MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 17, 2025 7:35 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sie 17, 2015 9:46 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Cześć,
Coraz rzadziej zaglądam na forum, ale nadarza się okazja by to zmienić. Przymierzam się na początku przyszłego roku do zakupu jakiegoś auta klasy compact i tutaj wybór padł na 3 marki, a was poproszę o opinie dotycz. w140.

w140 - wydaje mi się, że to najlepszy okres na zakup ładnego mastodonta ze znośnym przebiegiem. W grę wchodzi benzyna i najlepiej rocznik 91-94 ze skrzynią 4. Słyszałem, że są lepiej zabezpieczone przed korozją niż późniejsze modele - to prawda? Locha ma być z silnikiem benzynowym, nie wykluczam żadnego choć celuje w większe pojemnościowo. Jak rozumiem wiązka zawsze do wymiany (chyba, że wymieniana), zwrócić uwagę na działający wypas sterowany podciśnieniem. Czy są jeszcze jakieś inne bolączki? Kasa na wydanie to 25k, szukać będę raczej na zachodzie, chyba że w Polsce trafi się coś wartego zainteresowania. 600 odpada - nie udźwignę tyle prestiżu.

LEXUS LS430 MK3 - ma same zalety, wydaje się lepiej dopracowany, mniej pali a z wad to drogie części (rzadko się psujące) i w większości pneumatyczne zawieszenie (do ogarnięcia w Polsce za ok 5 koła). Jest droższy, cichszy w środku i ma grację jak w140 na koksie, ale mam do niego szacunek.

Audi d2 s8 lub d3 4,2/3,7 mpi - tutaj najmniej tajemnic bo miałem już coś z tej stajni. Zalety to alu nadwozie, idiotoodporne silniki i super quattro. Wkurzwia tylko wyższa awaryjność i pierdoły elektryczne.

Dajcie jakieś info jak w140 wypada w tym zestawieniu, jak się jeździ nim w zimę i na który lecą najbardziej laski, bo to jest prawdziwy powód zakupu [dupa]

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: pn sie 17, 2015 6:05 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
W140 z obojętnie którego roku daje radę aż nadto.
Mi osobiście najbardziej podoba się III seria z jednobarwnym lakierem .
Od strony technicznej pierwsza seria ma wiązki w wadliwej izolacji i stary typ układu zapłonowego.
Do M119 kpl. kable świece kopułki palce to nawet 1500zł .W nowszych jest 8 cewek po 80zł szt.
Ale I seria nie jest przeładowana elektroniką, typu podczerwień , partronik , czy automat V bieg .
Za to w drugiej i trzeciej nie ma kabli ani wadliwej wiązki.
Pierwsze roczniki maja swój klimat prostego elektrycznie wielkiego 124:)
Nowszych bałbym sie właśnie elektroniki , wyświetlaczy w licznikach itp.
O rdzy nie słyszałem od 91 do 99 raczej we względnie dbanym nie wystąpi to nie w210.
Silnik tylko V8 i tylko 5.0L 4.2 pali tak samo a czuć że ma jednak mniejsza moc.

Koncentruj się tylko na stanie całości i na działaniu wypasu sterowanego pompką.One są mega drogie nawet tysiąc za używkę.
Skrzynia racja lepsza czwórka .Odpuszczać nawet minmalnie grzebanie ze śladami jakiś ingerencji itp.Ma być dziewica może byc podstarzała:)
Jeśli zadbane nie jest tak wkurzające awariami jak bmw czy audi .
Nie bałbym sie nawet 400 000 km jeżeli byłby ładny stan ogólny .
Tak do 200 000km jeżeli jakiś prosiak tym nie jeździł powinna byc jak nowa wewnątrz.
Mój ma 370 000km i mogę pokazać zdjęcia nie ma się czego wstydzić , a nie molestuje jej codziennie chemią. Używam.
600 za dużo cięzkich tematów pod maską .

Lexus ma swój klimat o ile komuś pasuje japoński styl .
430 drugiej generacji daje radę .
Nic nie padnie poza pneumatyczną zawiechą .

Wolałbym jednak w140 .

Audi to tylko tyle że prowadzi się najlepiej w tym zestawieniu.

Lachony najbardziej lecą jednak na eskę , a geje na lexusa :)

Szukaj w140 .A jakby co to pytaj bo już opanowałem ten rydwan w całości.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn sie 17, 2015 7:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
Polecam W140... Najlepsza pod każdym względem...

Kolega THC właściwie większość napisał. Co do wypasu lepiej posiedzieć w aucie 2h, ale sprawdzić wszystko... Musi działać wszystko... Bo coś nie działające może być drogo...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Post: pn sie 17, 2015 8:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Jeśli ma być jako wabik na lachony to brałbym CL-a 500.
Generalnie poszukiwania w PL można od razu odpuścić.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: pn sie 17, 2015 9:01 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
oress pisze:
Generalnie poszukiwania w PL można od razu odpuścić.


Oj to nie reguła.
Jest ładne 420 w tej chwili :
http://allegro.pl/mercedes-s-klasa-s-42 ... 51689.html

Wiadomo,że z fotek to sobie można. Ale kto wie...

Ja swój kupiłem właściwie z bardzo drętwych zdjęć i słabej komunikacji przez telefon.
Okazało się że niewielkim nakładem pracy, bo finansów żadnych wyszła ładna i solidna eska .
Nie można skreślać aut krajowych , a i na zachodzie da się naciąć.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt sie 18, 2015 8:07 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Z tym wabikiem na lachony to oczywiście żart...(kłamie),
THC dzięki za rzeczowe wyjaśnienia. Czy macie może jakiś artykuł o chronologii zmian w w140?
V8 to jest cel, ale jeśli trafi się 3,2 lub 2.8 unikać? Miałem d2 2.8 q (tylko bardzo niska masa 1630 kg) i w zupełności dawał radę paląc przy tym średnio 12-13 lpg ale tutaj jest min. 350 kg więcej.

Jak w140 prowadzi się w zimie?
Aha - jeśli lex to celuje w MK3 - czyli w140 w wersji skośnej

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: wt sie 18, 2015 9:26 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
320 w pewnych zakresach obrotow jedzie, podobnie 280.Ale 140 z tymi silnikami jest z masą do mocy na styk.
Obciążenie typu dwie osoby z tyłu czuć, klimatyzacje jak najbardziej. A komplet pasażeròw i klima w mieście to robi sie mało przyjemnie. Na autostradzie przy stalej predkosci jest ok ale wyprzedzanie należy planować.V8 praktycznie jedzie momentem obr.i nie ma sie czym przejmować.R 6 też potrafi spalić więcej ale to przy dużych prędkościach.Eksploatacja jest odczuwalnie tańsza.coś za coś.W zimie nie jest to quattro i można przejechać sie na masie auta. O ile nie wpada w poślizg zbyt łatwo , ale kiedy już leci bokiem to trudno opanować.Ujęcie gazu nie działa tak jak w lżejszych tylno napędowych.Ogólnie pierwsze zmiany 1994 na drugą serię i 1996 na trzecią. Te dwa roczniki są przejściowe jak to w mb bywa.Potem podeślę link do dobrej stronki o W140 z wieloma informacjami.A i prowadzi sie jak każdy mercedes, chodz dociera to kiedy minie pierwszy szok hehe

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt sie 18, 2015 4:29 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
http://www.mb-w140.de/

Nie po naszemu ale translator googla ogarnia.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr sie 19, 2015 8:27 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Dzięki raz jeszcze - już ogarnąłem. Przeglądałem autoscouta i pojawia się spora liczba w140 z ori przebiegiem poniżej 200k (oferenci prywatni) w Hiszpanii. Ma ktoś doświadczenie z zakupami u nich?

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: śr sie 19, 2015 10:11 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Kumpel tam kupował i najlepiej widzieć na miejscu. Gro jest bielonych na zasadzie dla odświeżenia- taki kaprys właściela żeby ładnie wyglądał, zderzaki w mało którym są nie porysowane- tam się parkuje na zasadzie dotknięcia auta. Rdzy przynajmniej bardzo nie uświadczy, widziałem nawet deski popękane od gorąca.

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: śr sie 19, 2015 12:37 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Tam nie ma takiej kultury dbania o samochody jak w niemczech ,austrii czy szwajcarii.Lakiery będą spalone i porysoane.Ale też i trafią sie ładne sztuki , a za odpowiednią cenę z dyszkę euro.Poza tym tam jest kawał drogi.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt sie 21, 2015 8:11 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
to prawda - spróbuje ograniczyć się do Austrii, Niemiec i CH

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: czw wrz 03, 2015 10:41 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
http://allegro.pl/merccedes-w140-wzorow ... 06001.html jak się zapatrujecie?

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: czw wrz 03, 2015 11:33 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
co tam za gazownia siedzi i le ma lat??
tam mógł być chyba jeszcze KE-Jet???

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: czw wrz 03, 2015 12:37 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Tam siedzi M104990 to samo co w 24 zaworowych 124, ale wtrysk elektroniczny i dziala sekwencja.Zadki motor i jednak stary.Caly lakierowany to juz trzeba ogladac czy jet dobrze poskladany.Chyba to nie okazja za taka kase.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl