MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 6:03 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw lip 15, 2004 11:57 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Pod linkiem masz opisz wszystkich kontrolek w w124:

http://www.mb.org.pl/forum/showflat.php ... mber=52580

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 16, 2004 12:04 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
No to k.... jest dobre! zapala się ta właśnie kontrolka, dolewam oleju i gaśnie :o Ta o której mowa zapala się tylko przy starcie. Jutro zlewam olej i sprawdzam.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 16, 2004 12:23 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 23, 2004 5:53 pm
Posty: 166
Lokalizacja: WLKP
Dzięki Laudan za ten link, więc wszystko się wyjaśniło. W końcu konkretna i jednoznaczna odpowiedź. A poza tym jadąc dzisiaj , gdy kontrolka się zapaliła, skorzystałem z rady kogoś kto mi odpowiedział szrapnąłem lekko kierownicą i o dziwo zgasła, czyli jednak możliwe że olej przelał się w stronę czujnika i kontrloka zgasła.

Teraz może przejdzmy do drugiej sprawy: czyli związanej z temperaturą
Cytuj:
Druga sprawa polega na tym że tak jak widac wskaźnik temperatury wędruje na samą górę. Dopiero gdy uderzę ręką w kokpit spada na właściwe połozenie( dodam że wtedy gdy nie jest na górze poprawnie wskazuje temperaturę więc czujnik jest OK) . Po prostu gdzieś nie ma styku, jakiś zimny lut albo coś w tym stylu...Gdzie szukać przyczyny?
Miał ktoś podobne objawy?


Obrazek

_________________
<b>Aktualnie: Chrysler Grand Voyager 2000 3.3 automat
<b>Poprzednio: W124 200E 1992 automat..
Poprzednio: <b>W126 280SE<b> 1985 ..też oczywiście automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 16, 2004 8:04 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
laudan pisze:
Pod linkiem masz opisz wszystkich kontrolek w w124:

http://www.mb.org.pl/forum/showflat.php ... mber=52580


A nie mówiliśmy? Oj, Stawros, zamęt wprowadzasz [oczko] Jasne, że ta na prawo jest od chłodziwa - pęknięta chłodnica tez juz mi się kiedyś trafiła :oops: [oczko] [zlosnik]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 16, 2004 10:25 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Sebian pisze:
laudan pisze:
Pod linkiem masz opisz wszystkich kontrolek w w124:

http://www.mb.org.pl/forum/showflat.php ... mber=52580


A nie mówiliśmy? Oj, Stawros, zamęt wprowadzasz [oczko] Jasne, że ta na prawo jest od chłodziwa - pęknięta chłodnica tez juz mi się kiedyś trafiła :oops: [oczko] [zlosnik]


Oczywiście że wprowadziłem zamęt, ale bardziej sobie niż Wam, wstrzymajmy się do popołudnia ( zaraz jadę po filtr i wymieniam olej - ta p....... osłona :evil: ) jednak już teraz zadam pytanie - czy można odwrotnie podłączyć te kontrolki?

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 16, 2004 11:14 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:57 pm
Posty: 422
Lokalizacja: Gdynia
Stawros pisze:
- czy można odwrotnie podłączyć te kontrolki?


Na mój gust, jeżeli nie przekładałeś kabelków w okrągłej wtyczce w tyłu licznika to nie

_________________
Pozdrawiam, Marcin
BMW E60 530D, Suzuki Intruder VZR 1800
Ex: Peugeot 505 2.5D, W123 240D, W124 200E, W210 E320, C126 500 SEC, Yamaha Drag Star, Audi A8 4.2Q


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 16, 2004 4:12 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Mea culpa :oops: :oops: :oops: coś mi się po....... Skleroza? Alzheimer? a może te sześć puszek po Pilsnerze pod komputerem?
Sorry...

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 16, 2004 4:26 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Stawros pisze:
Mea culpa :oops: :oops: :oops: coś mi się po....... Skleroza? Alzheimer? a może te sześć puszek po Pilsnerze pod komputerem?
Sorry...


Raczej to, co w nich było [oczko] [zlosnikok] Na chorobę Ci inne środki? [zlosnik]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 18, 2004 3:58 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Witam!

1.Czujniki poziomu dosyć regularnie się psują (topi się pływak)
2.Zapalenie kontrolki może być spowodowane złym stykiem po drodze. Ten układ działa odwrotnie (niż w samolocie) Brak sygnału na przewodzie - świeci kontrolka; spadnie wtyczka, rozlutuje się kabelek - świeci kontrolka.
Czujnik nie ulega zazwyczaj uszkodzeniu natychmiast, zaczyna się od szybszej reakcji na zmianę poziomu, potem przestaje pomagać uzupełnianie, nawet do max.

Pzdr.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 19, 2004 9:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 23, 2004 5:53 pm
Posty: 166
Lokalizacja: WLKP
Tak więc od czego ta lampka już wiadomo...
Dokańczam tylko drugą część mojego pytania...
Otóz dzisiaj miałem cały dzień wolny więc postanowiłem się zabrać za ten wskaźnik temperatury który wędrował na samą górę (to dla przypomnienia...).
Piszę to wszystko po to żeby ktoś kto będzie miał podobne objawy od razu spróbował tego sposobu...a nuż się uda...
Zacząłem od wyjęcia licznika, rozkręcenia go i szukania zimnych lutów, ponieważ odkryłem że przy lekkim naciśnięciu na płytkę (w różnych miejscach) zegar pokazywał prawidłową temperaturę, tak więc cały układ powinien być OK jednak gdzieś nie było styku. Lutownicą popoprawiałem wszystkie luty w okolicy wskaźnika ale nic...pod szkłem powiększającym posprawdzałem czy nie jest pęknięty jakiś drucik w takim mały przekaźniczku przylutowanym z drugiej strony zegara od temperatury...nawyciągałem się tego licznika niezliczoną ilość razy ponieważ za każdym razem musiałem rozłączać wszystkie wtyczki i załączać spowrotem żeby potem tylko przekręcić zapłon i sprawdzić czy jest już OK. Jednak długo nie było... :-?
Zrezygnowany zacząłem coraz delikatniej naciskać na tą płytkę i końcu wpadłem na pomysł że może być minimalny luz na nitach mocujących zegar. Nie ma tam połączenia lutowanego, jest tylko nit. Nagrzałem go lutownicą , kapnąłem cyną, poczekałem aż się dobrze "zaleje" i sprawdzam: JEST!!! Działa!!! To było to!!!
Taki jestem zadowolony że dla dowodu że mówię prawdę wyskoczyłem w tej chwili przed dom zrobić fotkę [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]
Tak więc teraz mój wskaźniczek tepmeratury przy lekko nagrzanym silniku i włączonym TYLKO zapłonie wygląda tak:

Obrazek

_________________
<b>Aktualnie: Chrysler Grand Voyager 2000 3.3 automat

<b>Poprzednio: W124 200E 1992 automat..

Poprzednio: <b>W126 280SE<b> 1985 ..też oczywiście automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 19, 2004 9:29 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
dr_FranekStein. pisze:
Zrezygnowany zacząłem coraz delikatniej naciskać na tą płytkę i końcu wpadłem na pomysł że może być minimalny luz na nitach mocujących zegar. Nie ma tam połączenia lutowanego, jest tylko nit. Nagrzałem go lutownicą , kapnąłem cyną, poczekałem aż się dobrze "zaleje" i sprawdzam: JEST!!! Działa!!! To było to!!!
Taki jestem zadowolony że dla dowodu że mówię prawdę wyskoczyłem w tej chwili przed dom zrobić fotkę [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]
Tak więc teraz mój wskaźniczek tepmeratury przy lekko nagrzanym silniku i włączonym TYLKO zapłonie wygląda tak:

http://www.republika.pl/kepno/HPIM1112.JPG


Gratulacje [cool] Trzeba było cyknąć fotkę tych nitów i zrobić jakąś instrukcję [oczko]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 19, 2004 9:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 23, 2004 5:53 pm
Posty: 166
Lokalizacja: WLKP
Nie ma sprawy , jutro to zrobię bo jeszcze nie wcisnąłem licznika "do końca" Dobra myśl Sebian!!!

_________________
<b>Aktualnie: Chrysler Grand Voyager 2000 3.3 automat

<b>Poprzednio: W124 200E 1992 automat..

Poprzednio: <b>W126 280SE<b> 1985 ..też oczywiście automat


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 20, 2004 12:08 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Zawsze wiedziałem że to kwestia kontaktow, ale nigdy nie chciało mi się dociekać. bo w W124 nie lubię wyjmować zegarów, a teraz to zrobię dzięki naszemu wspanialemu koledze!!!W beczce jak ustawiałem prędkościomierz to wyjąłem i włożyłem 6 razy, zegary oczywiście.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 20, 2004 9:34 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
http://www.mb.org.pl/forum/showthreaded ... o=&fpart=1
ładnie opisane wszystkie lampki!!

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ
"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 20, 2004 10:27 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
klucha116 pisze:
http://www.mb.org.pl/forum/showthreaded.php?Cat=&Board=mbfaq&Number=52580&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1
ładnie opisane wszystkie lampki!!


Śpisz czy co? Spojrzyj kilka postów wyżej, a znajdziesz link do tej strony [szalone] [oczko] [zlosnik]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl