MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 6:37 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt paź 02, 2015 6:33 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
Mam pytanie odnośnie regulacji wolnych obrotów - czy po dokręceniu do końca śruby silnik powinien zgasnąć ? u mnie przy pełnym zamknięciu jest to ok 1500, odkręcając obroty zwiększają się. Czy problem za wysokich obrotów może w takim razie być powodowany np. za bogatą mieszanką ? Nie znalazłem nieszczelności w podciśnieniach...

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: pt paź 02, 2015 6:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Jeśli kręcisz właściwą śrubą i faktycznie nie jesteś w stanie zejść poniżej 1500obr/min to istnieje duże prawdopodobieństwo że jednak masz gdzieś nieszczelność...
Zakładam że piszesz o obrotach przy silniku rozgrzanym do temp roboczej, a nie "na zimno".

Oprócz śruby w M110 jest też zawór termiczny który podobnie jak śruba przepuszcza powietrze z pominięciem przepustnicy - może się nie zamyka?
Czy w miarę nagrzewania się silnika jego prędkość obrotowa powoli spada, czy też nie?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt paź 02, 2015 7:20 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
Obrazek

Kręcę 10. Jak 3 jest odłączone od 11 to obroty spadają wraz z rozgrzewaniem silnika stabilizując się ok 750 i nie ma regulacji. Jak podłączę albo zatkam 3 to obroty są stałe wraz z rozgrzewaniem i można je regulować.

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: pt paź 02, 2015 8:45 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Tu masz moim zdaniem lepszy schemat ideowy:
Obrazek

Element nr. 11 to zawór mający na celu puszczenie wpuszczenie dodatkowego powietrza przy nagłym zamknięciu przepustnicy (takie mam skojarzenia z czasów gdy studiowałem dokumentację tego układu).
Tutaj masz opis diagnostyki tego ustrojstwa:
http://mb.bolinko.org/15/warsztat-mainm ... start.html

Wracając do sedna...
Pominięcie przepustnicy możliwe jest na 3 sposoby:
- śruba nr 10
- zawór 96 który się zamyka wraz ze wzrostem temperatury bloku silnika
- zawór 11 sterowany podciśnieniem

Przy rozgrzanym silniku wykluczamy zawór 96 i pozostaje nam śruba i 11tka. Zawór 11 sprawdzamy odpinając na chwilę od niego podciśnienie - po ponownym podłączeniu obroty powinny na chwilę wzrosnąć o ok 500obr/min.
W teorii bez elementu 11 na wolnych obrotach wszystko powinno działać OK. Zatem możesz zaślepić obydwa przewody idące do tego zaworu i sprawdzić czy wtedy śruba 10 działa jak powinna.

Odłączając przewód 3 i zostawiając go luzem (bez zaślepiania) wpuszczasz lewe powietrze - nie tędy droga :)

Dodam jeszcze że uszkodzenie na pierwszy rzut oka mało istotnego elementu gumowego nr 7 lub uszkodzenie zaworu 30 spowoduje zubożenie mieszanki i wpłynie na obroty... Sprawdziłbym zatem wszystkie te elementy bo lewizna w tym silniku potrafi wszystko spieprzyć.
Pamiętaj że wszystkie 3 elementy które wymieniłem na początku mają za zadanie wpuścić dodatkowe powietrze z pominięciem przepustnicy, ale bez pomijania przepływomierza. Jeśli w ten układ wpadnie powietrze z atmosfery to będziesz miał nieprawidłowy skład mieszanki...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: sob paź 03, 2015 5:01 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
voytas pisze:
Tu masz moim zdaniem lepszy schemat ideowy:
Obrazek

Element nr. 11 to zawór mający na celu puszczenie wpuszczenie dodatkowego powietrza przy nagłym zamknięciu przepustnicy (takie mam skojarzenia z czasów gdy studiowałem dokumentację tego układu).
Tutaj masz opis diagnostyki tego ustrojstwa:
http://mb.bolinko.org/15/warsztat-mainm ... start.html

Wracając do sedna...
Pominięcie przepustnicy możliwe jest na 3 sposoby:
- śruba nr 10
- zawór 96 który się zamyka wraz ze wzrostem temperatury bloku silnika
- zawór 11 sterowany podciśnieniem

Przy rozgrzanym silniku wykluczamy zawór 96 i pozostaje nam śruba i 11tka. Zawór 11 sprawdzamy odpinając na chwilę od niego podciśnienie - po ponownym podłączeniu obroty powinny na chwilę wzrosnąć o ok 500obr/min.
W teorii bez elementu 11 na wolnych obrotach wszystko powinno działać OK. Zatem możesz zaślepić obydwa przewody idące do tego zaworu i sprawdzić czy wtedy śruba 10 działa jak powinna.

Odłączając przewód 3 i zostawiając go luzem (bez zaślepiania) wpuszczasz lewe powietrze - nie tędy droga :)

Dodam jeszcze że uszkodzenie na pierwszy rzut oka mało istotnego elementu gumowego nr 7 lub uszkodzenie zaworu 30 spowoduje zubożenie mieszanki i wpłynie na obroty... Sprawdziłbym zatem wszystkie te elementy bo lewizna w tym silniku potrafi wszystko spieprzyć.
Pamiętaj że wszystkie 3 elementy które wymieniłem na początku mają za zadanie wpuścić dodatkowe powietrze z pominięciem przepustnicy, ale bez pomijania przepływomierza. Jeśli w ten układ wpadnie powietrze z atmosfery to będziesz miał nieprawidłowy skład mieszanki...


Sprawdziłem raz jeszcze i nie znalazłem nieszczelności... element 7 mam nowy, zaślepiałem wyjście z 30 i też bez rezultatu. Zaślepiając przewody do 11 efekt taki sam. Spróbuję tą śrubę od mieszanki ruszyć

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: sob paź 03, 2015 11:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Wojtek pisze:
Sprawdziłem raz jeszcze i nie znalazłem nieszczelności... element 7 mam nowy, zaślepiałem wyjście z 30 i też bez rezultatu. Zaślepiając przewody do 11 efekt taki sam. Spróbuję tą śrubę od mieszanki ruszyć

OSTROŻNIE!

Jeśli auto chodziło OK i nie ruszałeś śruby sterowania składem mieszanki to jej lepiej nie dotykaj...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: ndz paź 04, 2015 8:12 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
Właśnie nie chodziło ok. Odebrałem od mechanika z odłączonym WUR (wtyczką el.) i auto mi chodziło w miarę, tylko paliło 25/100 i się zalewało. Podpiąłem WUR, to zaczęło strzelać... próbuję to ustawić tak, żeby jeździło. Ale wydaje mi się, że ktoś coś regulował w mieszance przede mną, bo wcześniej auto chodziło poprawnie

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: ndz paź 04, 2015 9:46 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Wojtek pisze:
Właśnie nie chodziło ok. Odebrałem od mechanika z odłączonym WUR (wtyczką el.) i auto mi chodziło w miarę, tylko paliło 25/100 i się zalewało. Podpiąłem WUR, to zaczęło strzelać... próbuję to ustawić tak, żeby jeździło. Ale wydaje mi się, że ktoś coś regulował w mieszance przede mną, bo wcześniej auto chodziło poprawnie


To wiele wyjaśnia...
A zapłon sprawdzony? To dużo łatwiejsze niż regulacja składu mieszanki...

Może najprościej podjechać do stacji kontroli pojazdów i sprawdzić skład mieszanki na analizatorze?
Jak trafisz na równego diagnostę to pozwoli Ci przy okazji co nieco podregulować... Pamiętaj żeby wyjąć imbusa zanim wkręcisz silnik na wyższe obroty!

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: ndz paź 04, 2015 11:34 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
Tak, kupiłem stroboskop na tą okazję i laserowy tachometr... docelowo poszukam jakiegoś zakładu co ma wszystkie sprzęty do k-jetronica i mi to porządnie ustawi, ale auto wraca do mechanika na poprawki i do tego czasu chcę móc się spokojnie przemieszczać :)

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: pn paź 05, 2015 9:03 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 15, 2011 4:26 pm
Posty: 60
Dostałem kiedyś namiar na fachowca w Katowicach , jakbyś chciał mogę Ci wysłać .


Na górę
Post: wt paź 06, 2015 6:51 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
Co prawda będę szukał w Krakowie, ale wyślij mi proszę na pw, albo na wwiecha@gmail.com - jakbym nie znalazł na miejscu, to w sumie do Katowic niedaleko :)

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: sob lis 28, 2015 10:51 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lis 06, 2015 7:14 pm
Posty: 14
Podeślę się pod temat bo chyba się nie doczekam na kceptacje swojego .... mam 114 280 i tez mi pali 25l dodatowo na P mam 1100 obrotów nie idzie już ich zmniejszyć na D jest 800 skład mieszanki jak z książki wyregulowany lambda 1.0 +/-0,05 CO 1.2%- 1.5%
Wężyki od podciśnienia są nowe wszystkie uszczelki pod gaźnikiem tez gdzie szukać ? 1zl za kilometr to taniej jeździć ikarusem ...
.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl