MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 7:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw sty 27, 2005 9:06 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Na innym forum jest wyjaśnione, że to są zdjęcia z corocznego "zlotu" zabytkowych Mercedesów w Newport Beach w Kalifornii (nie wiadomo, który rok). Załączam link do opisu podobnego wydarzenia w 1999.

http://www.river-road.net/oldcars/benz99/index.htm

Podrawiam.

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 27, 2005 10:24 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 09, 2003 5:30 pm
Posty: 893
Lokalizacja: [DDZ] Dzierżoniów
MERCEDES 4 EVER pisze:
Jakbyscie mieli sobie jednego zabrac za darmo to ktorego bys cie wzieli???? ale tylko jeden! [cool]


ja bym brał CABRIO - miodzio!!

_________________
Sprinter 412 Pomoc Drogowa


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 27, 2005 12:46 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Mitu pisze:
nie mogę nadziwić się tym zagłówkom [szok2] , których jestem zagorzałym zwolennikiem :) [ok] . To wybitna rzadkość nawet w kolejnych modelach!!!


Zagłowkow juz od jakies czasu szukam do mojej 108, bo w pierwszej seri tez wlasnie takie byc jedynie mogly. No prawie takie, ale montowane od tylu oparcia. Ciekawym bylo, ze bardzo popularne bylo montowanie takiego zagłowka tylko na jednym fotelu, nikoniecznie kierowcy [zlosnik]

Ocet pisze:
kierownica to raczej seria 1,5, ale żeby nie gmatwać to ta kierownica do W 110 i W 111 weszła wraz z innymi zmianami w sierpniu 1963 roku. Dlatego zamiast przyporządkowywać ją (kierownicę :) ) do pierwszoseryjnego W 108, przyporządkowałbym ją zdecydowanie do nowych modeli, które zaprezentowano w marcu 1963 roku na targach w Genewie, a są to W 112 300 SEL (wybaczcie, że jako pierwszego go wymieniam, ale mam do niego wybitną słabość [slinka] ) i W 113 230 SL. W tych modelach ta kierownica pojawiła się po raz pierwszy. Oczywiście montowana była też później w W 100 (od początku produkcji, ale też niezupełnie taka sama)


Zalezy na ile serii podzieli sie 110 [zlosnik] , w kazdym razie na pierwszej serii 108 jej montaz zakonczono. W112 o numerach 112.015, nazywany tez w niektorych rejonach swiata LWB, nie nazywal sie SEL. Oznaczenie SEL weszlo dopiero w drugiej serii 109, w pierwszej bylo SE_L. No i w W100, nawet tych starszych, kierownica byla inna, miala karbowany pierscien chromowany, a nie gladki. Chodzi o wewnetrzny.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 27, 2005 11:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Ocet pisze:
Zagłowkow juz od jakies czasu szukam do mojej 108, bo w pierwszej seri tez wlasnie takie byc jedynie mogly. No prawie takie, ale montowane od tylu oparcia.


Powodzenia w dalszych poszukiwaniach, ale to bardzo ciężki temat. Poza tym wydawało mi się, że pierwsza seria 108 miała zagłówki zbliżone kształtem do tych ze skrzydlaków :roll: , ale tutaj to Ty jesteś znawcą...

Ocet pisze:
Ciekawym bylo, ze bardzo popularne bylo montowanie takiego zagłowka tylko na jednym fotelu, nikoniecznie kierowcy [zlosnik]


Po prostu zamawiało się je po sztuce...

Ocet pisze:
Mitu pisze:
kierownica to raczej seria 1,5, ale żeby nie gmatwać to ta kierownica do W 110 i W 111 weszła wraz z innymi zmianami w sierpniu 1963 roku. Dlatego zamiast przyporządkowywać ją (kierownicę :) ) do pierwszoseryjnego W 108, przyporządkowałbym ją zdecydowanie do nowych modeli, które zaprezentowano w marcu 1963 roku na targach w Genewie, a są to W 112 300 SEL (wybaczcie, że jako pierwszego go wymieniam, ale mam do niego wybitną słabość [slinka] ) i W 113 230 SL. W tych modelach ta kierownica pojawiła się po raz pierwszy. Oczywiście montowana była też później w W 100 (od początku produkcji, ale też niezupełnie taka sama)


Zalezy na ile serii podzieli sie 110 [zlosnik] , w kazdym razie na pierwszej serii 108 jej montaz zakonczono. W112 o numerach 112.015, nazywany tez w niektorych rejonach swiata LWB, nie nazywal sie SEL. Oznaczenie SEL weszlo dopiero w drugiej serii 109, w pierwszej bylo SE_L.


W 110 dziele na 2 serie, bo tak moim zdaniem jest najwłaściwiej. Napisałem SEL, żeby było wiadomo o co chodzi :roll: ...
Nazywany był różnie i "LWB" (wtedy dla rozróżnienia na krótkie 300 SE mówiono SWB) i "Long". MB dzielił W 112 300 SE limuzynę na "Long" i "normal" (właśnie dokładnie tak: "Long" z wielkiej litery i "normal" z małej).

Ocet pisze:
No i w W100, nawet tych starszych, kierownica byla inna, miala karbowany pierscien chromowany, a nie gladki. Chodzi o wewnetrzny.


Czytaj dokładnie [zlosnik] :

Mitu pisze:
Oczywiście montowana była też później w W 100 (od początku produkcji, ale też niezupełnie taka sama)


Nie chciałem wdawać się w szczegóły, żeby niekomplikować tematu, ale jednak zaznaczyłem że nie była taka sama.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 28, 2005 1:00 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
[zlosnik]

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 28, 2005 2:15 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Mitu pisze:
Nie zgadza mi się tylko kierownica, bo moim zdaniem w latach 1958 - 1960 nie było takiej kierownicy :-? ...

Kierownica jest właściwa dla modelu z 1960r.
Wcześniejsze roczniki i wszystkie sedany mają inne kierownice takie jak na zdjęciu:
Obrazek
Oczywiście w opcji były kremowe.
To wnętrze mojego 220SE przed renowacją.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 28, 2005 2:45 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Ocet pisze:
Ciekawym bylo, ze bardzo popularne bylo montowanie takiego zagłowka tylko na jednym fotelu, nikoniecznie kierowcy [zlosnik]



Już kilka razy spotkałem się z takim oto uzasadnieniem, że szofer nie dość, że ładnie w czapce od tyłu wyglądał, to jeszcze kontakt z nim był niezakłócony podczas wymawiania "Janie*, do kościoła..."

* Zbierznosć imion przypadkowa. [oczko]

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 31, 2005 10:17 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
wylicytowana kwota $269,000 okazała się niewystarczająca... :-) no to już jest sporo pieniędzy, nawet, jak na takie samochody. Pewnie sprzedawca winszuje sobie ekstra pieniądze za fakt sprzedaży "pary".

Pozdrawiam.

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl