MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 6:54 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn cze 29, 2015 11:48 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nigdy nie ma właściwego momentu aby zacząć coś co pochłonie i czas i pieniądze a efekt będzie, może będzie, jaki?
Tak czy siak, mądrze czy nie - stało się, wkurzony brakiem ruchu w interesie kupiłem turbosprężarkę. A jak już jest to będę i śrubę dokręcać i rury rżnąć.
Turbina: chinolska, kupiłem od gościa co ma dobre opinie o swoim towarze (K64). Do tego doszedł W-G 60 mm bo przy niskim (na początek) ciśnieniu doładowania zawór musi mieć możliwość solidnego upustu spalin.
Parametry "suszarki" GT35-30 z dość ciasną (małe AR) muszą wydechową.
"łozyska: jorurnal b. - 360 . chlodzenie olej, strona zimna: AR/ 70, strona goraca: AR/ 63 ,wymiary wirników: przód (ssanie 61/83), tyl (wirnik spalin): 57/64,4 mm wydech wylot: 58mm, dolot: na 63mm
"
Barany: inox 42 mm. Rura wydechowa od turbo do świata: inox 90 mm. Tłumiki wyspawam sam bo chcę mieć cicho. Nie będzie przelotu - ostatni tłumik chcę zrobić 3 komorowy.

IC powietrze - woda z 400CDI leżący na silniku - muszę zastanowić się i przespawać króćce wodne aby go dać radę odpowietrzyć i właściwie chłodzić. Chłodnice IC w nadkolach z elektrycznymi wentylatorami.

Paliwo - MSQ 3 już jest wtryski z saaba 400cm3/min przy 4 atm na listwie z 104.

To tyle na dziś, jak zrobię przegląd - bo zaraz mija - stawiam na kołki i demontuję wydech.
Martwi mnie sprawa IC, teraz to w zasadzie największy problem. Nie ma lekko, nie chcę dziur w zderzakach. A może na początek kupię zderzak ze szrotu i mu wrąbię IC powietrze-powietrze jak u jakiegoś japońca na sterydach.


Załączniki:
Komentarz: GT35-30 i WG 60mm
turbo1.jpg
turbo1.jpg [ 34.49 KiB | Przejrzano 4131 razy ]

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl
Na górę
Post: wt cze 30, 2015 6:30 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
Trzymam kciuki :) ja bym jednak kombinował jak schować IC przed oczami postronnych :)

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: wt cze 30, 2015 7:44 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Zapowiada się dobrze [palacz]
ukaniu pisze:
Nigdy nie ma właściwego momentu aby zacząć coś co pochłonie i czas i pieniądze a efekt będzie, może będzie, jaki?

banan na twarzy będzie ;)
ukaniu pisze:
IC powietrze - woda z 400CDI leżący na silniku

a zwykły powietrze- powietrze coś jak ten:
http://fmic.pl/uniwersalne/197-intercoo ... x65mm.html
i pod belke zderzaka wepchać??

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: wt cze 30, 2015 9:18 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
mark2222 pisze:
a zwykły powietrze- powietrze coś jak ten:
http://fmic.pl/uniwersalne/197-intercoo ... x65mm.html
i pod belke zderzaka wepchać??


Być może tak będzie ale raczej przejściowo, na jakimś szrotowym zderzaku. W 201 z M103 nie ma zbyt wiele miejsca, to jest mocno upakowany samochód, trudno prowadzić rury, trzeba by wyciąć wszystko pod odbojnikiem zderzaka. IC p.-p. to najprostsze układowo rozwiązanie, najmniej awaryjne i najlżejsze. Tylko brzydkie jak cholera.
Ja jak kol. Wojtek nie chcę zewnętrznych zmian. No może nowy lakier na koniec :-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt cze 30, 2015 10:30 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Mam taki sam silnik i nie mam pojęcia jak to tam wszystko upchasz. Ale trzymam kciuki [zlosnikok] Jaką moc planujesz osiągnąć? Skrzynia i tylny most wytrzyma? A półośki? Zegary będą nowe? Heh nazbiera się tego nazbiera... :P

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: śr lip 01, 2015 11:28 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wit pisze:
Mam taki sam silnik i nie mam pojęcia jak to tam wszystko upchasz. Ale trzymam kciuki [zlosnikok]


Jak ja bym miał 126 gdzie pod maską można wydać przyjęcie to był bym szczęśliwy! Aż się prosi aby je lekko zabudować...
[zlosnikok]

Wit pisze:
Jaką moc planujesz osiągnąć? Skrzynia i tylny most wytrzyma? A półośki? Zegary będą nowe? Heh nazbiera się tego nazbiera... :P


Ty masz skrzynie 722.3 z tego co piszą zdrowa przenosi 400-500 KM bez zająknięcia... 2x tyle niutonów ile mają silniki.
Ja mam .4 ona nie jest tak mocarna, na początek zostaje aż się zmieli bo roboty było by za dużo. Na końcu albo wymienię na .3 ale korci mnie elektroniczna .6 i amatorski sterownik pozwalający na dowolne zmiany biegów, dowolne charakterystyki, zwykły lewar ale bez sprzęgła, ma blokadę konwertera, wyższą "stall-speed" ... cudo!
Most mam 185 on powinien wytrzymać, Twój też wytrzyma ;-) A jak się zmieli to dostanie największą główkę z 129 i wał z 4 uszami do przegubów.
Półosie już kiedyś kupiłem nówki z jakiegoś 16V są grubsze jak w 2,6 i 250D - dadzą radę.
Zegary zostają, przy wymianie na .6 potrzeba było by przejść na elektroniczny licznik.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr lip 01, 2015 8:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
sterownik do .6 brałbyś od PCS? Ja chciałem takowy zakupić żeby zamontować .6 w moim v12 ale jakoś nikt nie chciał mnie wesprzeć...

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt lip 03, 2015 9:57 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
ukaniu pisze:
Jak ja bym miał 126 gdzie pod maską można wydać przyjęcie to był bym szczęśliwy! Aż się prosi aby je lekko zabudować...[zlosnikok]

O kusisz, kusisz [zlosnik] Ale poczekam na sprawdzone rozwiązania czyli jak skończysz i wszystko będzie działało [zlosnikok]

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: ndz lip 05, 2015 5:33 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
https://www.youtube.com/watch?v=roh1s774-9E
Ukaniu a czerpiesz jakąs inspiracje od tego niezbyt normalnego pana? Wiadomo ze jak to Ruski -normalny nie jest ,ale wyniki i to co on wyprawia tymi swoimi 124 to jednak robi wrażenie.Silniki mercedesa z tamtych lat są niezniszczalne.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Post: pn lip 06, 2015 12:28 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
[strzalka] Kuba, apropos skrzyni .6 to ja w zimę zacząłem maglować jak ona działa i jeszcze nie wiem jaki sterownik do niej - w razie gdyby - trafi. Mega shift? im bardziej otwarty soft tym lepiej, elektronikę to sobie dam doszlifuje.

[strzalka] Wit - niestety w sprawie turbo to moim zdaniem nie ma sprawdzonych rozwiązań, wszystko to rzeźba i beczka prochu w silniku. [jezyk5] Tylko że strasznie przyjemne efekty podobno są...

[strzalka] MERCEDES 4 EVER - Od niego się u mnie w głowie wszystko zaczęło! Cały Megasquirt, turbo... Z 6 czy 7 lat temu (jak ten czas leci) trafiłem na film gdzie pokazywał jakąś instalację. Roman to mój guru! [oczko] czytam sobie wątki w których się udziela jako Pumpish.

Wczoraj wywaliłem cały wydech, dziś przymierzałem jak by spawać barany i rure za turbo.
No jest to wyzwanie, oj jest. Trzeba przed spawaniem to wszystko poskładać na żywym organizmie bo inaczej to bez doktoratu z CAD 3D praktycznie niewykonalne by się zmieściło. Da się (wierzę), zmieści się (musi) ale... Jutro wystrugam z poliuretanu model turbiny, manewrowanie 10 kg klocem jest trudne. Problematyczne są ostatnie cylindry koło grodzi i rura odprowadzająca wraz z w-g.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn lip 06, 2015 3:13 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
No Roman jest niezły.Co prawda jego styl bycia jest "Rosyjski" ale jego praca robi wrażenie.1000KM w W124 jak widac na filmiku kładzie na łopatki E63 czy Ferrari....Wiesz cos wiecej o nim ? gdzie on urzęduje? wygłupia sie sam dla siebie czy robi dla ludzi?

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Post: pn lip 06, 2015 3:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
http://turbobandit.com/

Z tego co się orientuję to robi dla ludzi oraz sprzedaje gotowe komponenty.
http://turbobandit.com/en/mercedes-tuni ... m103-m104/

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn lip 06, 2015 11:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ja jak Gaudi robię najpierw model [oczko]

Duże rury świetnie się klei taśmą pakową, mnijesze rury doskonale się łączy opaskami zaciskowymi wyklejonymi od wewnątrz izolacją, kolana do kolektora przymocowałem opaskami zaciskowymi wiercąc jedną dziurkę.
Model spreżarki :lol: wykonałem z poliuretanu traktując go brzeszczotem.

Wracając do Romana ja pamiętam jak ta strona miała charakter takiej mocnej rzeźby a potem to już lawina aż pojawiły się turbo z ich logo i inne cuda. Bardzo dobrze żyje się z zabawek dla dużych chłopców i oni to chyba zrozumieli.


Załączniki:
model1.jpg
model1.jpg [ 41.62 KiB | Przejrzano 3784 razy ]
model_turbo.jpg
model_turbo.jpg [ 27.9 KiB | Przejrzano 3784 razy ]

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl
Na górę
Post: śr lip 08, 2015 2:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 09, 2013 2:26 pm
Posty: 104
Lokalizacja: Jarosław
wow pięknie, powiedz mi jak robisz kolektor to specyficznie go wyliczasz ?? Bo w przyszłości chciał bym wyspawać kolektor pod siakiegoś holseta na twinscrollu. Co do skrzyni to znalazłem inną opcję sterowania tą skrzynją :
Gościu o niku olefejer stworzył swój kontroler :

https://www.youtube.com/watch?v=aBVhhyFkYG8
http://www.superturbodiesel.com/std/sho ... p?tid=3701

z tego co się doczytałem to goście jeszcze robią szczep skrzyni bmw i merca, a dokładnie obcinają dzwon ze skrzyni mercedesa i wspawują go do skrzyni bmw ( jeśli chodzi o skrzynie manualne).
Nad takim rozwiązaniem się zastanawiam, bo nie wiem ile zniesie 717.450 ale to się okaże myślę w następnym miesiącu jak złoże cały samochód i ogarnę z mechanikiem całe zawieszenie, przeniesienie napędu jak i heble :)

_________________
Mercedes W123 240D ( om616 )
Audi A6 C4 2,8 Quattro (AAH)
EX Audi 80 Competition
EX Ford Scorpio 2,9 4x4


Na górę
Post: czw lip 09, 2015 12:19 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Kolektor w zasadzie spawam pod zastany porządek pod maską. Staram się zachować w miarę równe długości rur ale to niemożliwe w przypadku ostatniego cylindra tzn. zabawy aby minąć rurę odprowadzającą a do tego zmieścić zawór w-g. Tu nie ma za bardzo jak robić doktoratu w probówce.
Co się widzi to chłopy biorą zwykłe kolektory skrzynkowe adaptowane z 603 czy wspólne rury do wszystkich cylindrów i sobie chwalą ;-)
Skrzyni manualnej nie przewiduję to ślepa uliczka ;-)
Kontroler automatu dobrze jak ma otwarty soft abym mógł dokonać swoich modyfikacji ale co będzie i za ile zobaczymy jak zobaczymy ;-) Ten który pokazałeś chyba wygląda b. przyzwoicie ale nie doczytałem nic więcej.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl