MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 6:07 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sie 15, 2004 5:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Wlasnie jade do kumpla wykrecac świece i sprawdzać kompresję w moim nowym nabytku. Jaki wynik bedzie dobry a jaki ponizej normy ?

Wyczytaem że moje compression ratio to okolo 8:1 .... czyli kompresja powinna byc 8 ??? (w dieslach kolo 30 ????)

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Ostatnio zmieniony pn sie 16, 2004 11:31 pm przez erio, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 15, 2004 5:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
to jest stopień sprężania= zdaje sie objetosc czynna do martwej (mnieczynnej)
Ty bedziesz sprawdzał ciśnienie spręzana - myśle że coś około 12atm bedzie OK

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 11:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
no to sprawdziłem ... kompresję mam 12 na pierwszym cylindrze, a na pozostałych 11-11,5. Wyjątek stanowi 2 cylinder gdzie jest 7 atm ;(

1.Pytanie ... jak sprawdzałem 2 cylinder to rozrusznik duzo wolniej krecił niz na pozostałych ... czy to moze miec wpływ na wynik ?

2.Czemu wolniej krecil na 2 cylindrze (wszystkei swiece wykręcone) taka konstrukcja korbowodu i silnika czy co ?

3.Czy do takiego silnik amozna założyc gaz i pojezdzic ? dodam ze pracuje równo i zapiepsza tez ładnie

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 17, 2004 9:21 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
erio pisze:
no to sprawdziłem ... kompresję mam 12 na pierwszym cylindrze, a na pozostałych 11-11,5. Wyjątek stanowi 2 cylinder gdzie jest 7 atm ;(

Niedobrze [buu]

Cytuj:
1.Pytanie ... jak sprawdzałem 2 cylinder to rozrusznik duzo wolniej krecił niz na pozostałych ... czy to moze miec wpływ na wynik ?

Jesli dales sobie czas na pomiar, to nie..

Cytuj:
2.Czemu wolniej krecil na 2 cylindrze (wszystkei swiece wykręcone) taka konstrukcja korbowodu i silnika czy co ?

Moze masz zapieczone pierscienie na nim, albo cos w tym stylu..?

Cytuj:
3.Czy do takiego silnik amozna założyc gaz i pojezdzic ? dodam ze pracuje równo i zapiepsza tez ładnie

LPG to mozna zalozyc do wszystkiego [hehe]
Pytanie, jak dlugo pociagnie.. taka roznica cisnien miedzy jednym garkiem a reszta sugeruje, ze silnik nadaje sie do remontu. A przynajmniej do zrobienia gory silnika (glowica i pierscienie na dzien dobry, i pewnie na tym sie nie skonczy)
Ja przymierzam sie do wladowania do 230TE M104 2.8, cisnienie na 4 garkach >=13 atm, na dwoch 10 i mniej.. ale zwieksza sie po wkreceniu w jeden swiecy. Stan silnika sugeruje, ze poszla uszczelka miedzy tymi dwoma cylindrami.. okaze sie wkrotce, jak zrzuci sie glowice [hehe]
W kazdym razie cisnienie w okolicach 11 to juz znak, ze silnik ma wiekszosc zycia za soba - on moze jeszcze dluugo pojezdzic, ale moze i krotko. Gdyby nie ten jeden garnek..

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 17, 2004 9:58 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
jest jeszcze jedna rzecz ... samochód stał niejezdzony 5 lat ..... (nie wiem czy ktos go odpalał czy nie ...)

Czyli co .. trzeba zdjęc głowice sprawdzic pierscienie i panewki .... prawdopodobnie pierscionki na cyl. 2 sa zapieczone, jest nadzieja ze powimianie na olej 10W40 odpuszczą i bedzie ok ? czy pierscionki do wymiany ???

sugerujesz zdjęć głowice ... liznąć ją, i wymienic pierscionki ... jaki byłby orientacyjny koszt części - pierscieni i ew. pamnewek na 1 cylinder(wiem ze generalnie pomiędzy 100 a 8000 zł/ ile okaże sie po zdjeciu głowicy ... ale poteoryzujmy)

a moze u mnie tak jak u ciebie pusciła uszczelka miedzy cylindrami ... moze bym tak wkręcił świece w sąsiadujęce cylindry ?

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 17, 2004 10:07 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Jak wymieniac pierscionki i panewki to wydaje mi sie ze raczej na wszystkich garnkach zeby bylo to zapiete na ostatni guzik [zlosnikz]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 17, 2004 10:11 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 12, 2003 7:21 pm
Posty: 249
Lokalizacja: Bełżyce woj. lubelskie
Witam
Zanim wpakujesz się w koszty to spróbuj zalać naftą cylinder który podejrzewasz że ma stanięte pierścienie.
poczekaj kilka dni i zmierz ponownie.
Jeżeli pierścionki są zapieczone to może pomóc.

_________________
MB W124 230E '88
2x Warszawa 224 '69
Syrena 104 '73
PF 126p 600 '76
PF 125p '83
Polonez '85
3xToyota Crown MS 55 '67


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 17, 2004 10:29 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
erio pisze:
jest jeszcze jedna rzecz ... samochód stał niejezdzony 5 lat ..... (nie wiem czy ktos go odpalał czy nie ...)

A to wazna informacja. Jesli zalozyc, ze nie byl jezdzony (bo odpalanie na kilka minut to taka pseudokosmetyka), to slabo widze ten silnik. Stare zabawki po dluzszym okresie nieuzwania po prostu sie psuja.

Cytuj:
Czyli co .. trzeba zdjęc głowice sprawdzic pierscienie i panewki .... prawdopodobnie pierscionki na cyl. 2 sa zapieczone, jest nadzieja ze powimianie na olej 10W40 odpuszczą i bedzie ok ? czy pierscionki do wymiany ???

Zrob tak, jak radzi kol. Kamaru - to nic nie kosztuje, a moze pomoze.

Cytuj:
sugerujesz zdjęć głowice ... liznąć ją, i wymienic pierscionki ... jaki byłby orientacyjny koszt części - pierscieni i ew. pamnewek na 1 cylinder(wiem ze generalnie pomiędzy 100 a 8000 zł/ ile okaże sie po zdjeciu głowicy ... ale poteoryzujmy)

Wg jednego z kol. na mb.org.pl, ktory wlasnie reanimuje swoje M110, koszt remontu to letko 1k zl na jeden garnek. Chyba, ze z dwoch silnikow zlozy sie jeden dobry, a i tak gora silnika musi byc na nowych czesciach
Ogolnie - M110 w naprawie to jest rzeznia ekonomiczna [hehe], remont moze bez problemu pochlonac i 10k zl
A znalezc M110 uzywany w dobrym stanie to juz zakrawa na cud.
Opcja jest wladowanie M103 3.0, jesli ktos nie musi miec oryginalu pod maska

Cytuj:
a moze u mnie tak jak u ciebie pusciła uszczelka miedzy cylindrami ... moze bym tak wkręcił świece w sąsiadujęce cylindry ?

U mnie nie bylo oporow podczas krecenia rozrusznikiem, a kompresja byla pod 10, a nie 7. Poza tym, ten M104 jest z '93 roku, i sadzac po gorze silnika jest jak nowka - zostal zdjety jak puscila uszczelka, bo sie przerazili kosztow [hehe][zlosnik]

Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 18, 2004 11:08 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
ok ... zalalem naftą i czekam na cud ... (do jutra czekanie styknie ?)

PS. Wymineilem świece na nowe NGK wg katalogu ... 7,50 za sztuka / szkoda roboty wkręcac potem stare ...

Zamierzam wymienic w nim olej ... teraz jak juz sie orientujecie co do stanu tego silnika (300000km) jaki olej poradzicie zalac ...

Castrol (albo mobil ... nie pamietam) 15W40 (makro 5L i 1L) okolo 70 zł minetrał

Total 10W40 półsyntetyk beczkowy z ASO Citroem (ta sama cena, okolo 70 zł za 6L, normalnie 27 zł/L)

Boję się że go rozszczelnie tym totalem

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 18, 2004 11:22 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
erio pisze:
ok ... zalalem naftą i czekam na cud ... (do jutra czekanie styknie ?)

Daj mu czas, stal bidok 5 lat [hehe]

Cytuj:
PS. Wymineilem świece na nowe NGK wg katalogu ... 7,50 za sztuka / szkoda roboty wkręcac potem stare ...

NGK sa OK, ale ja zapodalem sobie do SECa Championy za te same pieniadze. W sumie to takie wlasnie fabryka wkladala - zobaczy sie, jak bedzie calosc dzialac [ok]

Cytuj:
Zamierzam wymienic w nim olej ... teraz jak juz sie orientujecie co do stanu tego silnika (300000km) jaki olej poradzicie zalac ...
Castrol (albo mobil ... nie pamietam) 15W40 (makro 5L i 1L) okolo 70 zł minetra

Jezdzilem na obydwu. Catrol lepszy, ale i drozszy.. tak wiec teraz zasuwam na Mobilu.
Wlej mineral, nie wiadomo co z silnikiem, nie ma co go stresowac [hehe]
Acha - ja bym sobie francuskie wynalazki odpuscil..

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 18, 2004 6:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Naftę możesz wlać do każdego cylindra - nie zaszkodzi. Tylko obróć go potem raz na jakis czas, żeby na pewno wszystko się wykąpało jak należy.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 19, 2004 12:34 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 11:36 pm
Posty: 290
Lokalizacja: Wieluń
Zeby sprawdzic , czy to pierscionki to : po wylaniu nafty zmierz cisnienie i jesli bedzie tak samo (7) , wtedy wlej do cylindra strzykawka olej i zmierz jeszcze raz jesli cisnienie sie podniesie to pierscionki jesli nie - to gora .

_________________
Mercedes W114 - 280CE , 250C (USA)
Mercedes 450SLC 5.0
Mercedes (R107)500SL, 3x560SL, (R129)SL320
Honda Odyssey
Audi A8 4.2
Smart ForTwo


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 19, 2004 10:23 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Merc W107 pisze:
Zeby sprawdzic , czy to pierscionki to : po wylaniu nafty zmierz cisnienie i jesli bedzie tak samo (7) , wtedy wlej do cylindra strzykawka olej i zmierz jeszcze raz jesli cisnienie sie podniesie to pierscionki jesli nie - to gora .


sprecyzuj wylaniu nafty ??? (ok moze jestem naiwny ale chcialem ją spuscic przez zawory do koletkora wydechowego po prostu odpalając auto .... czy mam ją wyciągnąć strzykawką ????

setka oleju wystarczy ?? rozumiem ze po dolaniu oleju cisnienie sie podniesie jedynie na parę chwil ;(( nie na stałe tylko na czas testu (czy nie uszkodze [pozyczonego] miernika cisnienia jesli zakrece przy oleju cylindrze ?

góra tzn zawory i głowica?

a czy nie moze byc przytarty na panewce ?

a moze po regulacji luzów zaworowych cisnienie by sie podniosło ... moze ...

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 19, 2004 10:49 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
erio pisze:
no to sprawdziłem ... kompresję mam 12 na pierwszym cylindrze, a na pozostałych 11-11,5. Wyjątek stanowi 2 cylinder gdzie jest 7 atm ;(

1.Pytanie ... jak sprawdzałem 2 cylinder to rozrusznik duzo wolniej krecił niz na pozostałych ... czy to moze miec wpływ na wynik ?

2.Czemu wolniej krecil na 2 cylindrze (wszystkei swiece wykręcone) taka konstrukcja korbowodu i silnika czy co ?

3.Czy do takiego silnik amozna założyc gaz i pojezdzic ? dodam ze pracuje równo i zapiepsza tez ładnie


W instrukcji do tego silnika jest napisane, że jest źle jeżeli na cylindrach jest poniżej 8,5 i jeżeli między cylindrami jest różnica większa niż 1,5! 10-12 to NORMA wynik!
http://macmerc.netium.com.pl/silniki/m110/01-010.pdf

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 19, 2004 11:43 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
georem pisze:
W instrukcji do tego silnika jest napisane, że jest źle jeżeli na cylindrach jest poniżej 8,5 i jeżeli między cylindrami jest różnica większa niż 1,5! 10-12 to NORMA wynik!

Prawda jest taka, ze jesli jest ponizej 10, to juz czas sie zaczac rozgladac/zastanawiac [hehe] 8,5 to juz jak 16-17 w dieslu - trup, ale jeszcze jezdzacy [hehe]

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl