MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 8:09 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lip 27, 2004 8:08 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
AMG pisze:
Antoni Janikowski pisze:
M110 jest trudny w regulacji i nie był udanym silnikiem.


Nie zgdze sie ze jest to nie udany silnik .

Gdyby silnik M110 nie byl udanty to nie byl by produkowany w tylu modelach W114, W116, W107 (SL i SLC) oraz W123 i W126 .
Znam sporo osob ktore jezdza autami z tym silnikiem i nikt nie narzeka .

Sam mam taki silnik i jezdzi bardzo dobrze pomimo 260kkm a moj ojciec jezdzil W107 280SLC przez 5 lat i silnik spisywal sie bardzo dobrze pomimo duzego przebiegu .


Tyle tylko, że jego przekleństwem są nieustanne wycieki, co słyszę zarówno ze strony uzytkowników, jak i mechaników, którzy ten motor odradzają właśnie ze względu na problemy z uszczelnieniem. Co Wy na to? [szalone]

Chodzi za mną od dłuższego czasu W114C/CE. Miał być 280, ale ostatnio zacząłem się zastanawiać właśnie nad 250 lub 250 2.8 [usmiech]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 27, 2004 8:53 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
AMG pisze:
Co do M110 jeszcze wracajac to gdy moj ojciec jezdzil 107 280SLC z manualna skrzynia (...) a jego dwoch kolegow 107 350SLC i 450SLC (...) na swiatlach zostawali daleko z tylu i to nie tylko przy starcie


No czuję się zmuszony bronić V8 [oczko] Dawaj tutaj te 280 [oczko] [zlosnik]

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 27, 2004 9:01 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Wookee pisze:
AMG pisze:
Co do M110 jeszcze wracajac to gdy moj ojciec jezdzil 107 280SLC z manualna skrzynia (...) a jego dwoch kolegow 107 350SLC i 450SLC (...) na swiatlach zostawali daleko z tylu i to nie tylko przy starcie


No czuję się zmuszony bronić V8 [oczko] Dawaj tutaj te 280 [oczko] [zlosnik]


Niestety auto sprzedane !!

Ale gdybysmy je jeszcze mieli to bys wachal tylko spaliny i to z daleka [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 27, 2004 9:05 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Sebian pisze:
.

Tyle tylko, że jego przekleństwem są nieustanne wycieki, co słyszę zarówno ze strony uzytkowników, jak i mechaników, którzy ten motor odradzają właśnie ze względu na problemy z uszczelnieniem. Co Wy na to? [szalone]


Wycieki ok ale bez przesady jesli sie auto serwisuje i co jakis czas cos wymieni to nie ma zadnego problemu. Inne silniki tez maja wycieki jesli sie ich wcale nie uszczelnia

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 27, 2004 9:06 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Łukasz, przełkniesz taką zniewagę???
[zlosnik]

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 27, 2004 9:13 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Nie!!!! [oczko] [zlosnik]

Krótko: nie ma takiej możliwości, żeby 280 w dobrym stanie łyknęła 450 w dobrym stanie. Może na pierwszych paru metrach?? ale dalej - nie ten moment obrotowy i nawet 4M nie pomoże. A może to był jaki AMG [oczko] ?

Praktyka i specyfikację są ze mną [zlosnik]

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 27, 2004 6:01 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Łukasz, chyba mnie źle zrozumiałeś. Nie należę do forumowej frakcji anty_em_stodziesięć. Widziałem jak ten silnik pracuje przy 200km/h w pewnej W116 (zielonej? [hehe]) i wszystko OK. Ale nadal, mimo starszej konstrukcji, większej paliwożerności (czy to będzie 16 czy 18 to już jeden wój) czy nawet mino gorszych osiągów (350) wolę V8. Ja po prostu lubię jazdę na wolnych obrotach, przy użyciu momentu obrotowego, a nie mocy (może dlatego lubię także dezle). Jeżeli mam "katować" na wysokich obrotach to niech to będzie turbo, napęd 4x4 ... np. Subaru. IMO do dostojnej 116 pasuje dostojne V8 z jej należnym stylem jazdy.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 27, 2004 9:31 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Bukol pisze:
Łukasz, chyba mnie źle zrozumiałeś. Nie należę do forumowej frakcji anty_em_stodziesięć. Widziałem jak ten silnik pracuje przy 200km/h w pewnej W116 (zielonej? [hehe]) i wszystko OK. Ale nadal, mimo starszej konstrukcji, większej paliwożerności (czy to będzie 16 czy 18 to już jeden wój) czy nawet mino gorszych osiągów (350) wolę V8. Ja po prostu lubię jazdę na wolnych obrotach, przy użyciu momentu obrotowego, a nie mocy (może dlatego lubię także dezle). Jeżeli mam "katować" na wysokich obrotach to niech to będzie turbo, napęd 4x4 ... np. Subaru. IMO do dostojnej 116 pasuje dostojne V8 z jej należnym stylem jazdy.

Ależ wcale tak nie przypuszczam. Żartowałem sobie z tej opcji znikającej 280 (coś jak Dodge w stosownym filmie ;) )
Ja też nie należę do takowej frakcji. Fakt, że nasłuchałem się o jego przeciekach :-? , ale widziałem ze dwa ładne i tak sam dla siebie uważam, że jest to całkiem fajny silnik, szczególnie z 4 lub 5M.
Dokładnie to jest tak, że uwielbiam toczyć się przy 1500 rpm, a że na trasie V8 potrafi mieć kopa? Tak fabryka ten samochód wymyśliła [oczko]
Miałeś SECa, to sam wiesz najlepiej.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 27, 2004 10:21 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Wookee pisze:
Nie!!!! [oczko] [zlosnik]

Krótko: nie ma takiej możliwości, żeby 280 w dobrym stanie łyknęła 450 w dobrym stanie. Może na pierwszych paru metrach?? ale dalej - nie ten moment obrotowy i nawet 4M nie pomoże. A może to był jaki AMG [oczko] ?

Praktyka i specyfikację są ze mną [zlosnik]


A wiec tak 107 450SLC ma 9.3 0-100km/h
107 280SLC ma 8.7 0-100km/h w manualu
107 280SLC ma 11.0 0-100km/h w automacie

To sa dane fabryczne

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 27, 2004 10:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Już sprawdzam, najwyżej będę szczekał [zlosnik]

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 27, 2004 10:42 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Wookee pisze:
Już sprawdzam, najwyżej będę szczekał [zlosnik]


Nie kazda ksiazka podaje rozruznienie na automat i manual i z tad ta cala dyskusja

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 27, 2004 10:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Dane niefabryczne, bo w mojej instrukcji brak takowych :-?

450 z D-Jetronic (225 bhp, most 3,07) 8,8
mój ma bodaj most 3,09 i 9,0 lub 9,2 (nie jestem pewien)

280 184,5 bhp, czyli początek i koniec
4A 11
4M (most 3,69) i 5M (most 3,92?) 10,10 - rózniły się maksymalną
był jeszcze most 3,58

SL 450 urywał ~1s
Może miałeś inny most albo jednak AMG? [oczko]
Pozostaje nam osąd osoby trzeciej.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 28, 2004 2:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
NO cos te dane sie mijaja z prawda

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 28, 2004 2:18 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Wookee pisze:
Dane niefabryczne, bo w mojej instrukcji brak takowych :-?

450 z D-Jetronic (225 bhp, most 3,07) 8,8
mój ma bodaj most 3,09 i 9,0 lub 9,2 (nie jestem pewien)

280 184,5 bhp, czyli początek i koniec
4A 11
4M (most 3,69) i 5M (most 3,92?) 10,10 - rózniły się maksymalną
był jeszcze most 3,58

SL 450 urywał ~1s
Może miałeś inny most albo jednak AMG? [oczko]
Pozostaje nam osąd osoby trzeciej.


Powiem tak Ta cala polemika nie ma najmniejszego sensu
Ja wiem i pamietam jak biale 350SLC zostawalo na swiatlach a zielone 450SLC niewiele wyprzedzalo biale a nasze niebieskie przodowalo .

Mysle ze temat zostal wyczerpany w tej kwestii

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 28, 2004 8:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Wookee pisze:
Bukol pisze:
Łukasz, chyba mnie źle zrozumiałeś. Nie należę do forumowej frakcji anty_em_stodziesięć. Widziałem jak ten silnik pracuje przy 200km/h w pewnej W116 (zielonej? [hehe]) i wszystko OK. Ale nadal, mimo starszej konstrukcji, większej paliwożerności (czy to będzie 16 czy 18 to już jeden wój) czy nawet mino gorszych osiągów (350) wolę V8. Ja po prostu lubię jazdę na wolnych obrotach, przy użyciu momentu obrotowego, a nie mocy (może dlatego lubię także dezle). Jeżeli mam "katować" na wysokich obrotach to niech to będzie turbo, napęd 4x4 ... np. Subaru. IMO do dostojnej 116 pasuje dostojne V8 z jej należnym stylem jazdy.

Ależ wcale tak nie przypuszczam. Żartowałem sobie z tej opcji znikającej 280 (coś jak Dodge w stosownym filmie ;) )
Ja też nie należę do takowej frakcji. Fakt, że nasłuchałem się o jego przeciekach :-? , ale widziałem ze dwa ładne i tak sam dla siebie uważam, że jest to całkiem fajny silnik, szczególnie z 4 lub 5M.
Dokładnie to jest tak, że uwielbiam toczyć się przy 1500 rpm, a że na trasie V8 potrafi mieć kopa? Tak fabryka ten samochód wymyśliła [oczko]
Miałeś SECa, to sam wiesz najlepiej.


Wydaje mi się jesnak, że to było do mnie... :roll:

Maćku ja wiem, że nie należysz do frakcji anty M 110 (czasem wydaje mi się, że nie należe do niej tylko ja, Ty i AMG [zlosnik] ). Uważam, że M 110 w latach swojej produkcji był nieprawdopodobnie nowoczesny i dlatego dobrze się zsprawuje dziś. V8 piękna rzecz, ale taka trochę amerykańska, a R6 jest bardziej europejskim symbolem i to symbolem luksusu w owych czasach. Poza tym to były czasy pojedynku MB i BMW na R6. To wspaniały pojedynek. Szkoda tylko, że dziś BMW pozostało samo na placu boju... :( :cry: V8 europejskie jest tylko namiastką tych z USA, a wprzypadku MB tylko M 100 jest wyjątkiem. Tak napiszę: V8 to V8, a R6 to R6. Absolutnie nie jestem wrogiem V8, ale jak mam mieć V8 to naprawdę duże. Jeśli chodzi o konfrontację M 110, M 116 i M 117 w kontekście W 116 to M 110 ma ta przewagę, że był w pakiecie z 4-stopniowym automatem i właśnie dlatego daje sobie radę.

Pozdrawiam, ja zwolennik R6 ;) .

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl