MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 04, 2025 8:16 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 2:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
MERCEDES 4 EVER pisze:
Wiesz co JareG moim zdaniem to twoje Sec to ma chyba odłączone ze 4 cylindry albo cos bo za mało pali [zlosnik]

Jest jeszcze taka opcja, ze inne silniki sa rozregulowane, albo padniete.. [zlosnik]
Jak to moje SEC jezdzi, to sie mogli coponiektorzy przekonac w Pultusku.. na jednym baku dojechalem, jezdzilem cale dwa dni, i wrocilem do Torunia. A jezdzilem SZYBKO i wiecej niz inni, bo sie nieco pogubilem [hehe]

Cytuj:
pala,,,zobaczcie ile 140 jest w ogłoszeniach z gazem. gdyby one paliły 9 czy 10 litrow to nikt by tego nie zakładał! a dlaczego załozył? bo

Sorry kolego, ale pitolisz.. w naszym kraju najwazniejszym kryterium na cokolwiek jest cena. Zaklada sie LPG, bo 1l gazu to 2 zl, a 1l Pb95 to 3.20 zl. Czyli prawie dwa razy wiecej.. i na tym sie rachunek konczy. A potem pojawiaja sie oferty o sprzedazy aut z NOWA instalacja [hehe]
Bo LPG zaklada sie zgodnie z w/w kryterium jak najtaniej, na padniete silniki, do silnikow z zaniedbana elektryka (bo na ch** wydawac ponad 200 zl na BERU do M102, skoro mozna kupic super kable za 100 zl, albo jezdzic na tych, ktore sa..), i u partacza - bo tani.
Taka jest prawda o LPG i ogloszeniach.

Cytuj:
pali z 15 albo lepiej.Wynik SREDNIEGO zuzycia paliwa w np 500SE 140 na poziomie 10-11 uwazam za nieosiagalny!Przeciez to automat klima i ciezkie auto.....Moze w trasie po autostradzie cos by wyszło koło tego,ale

w140 nie wazy znaczaco wiecej od w126. Za to M119 to nowoczesniejszy silnik, wiec chyba bardziej ekologiczny.. a to chyba oznacza, ze powinien mniej palic od zabytku typu M117? [hehe]

Cytuj:
tak to nie ma szans.JareG mam jeszcze pytanie -jak dokładne sa wskazania zuzycia paliwa w/g tego kompa?-zgadza sie z wyliczeniami spod dystrybutora? czy to dwie rozne rzeczy????????? Ogolnie 140 podoba mi

Wszystko sie zgadza. I to co pokazuje komp, i to co pokazuje dystrybutor. Spalanie w trasie 10/100 (albo i mniej), w miescie typu Torun 15/100

Cytuj:
11.Wiec nie wyobrazam sobie zeby 560 SEC mozna było sobie niepilnujac sie osiagnac na codzien 11 ltr.Zrszta co to za przyjemnosc cisgle patrzec jak naciskac gaz zeby mało spalił?

Pisalem, ze nie jezdze jak umierajacy staruch.. czyli skokowo/podrygujac. Mam taka zasade: staram sie trzymac 100 na godzine w trasie. Jesli da sie jecha 100-110, to tyle jade.. jesli ktos jedzie wolniej, to go wyprzedzam. I tyle. Oczywiscie, jak sie trafi kandydat z plytka zamiast przednich platow, to ja mu te plytke do dupy wbijam.. tzn. sam se wbija walal lepetyna probujac mnie bryknac, albo i nawet dogonic.
Mozesz se nie wierzyc w spalanie, ale ja takie mam. Oczywiscie moge miec ponad 20 na 100 w trasie, to zaden problem [hehe]

Cytuj:
A takim autem trzeba jezdzic wolno zeby sie ludziska pozadnie napatrzyli i widzieli choc raz w zyciu ładne auto a nie sam plastik! [oczko]

Moze maly zaklad/ankieta: za jakim autem ludzie sie predzej obejrza.. za w126 czy za w140?
Ten drugi jest zbyt nowoczesny, wzrok przyciaga tylko jego wielkosc*. W126 jest niewiele mniejszy, a ma IMO lepsza stylistyke nadwozia.

* nota bene, to jest to co mi sie w tym aucie podoba [ok] Ale tym bardziej tak duza bryka ze smarkiem pod maska to jakas pomylka [zlosnik]

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 3:10 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
6 cylindrów [szalone]
diesel w takim dostojnym aucie [szalone]

Mi się wydaje, że nie ma co dyskutować o silnikach poniżej 8 cylindrów [zlosnikok] w autach o takich gabarytach i wadze ok. 2000kg.

Ale dla każdego coś miłego. [oczko]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 3:15 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr gru 29, 2004 6:59 pm
Posty: 5
Już nie wiem o co tak naprawdę w tej licytacji chodzi.
Straciłem już wątek przewodni
Oczywistym jest,że każdy będzie chwalił swoje.
Każdy z nas w tej dyskusji ma rację.
Uważam,iż każdemu zależy by jego auto jak najmniej widziało ASO na swoje oczy.Niestety niekiedy jest to konieczne.I tu jest ból.
Nasze auta są tak pomyślane,żeby nikomu do głowy nie przyszło samemu go naprawiać.
Jest to perfidia ze strony koncernów.
I tu nasza rola.Solidaryzować się ze sobą poprzez dzielenie się doświadczeniem z eksploatacji.
Ja w każdym razie służę swoją wiedzą na jego temat.
Jestem w trakcie instalacji WIS i EPC które to wraz z moimi sąsiadami zakupiliśmy na spółkę,ponieważ mieliśmy dosyć robienia nas w trąbe za każdym razem gdy czegoś chcieliśmy się dowiedzieć w ASO.Pilnują tam tej wiedzy jak Zawiszy.
Jak masz W-140 to jesteś czytany jak ktoś kto wozi w bagażniku worek z kasą albo gangster.A my po prostu chcemy jeżdzić wygodnie.Zresztą auto to jest już w zasięgu finansowych możliwości fana MB.
W związku z tym sympatycy MB łączmy się solidarnie w walce wszechobecną próbą grabieży pod płaszczykiem fachowości i pomagajmy sobie między innymi na tym forum.
Amen.

Pozdrawiam was serdecznie


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 3:19 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Fan W-140 pisze:
Już nie wiem o co tak naprawdę w tej licytacji chodzi.
Straciłem już wątek przewodni

sympatycy MB łączmy się solidarnie w walce wszechobecną próbą grabieży pod płaszczykiem fachowości i pomagajmy sobie między innymi na tym forum.
Amen.

Pozdrawiam was serdecznie


Wydaje mi się, że chodziło o to jaki silnik w W140 będzie się spisywał.

Jestem za łączeniem i również pozdrawiam.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 4:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
georem pisze:
Fan W-140 pisze:
Już nie wiem o co tak naprawdę w tej licytacji chodzi.
Straciłem już wątek przewodni

sympatycy MB łączmy się solidarnie w walce wszechobecną próbą grabieży pod płaszczykiem fachowości i pomagajmy sobie między innymi na tym forum.
Amen.


Pozdrawiam was serdecznie


Wydaje mi się, że chodziło o to jaki silnik w W140 będzie się spisywał.

Konkretnie chodzilo o wadliwosc 350TD. Ale byla tez mowa o 300TD, i o V8. A do tego byly rady, zeby jednak do duzego auta wybierac duzy silnik [zlosnik]

Cytuj:
Jestem za łączeniem i również pozdrawiam.

A ja tam wole wiedziec, z kim mialbym sie laczyc.. [hehe][zlosnik]
I nie lubie gornolotnych hasel.

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 5:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
JareG pisze:
2. Sprezarka to taki wynalazek, ktory nalezy odpowiednio traktowac. Czyli mamy tu do czynienia z niewiedza uzytkownikow; to samo sie tyczy np. V8, jego tez trzeba odpowiednio traktowac, to bedzie dlugo i bezawaryjnie sluzyl..

Coś może w punktach na temat V8? Chętnie się douczę, ku niewątpliwemu zadowoleniu M117 ;)

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 5:04 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
No ok moze 350 Turbo jest troche słabe -a co myslicie o 300 TD i mocy 177 km????? mozna go troche dłubnac i bedzie napewno 200KM [cool] -tyle jak na diesla to chyba starczy nie??????.I jeszcze jedno wszelkie zalety benzyny takiej np.500 bledna przy 320CDI i 400CDI -a szczegolnie przy tym drugim [oczko] -250 km i gigantyczny moment chyba wystarczy????? Wogole to ile mocy ma 500 i 560 ???? chyba jakos tak 240 i 279 ??? dobrze pamietam?????

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 5:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
MERCEDES 4 EVER pisze:
myslicie o 300 TD i mocy 177 km????? mozna go troche dłubnac i bedzie napewno 200KM [cool] -tyle jak na diesla to chyba starczy nie???

Wystarczy. Ale IMO nadal to jest za slaby silnik do tej budy..

Cytuj:
I jeszcze jedno wszelkie zalety benzyny takiej np.500 bledna przy 320CDI i 400CDI -a szczegolnie przy tym drugim [oczko] -250 km i

400CDI jest OK, bo to juz V8. No i chyba nie bylo CDI w w140, wiec ten temat mozna uznac za zakonczony [hehe]

Cytuj:
Wogole to ile mocy ma 500 i 560 ???? chyba jakos tak 240 i 279 ??? dobrze pamietam?????

Pytasz sie o silniki M117? 560 w najmocniejszym* wydaniu miala rowno 300KM, 500 chyba minimalnie ponad 250KM.

* bez katalizatora, bez innych zbednych bajerow

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 5:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
MERCEDES 4 EVER pisze:
Wogole to ile mocy ma 500 i 560 ???? chyba jakos tak 240 i 279 ??? dobrze pamietam?????


TU SĄ DOŚĆ KOMPLETNE DANE O W126
http://mercedes500.de/technik.html

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 5:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Wookee pisze:
JareG pisze:
(..) to samo sie tyczy np. V8, jego tez trzeba odpowiednio traktowac, to bedzie dlugo i bezawaryjnie sluzyl..

Coś może w punktach na temat V8? Chętnie się douczę, ku niewątpliwemu zadowoleniu M117 ;)

Takie tam pierdolki - ale to wynik obserwacji [hehe]
1. Dbanie o stan silnika, czyli pilnowanie zuzycia lancucha rozrzadu, szklanek, takich plastykowych rureczek podawajacych olej na walki (koszt zerowy, a bez nich walek moze szlag trafic), uzywanie dobrego markowego oleju (osobiscie za takowy nie uwazam zadnego z polskich), czeste wymiany oleum, pilnowanie swiec (tez koszt zerowy, a od razu mozna zaobserwowac ze cos sie zaczyna dziac), uzywanie dobrego plynu chlodzacego (ostatnio do 230TE wlalem 6l koncentratu Shella), wymiana paskow, i takie tam pierdolki.
2. Uzytkowanie silnika. Ja np. odpalam auto, i potem wloke sie spokojnie i powolutku, dopoki sie silnik nie nagrzeje - czyli nie osiagnie tych 80 stopni. To ma tez wplyw na spalanie [hehe] Nie paluje niewygrzanego silnika, staram sie unikac uzywania kickdowna podczas malej predkosci.. bo w moim SECu w takim przypadku moc jest tak duza, ze wali walem w most (nie mam ASD/ASR), jak mlotem*.. a mam caly uklad sprawny, zero luzow czy wyswiechtanych sprzegiel gumowo-metalowych na wale. Zanim skoncze jazde, tez uspokajam silnik. I zanim wylacze zaplon, pozwalam silnikowi chwile pochodzic na wolnych obrotach, czasami ladnych pare minut.. w tym czasie zamykam garaz, i takie tam czynnosci wykonuje [hehe]

I to wsio. Nic trudnego, za to V8 nam sie odwdzieczy w trasie, i to nie raz [cool][ok]

* poza tym waleniem, dupe mi wozi po calej drodze, i pale niepotrzebnie opony [hehe]

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 6:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
JareG pisze:
I to wsio. Nic trudnego, za to V8 nam sie odwdzieczy w trasie, i to nie raz [cool][ok]

THX, czeka mnie:

1. Zmiana płynu na jakiś lepszy (chyba, bo muszę spr. markę)
2. Zrezygnowanie z 3000 rpm poniżej 80° (dotychczas czekałem do 60°), bo 4000 to mój 117 i tak praktycznie nie ogląda.

Reszta jakby brzmi znajomo ;)

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 6:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
To co Napisałeś nie tyczy się tylko silnika v8 ale chyba każdego silnika. Normalne zwykłe eksploatacyjne sprawy o których bądż co bądż niektórzy jednak zapominają. Co do spalania v 8 m117 to teksty o spalaniu 10 litrów na 100 km można pomiędzy bajki włożyć chyba że będziesz jechał dystans 100 km z prędkością 100 110km/h bez ani jednego przystanku co w polskich warunkach jest nie możliwe. Zresztą jak jeszcze nie mieliśmy 500se to znajomy który jeżdżił na benzynie a jeżdżił bardzo spokojnie mówił że pali mu 14/15 jednak przy naszej jeżdżie spokojnie można było osiągnąc 18 19/100km h. I nie jest to zasługa silnika bo silnik akurat jest w idealnym stanie spręzanie 11.3 11.4 na wszystkich garach ciśnienie oleju 2.5 na rozgrzanym przebieg 330 tyś udekumentowany gdyż kupiliśmy od znajomego który miał go 12 lat w polsce i był 1 właścicielem w kraju v max na gazie 240 (od 230 trochę trzeba czekać ale doszedł na autostradzie do krakowa). Aha i z tego co tutaj przeczytałem to wynika że Twój sec najmniej pali i najl;epiej chodzi ciekawe.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 6:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Własnie gdyby tak było uzytkowane kasde S 350 TD to by było ok-a jak jakis dreso kupi taki wozek na zimnym pociagnie konkretnie pare razy to głowica jest gotowa....wszystko zalezy od eksploatacjiA moze jakas mala przekładka do 140 motoru CDI? ale to chyba nie mozliwe,,,, za duzo roboty....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 6:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
art pisze:
Co do spalania v 8 m117 to teksty o spalaniu 10 litrów na 100 km można pomiędzy bajki włożyć chyba że będziesz jechał dystans 100 km z prędkością 100 110km/h bez ani jednego przystanku co w polskich warunkach jest nie możliwe. Zresztą jak jeszcze nie mieliśmy 500se to znajomy który jeżdżił na benzynie a jeżdżił bardzo spokojnie mówił że pali mu 14/15 jednak przy naszej jeżdżie spokojnie można było osiągnąc 18 19/100km h. Aha i z tego co tutaj przeczytałem to wynika że Twój sec najmniej pali i najl;epiej chodzi ciekawe.


Jarka auto jest NAJLEPSZE! [zlosnik] , ale poważnie to z mojego doświadczenia, było to już opisywane ale napiszę raz jeszcze, mój 560 paliwa pali:
- prędkości na trasie do 110-120 km/h, spalanie 11-11,5l/100km
- prędkości na trasie 120-180 km/h, spalanie 14-15,5l/100km
- w mieście spala 15-20l/100km
- nie testowałem ile pali przy ciągle wciśniętym pedale gazu w podłogę.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 31, 2004 2:34 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Fan W-140 pisze:

Wszelkie tuningowania tego wozu są nieporozumieniem dotyczy to zwłaszcza gazu.
Te auto skierowane jest do tej grupy użytkowników,która nie pyta się o cenę paliwa i co ważne nie świruje na drodze.
Podjeżdżanie tym modelem pod supermarket na zakupy w Europie czy USA jest nietaktem.
Po prostu z autem tym wiąże się pewien wzorzec zachowań.

[ok] [ok] [ok] [ok] [ok] [ok]

I ten cytat powinien wisieć na początku forum , obok naszego Manifestu, szkoda tylko że tak niewielu go zrozumiało... :roll:

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl