MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 9:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 23, 2004 2:07 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Witam!

Mam pytanie, jak wyglądają koszty napraw i eksploatacji Mercedes W126?
Teraz mam W123 w diesel'u :)
Nie chodzi mi tutaj o spalanie...
Zależy mi na Waszej opini o tym samochodzie.
Za jakie pieniądze kupie w dobrym stanie?
Jak jest z częściami?
Jak jest z awaryjnością silników (który jest najtrwalszy?)
itp...

Będe bardzo bardzo wdzięczny!

Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 23, 2004 12:09 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
http://www.mb-w126-club.de/

-> Ueber den w126 -> Kaufberatung

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Post: pt wrz 24, 2004 4:06 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
MercBeginner pisze:
Mam pytanie, jak wyglądają koszty napraw i eksploatacji Mercedes W126?

Wyższe niż 123. Nie wszystko jest "od ręki". Trudniej o używki.

Cytuj:
Zależy mi na Waszej opini o tym samochodzie.

Miałem dwa: 500SEC i 300SD. Super komfort, cisza itp. Ale swoje kosztują i aby satysfakcja była 100% muszą być w stanie minimum bardzo dobrym, a to kosztuje.

Cytuj:
Za jakie pieniądze kupie w dobrym stanie?

Albo powyżej 20k i niewielki pakiecik startowy na bieżący serwis, lub okolice 12 - 15 ale ponad 5k na przygotowanie do jazdy.

Cytuj:
Jak jest z częściami?

Gorzej niż 123 - droższe, trudniej dostępne (nie wszystkie).

Cytuj:
Jak jest z awaryjnością silników (który jest najtrwalszy?)
itp...

Co kto lubi. Jak dla mnie to V8 (380, 420, 500 i 560). Jeżeli do gazu to 300. 280 chyba niekoniecznie do 126. Najtrudniej zdobyć diesla (oryginalnego). Diesel jest wołowaty, ale zapewnia komfortowy cruising przy zużyciu paliwa na poziomie 10-11/100km.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 24, 2004 4:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 09, 2003 5:30 pm
Posty: 893
Lokalizacja: [DDZ] Dzierżoniów
jeżeli chodzi o ceny to kolega kupił dzisiaj rano W126 380SE, rok 82, z niemca (I właściciel), klima, elektryka, zapłacił 6500zł + akcyza
widziałem to autko dzisiaj , super, zadbany i wogóle, aha przebiego 300tyś,
jak byłem w niemczech to widziałem 280SE, rok 83 za 1250E i w DE 126 wcale nie są takie drogie, w zasadzie to nawet tańsze od 123 :roll: 8)

_________________
Sprinter 412 Pomoc Drogowa


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 24, 2004 11:13 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Jest kolosalna roznica cenowa miedzy pierwsza i druga seria, trzecia seria tez mocno zwyzkuje. Moze to jest to. No i "u Niemca" 300 tys to juz sporo...

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 25, 2004 8:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 09, 2003 5:30 pm
Posty: 893
Lokalizacja: [DDZ] Dzierżoniów
Ocet pisze:
No i "u Niemca" 300 tys to juz sporo...

no a postawić koło siebie auto z niemca i z polaka po 300tyś to różnice widać gołym okiem, i nie zawsze to z polaka ma autentyczny przebieg.
mnie sie osobiście najbardziej podoba pierwsza seria [zlosnik] (te chromki - mniam)

_________________
Sprinter 412 Pomoc Drogowa


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 26, 2004 2:16 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
BECKER pisze:
mnie sie osobiście najbardziej podoba pierwsza seria [zlosnik] (te chromki - mniam)

A których chromów nie ma 2 seria? Wg mojej wiedzy różnice polegają na listwach i drobnych detalach wewnątrz, oraz przede wszystkim na tym, iż 2 seria ma ocynkowane blachy i nie gnije tak jak 1. Dodatkowo po '85 nastąpiła zmiana silników. 280 zastąpiła 260. Doszedł kolejny R6 - 300. Zamiast 380 pojawiła się 420. 500 dostała więcej kucyków. Pojawiła się 560. Diesel otrzymał kolejny (szósty) cylinder.

W Niemczech samochody sprzed '85 roku są duuuużo tańsze, szczególnie gdy nie posiadają katalizatora. Wtedy są obłożone masakrycznymi podatkami. Dlatego ceny są niskie. Poza tym sądzę, że omawiana przez Beckera 380-tka wymaga znacznego nakładu finansowego (zawieszenie na 100%, przekładnia, prawdopodobnie luźny most) - nie mniej niż 5kPLN jeżeli chcemy aby było dobrze, oryginalnie i bezpiecznie. Do tego płyny i filtry... JareG coś wie na temat szykowania 126 do jazdy, może zapoda jakieś ceny.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 26, 2004 3:04 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Mi się jeszcze kojarzy, że po 86 była inna osłona (spojler?) z przodu pod zderzakiem. Chromy zawsze wydawały mi się identyczne.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Post: ndz wrz 26, 2004 10:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 20, 2003 9:51 pm
Posty: 634
Lokalizacja: Kraków,Chorzów
Witam. Myślę że trzeba mieć na utrzymanie W126 gruby portfel ale nie od 10,20zł tylko od najgrubszych nominałów. Tak pozatym to autko w sam raz dla ubogiego studenta. :lol:



Pozdrawiam Marcin [oczko]

_________________
MB W115 220D 71r. kiedyś automatic.
Ex:MB W115 200D. 76r
Ex:MB C123 280CE 81r.


Na górę
Post: pn wrz 27, 2004 1:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Marcin Nieszkowiecki pisze:
Tak pozatym to autko w sam raz dla ubogiego studenta. :lol:

Pozdrawiam Marcin [oczko]


:evil:

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
Post: pn wrz 27, 2004 1:48 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
MercBeginner pisze:
Marcin Nieszkowiecki pisze:
Tak pozatym to autko w sam raz dla ubogiego studenta. :lol:

Pozdrawiam Marcin [oczko]


:evil:


Tu się nie ma co gniewać - do nauki i do roboty [zlosnik] [hehe]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 27, 2004 2:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Bukol pisze:
(..) prawdopodobnie luźny most) - nie mniej niż 5kPLN jeżeli chcemy aby było dobrze, oryginalnie i bezpiecznie. Do tego płyny i filtry... JareG coś wie na temat szykowania 126 do jazdy, może zapoda jakieś ceny.

A co ja bede gadal.. [hehe]
Prawda jest taka: jak kupisz cos ponizej 20k zl, to masz duze szanse ze wlozysz drugie tyle, i to nie bedzie koniec roboty. Jak kupisz cos ponizej 10k, to daj na msze [zlosnik]
Lepiej kupic cos pod 30k zl, i wtedy juz tylko kosmetyka zostaje.. tak mowi teoria.
A praktyka jest taka, ze nikt nie sprzeda sprawnego, zadbanego i zrobionego auta za psie pieniadze, bo wie ile w nie wladowal.

BTW: Teraz jest latwiej trafic cos ciekawego, bo od 1.05 mozna ciagnac co sie da.. jak ja kupowalem, nie bylo wyboru. Teraz za mniej niz 20k zl mozna dostac cos ciekawego - ale i tak pare tysiakow trza bedzie wrzucic w takie auto.
Natomiast jesli chodzi o eksploatacje - czesci zuzywajace sie sie typu tarcze, klocki, amory itd. sa w cenach zblizonych do cen w123, tak wiec bardzo tanich. Przyklad: tarcze 300mm (podwojen, chlodzone, przod, ZImmermann czy jakos tak) - 170 zl szt, klocki orig.teile MB - 88 zl komplet przod, amory - ponizej 200 zl szt. przod (Sachs, Kayaba, NK sa jeszcze tansze). Gorzej, jak cos z elektryki kleknie, albo z bardziej zaawansowanej mechaniki..

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 27, 2004 3:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 09, 2003 5:30 pm
Posty: 893
Lokalizacja: [DDZ] Dzierżoniów
Bukol pisze:
BECKER pisze:
mnie sie osobiście najbardziej podoba pierwsza seria [zlosnik] (te chromki - mniam)

A których chromów nie ma 2 seria?


szczeże mówiąc to na 126 sie za bardzo nie znam (wdrążam sie dopiero, tzn staram się) ale te z początku produkcji mnie sie bardziej podobają i już :)
a co do omawianego przezemnie 126 to postaram się nim przyjechać na październikowy spot do wrocka to będzie można sobie go pooglądać i oczywiście ocenić. [zlosnik]

_________________
Sprinter 412 Pomoc Drogowa


Na górę
Post: pn wrz 27, 2004 7:05 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Bukol pisze:
MercBeginner pisze:
Marcin Nieszkowiecki pisze:
Tak pozatym to autko w sam raz dla ubogiego studenta. :lol:

Pozdrawiam Marcin [oczko]


:evil:


Tu się nie ma co gniewać - do nauki i do roboty [zlosnik] [hehe]


Koledzy chyba chcą mnie zdenerwować! :evil:
Nie dużo da się zarobić pracując i ucząc się jednocześnie.

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
Post: pn wrz 27, 2004 8:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 20, 2003 9:51 pm
Posty: 634
Lokalizacja: Kraków,Chorzów
MercBeginner pisze:
Bukol pisze:
MercBeginner pisze:
Marcin Nieszkowiecki pisze:
Tak pozatym to autko w sam raz dla ubogiego studenta. :lol:

Pozdrawiam Marcin [oczko]


:evil:


Tu się nie ma co gniewać - do nauki i do roboty [zlosnik] [hehe]


Koledzy chyba chcą mnie zdenerwować! :evil:
Nie dużo da się zarobić pracując i ucząc się jednocześnie.


Witam. Nie denerwuj się. Ja poprostu wychodzę z założenia że kupić samochód to nie sztuka ale utrzymać go w należytym porządku i pełnej sprawności technicznej to wymaga finansów i to w wypadku W126 nie małych. Ale w dzisiejszych czasach student studentowi nie równy. Patrząc na parkingi przy uczelniach to zaciera się obraz ubogiego studenta. Mam świadomość że nie wszyscy są dobrze ustawieni. Więc chyba masz już pogląd na to czy jest to auto dla studenta który musi po wykładach iść dorobić na stancję i bułeczkę na śniadanie i obowiązkowe wieczorne PIWKO. Pozostają jeszcze zamożni rodzice którzy mogą utrzymac synka i jego W126. [zlosnik] Bez urazy :lol:


Pozdrawiam Marcin [oczko]

_________________
MB W115 220D 71r. kiedyś automatic.

Ex:MB W115 200D. 76r

Ex:MB C123 280CE 81r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl