo jak na początku się nie udaje, to szukanie wyskakujących kulek wśród stosów innych szpei jest irytujące.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Post: śr kwie 08, 2015 7:59 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Jak jest zatarta bieżnia po której przesuwa sie kólka to można zapomnieć o regeneracji.Mam jeden do coupe w stanie b.d.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl