Gerri pisze:
Nie do końca masz rację, akurat na co dzień używam zawodowo EPC i wiem, że przy tak dużej ilości modeli i części jest niemożliwe ustrzec się pewnych błędów programu, sprzedawcy mają siłą rzeczy wykształcenie bardziej teoretyczno-magazynowe a nie warsztatowe, a podejrzewam, że jakby rozebrał i złożył parę Mercedesów to wiedziałby w ciemno o co chodzi.
Też na codzień pracuję na EPC i fakt że program ma błędy.
Moim zdaniem sprzedawca w ASO powinien mieć wiedzę niczym wyrocznia i być znakomicie przeszkolonym, szczególnie w tak szacownej marce jak MB. A niestety zdarza się że panowie nie potrafią się popisac nawet w prostych sprawach albo wpierają nieprawdę - miałem takie przypadki coprawda w autach większego kalibru gdzie konstrukcje są czasem arcy przekombinowane np. Actros z napędem na 4 osie
Gerri pisze:
Tu również nie masz do końca racji. Rzadko który klient decyduje się na zamawianie części do W220 przez ladę. Co z tego, że on wie co kupić, skoro szybko się okazuje że był w błędzie, bo przy takim zaawansowaniu technologicznym konstrukcji diagnoza pozawarsztatowa co do powodu uszkodzenia jest najczęściej mylna, niestety
Źle mnie zrozumiałeś. Masz rację w tym co piszesz. Chodziło mi raczej o coś w rodzaju "hrabioskiej maniery"
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
. Znam trochę ludzi którzy pracują w ASO MB i 60% z nich jest dotknięta tym schorzeniem
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
objawiającym się wysoko uniesioną głową, powolnym ruchami i generalnym oderwaniem od rzeczywistości
Gerri pisze:
Kolo za ladą ma obowiązek szukać części po 40 groszy. Pomijam fakt, że na pewno lepiej przeżyje złe dobranie części za 40 groszy, niż za 5 tysięcy, chociaż tu jest też często wina klienta, który pokazuje palcem na obrazku co chce, a później ma żal, że to jednak nie jest to
Ja bym się bał dobrać cokolwiek za kilka tysiączków na podstawie numeru nadwozia i palca klienta - szczególnie amatora
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
. Kolo ma obowiązek ale wiesz jak jest
![[oczko]](./images/smilies/oczko.gif)
. Znam przypadki klientów "spuszczonych na drzewo" przez ASO
![[szalone]](./images/smilies/szalone.gif)