erio pisze:
jest jeszcze jedna rzecz ... samochód stał niejezdzony 5 lat ..... (nie wiem czy ktos go odpalał czy nie ...)
A to wazna informacja. Jesli zalozyc, ze nie byl jezdzony (bo odpalanie na kilka minut to taka pseudokosmetyka), to slabo widze ten silnik. Stare zabawki po dluzszym okresie nieuzwania po prostu sie psuja.
Cytuj:
Czyli co .. trzeba zdjęc głowice sprawdzic pierscienie i panewki .... prawdopodobnie pierscionki na cyl. 2 sa zapieczone, jest nadzieja ze powimianie na olej 10W40 odpuszczą i bedzie ok ? czy pierscionki do wymiany ???
Zrob tak, jak radzi kol. Kamaru - to nic nie kosztuje, a moze pomoze.
Cytuj:
sugerujesz zdjęć głowice ... liznąć ją, i wymienic pierscionki ... jaki byłby orientacyjny koszt części - pierscieni i ew. pamnewek na 1 cylinder(wiem ze generalnie pomiędzy 100 a 8000 zł/ ile okaże sie po zdjeciu głowicy ... ale poteoryzujmy)
Wg jednego z kol. na mb.org.pl, ktory wlasnie reanimuje swoje M110, koszt remontu to letko 1k zl na jeden garnek. Chyba, ze z dwoch silnikow zlozy sie jeden dobry, a i tak gora silnika musi byc na nowych czesciach
Ogolnie - M110 w naprawie to jest rzeznia ekonomiczna
![[hehe]](./images/smilies/hehe.gif)
, remont moze bez problemu pochlonac i 10k zl
A znalezc M110 uzywany w dobrym stanie to juz zakrawa na cud.
Opcja jest wladowanie M103 3.0, jesli ktos nie musi miec oryginalu pod maska
Cytuj:
a moze u mnie tak jak u ciebie pusciła uszczelka miedzy cylindrami ... moze bym tak wkręcił świece w sąsiadujęce cylindry ?
U mnie nie bylo oporow podczas krecenia rozrusznikiem, a kompresja byla pod 10, a nie 7. Poza tym, ten M104 jest z '93 roku, i sadzac po gorze silnika jest jak nowka - zostal zdjety jak puscila uszczelka, bo sie przerazili kosztow
![[hehe]](./images/smilies/hehe.gif)
[zlosnik]

_________________
Pozdrawiam,
Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.plhttp://www.mb.org.pl/