MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 2:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 24, 2013 2:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
Mam taki sam motor jak Ty. Wymieniałem chłodnice wody, bo mi ciekła i kupiłem zamiennik. Bez problemu conajmniej 3 sezony. Chłodnica oleju moja ciekła więc kupiłem z przewodami, nie chciałem ryzykować aby je odkręcać, bo poprzedni właściciel próbował i ukręcił króciec. Termostat również wymieniałem i nie jakiś super hiper ale zwykły, może zamiennik i niezbyt drogi. Wszystko śmiga do tej pory. Przed zamontowaniem chłodnicy i nowego termostatu przepłukałem bardzo dokładnie tzn długo silnik. Dużo tego wyleciało, ale u mnie nie było nigdy problemu z trzymaniem temperatury. Mniej więcej 87 stopni cały czas. Czy aż taki wpływ na temperaturę silnika ma chłodnica oleju, to nie jestem do końca przekonany. Coś u Ciebie albo zabity syfem, albo może odczyt jest nie taki i wszystko jest ok?


Na górę
Post: pn lis 25, 2013 8:19 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Witam
Zacznę od tego, że problem został rozwiązany (mam nadzieję, że definitywnie).
Temperatura wróciła do normy (nie zależnie czy jest włączone ogrzewanie czy nie, czy auto stoi czy podjeżdża pod stromą górkę).
Załącznik:
Komentarz: Fotka kiepska, ale na zegarze jest 85 stopni
Zdjęcie0359_1024x768.jpg
Zdjęcie0359_1024x768.jpg [ 34.52 KiB | Przejrzano 2963 razy ]

Teraz przyczyna TERMOSTAT!!!! (albo termostaty)
Nie wiem jaki był założony w aucie (nie był oryginalny).
Teraz przestroga:
Załącznik:
Komentarz: Tej firmy nie kupujemy!!!!!
Zdjęcie0363_1024x768.jpg
Zdjęcie0363_1024x768.jpg [ 31.67 KiB | Przejrzano 2963 razy ]

Ten z kartonika niebiesko-pomarańczowego kupiłem nowy w Wieluniu, a ten z pomarańczowego miałem w garażu.
Dodam, że wszystkie trzy otwierały się w tym samym czasie wrzucone do garnka z wodą i postawione na gazie.
Najprawdopodobniej wszystkie trzy otwierały się za późno.
Dzisiaj kupiłem ten: (przypomniałem sobie, że kupiony do kombi też był tej firmy)
Załącznik:
Zdjęcie0364_1024x768.jpg
Zdjęcie0364_1024x768.jpg [ 30.79 KiB | Przejrzano 2963 razy ]

Wiem tylko tyle, że WAHLER robi termostaty dla mercedesa. Zdarzało się, że w pudełku WAHLER'a był termostat ze startymi oznaczeniami mercedesa, ale dało radę je odczytać.
Termostat wstawiony, płyn zalany i po 10 minutach wszystko było już jasne - działa prawidłowo.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
Teraz został jeszcze do rozwiązania problem wspomagania hamulców, ale to w innym wątku.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: pn lis 25, 2013 9:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
vpiqs pisze:
Termostat wstawiony, płyn zalany i po 10 minutach wszystko było już jasne - działa prawidłowo.


No wiesz co? Dopiero się rozkręcaliśmy...
Pytanie brzmi: czy był sens wymieniać chłodnicę? Mam nadzieję że starą zostawiłeś sobie na zapas, jeśli nie Tobie to może przyda się komuś innemu w nagłej potrzebie :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn lis 25, 2013 9:26 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Tak została w kartoniku po nowej. Nigdy nie byłem zwolennikiem jej wymiany. Mo mechanik stwierdził, że do wymiany, gość (spec od chłodnic) złom do wymiany.
W kombi wyglądała tak:
Załącznik:
DSC08258_1024x768.JPG
DSC08258_1024x768.JPG [ 53.95 KiB | Przejrzano 2955 razy ]

i auto się nie grzało :)

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: pn lis 25, 2013 9:29 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt lip 19, 2011 5:23 pm
Posty: 28
Jak to dobrze, że chociaż jeden problem rozwiązany i wreszcie w aucie będzie ciepełko zimą a latem nie będzie już piekarnika ( tak jak było na urlopie w Bułgarii i Rumunii ), a starą chłodnicę zostawił :)


Na górę
Post: wt lis 26, 2013 7:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
vpiqs pisze:
Zacznę od tego, że problem został rozwiązany

A ja liczyłem, że wymienisz jeszcze pompę wody, nagrzewnicę, zaworki, wskaźnik, ze trzy czujniki i zrobisz płukanie bloku zanim wreszcie dobierzesz się do tego elementu od którego zaczyna się poszukiwania przyczyny zbyt wysokiej temperatury. Zawiodłeś mnie ;)

A propos Verneta - miałem takich ze trzy i nie potwierdzam Twojej opinii. Były OK, jeden chyba do dziś jeździ w 617, nawet jeden rozbierałem i ponownie składałem i dalej działał 8)
Popatrz dobrze, może jest na nich nadrukowana temp. otwarcia, być może one nie są "lipne" tylko po prostu nie dla tego modelu. W 300 temp. powinna być chyba 70 stopni, wtedy silnik trzyma koło 80 na zegarze.

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: śr lis 27, 2013 10:49 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Co do termostatów na wszystkich jest podana temp. i wynosi 80 stopni (i tyle powinno być). Jeżeli na 3 termostatach auto zachowywało się tak samo to wsadzamy 4 termostat? Czy szukamy problemu gdzie indziej? Te termostaty są sprawne, ale nie dla 80 stopni (bo wszystkie się otwierały).
A jeżeli chodzi o pompę wody i płukanie to zostało zrobione :)

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: śr lis 27, 2013 6:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
vpiqs pisze:
Jeżeli na 3 termostatach auto zachowywało się tak samo to wsadzamy 4 termostat?

Na to wygląda, bo dopiero ten kolejny usunął Twoje problemy ;)

vpiqs pisze:
wynosi 80 stopni (i tyle powinno być)

No właśnie nie tyle... O ile pamiętam to 70.
Ja też miałem kiedyś podobny problem co Ty, auto (też 300D) które kupiłem miało przewiercony termostat (od grzałki na przewodzie) i zimą był niedogrzany. Chcąc skończyć z zakrywaniem chłodnicy kupiłem nowy termostat właśnie 80-cio stopniowy i na wiosnę zaczęły się problemy. I dopiero gdy kupiłem i włożyłem termostat otwierający się wcześniej to sytuacja wróciła do normy.
Problem z tym jest taki, że czasem podana jest temp. początku a czasem pełnego otwarcia i stąd te rozbieżności. Mogliby podawać obydwie wartości i byłby spokój, łatwo byłoby też sprawdzić czy np. używany jest w pełni sprawny, ale niestety dziś w dobie coraz większej globalizacji trzeba się cieszyć gdy w ogóle na częściach jest napisane coś innego niż PRC ;)

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: pt gru 06, 2013 5:02 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
Ciekawa sprawa, z tym termostatem, ale dobrze, ze juz problem rozwiązany [palacz]

_________________
W 123 280E


Na górę
Post: wt cze 24, 2014 8:55 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Urlop coraz bliżej więc temat grzania wrócił jak bumerang. Do zeszłego tygodnia wszystko było ok. Wracając z ostatniego wyjazdu ok. 70 km w jedną stronę temperatura ok 100 stopni (było 18 na dworze). W drodze powrotnej było wszystko ok. Tego samego dnia później jazda po mieście znowu 100. Postanowiłem wymienić jeszcze raz termostat (reklamacja). Dzisiaj jadąc do garażu temperatura wzorcowa 85 stopni i ani drgnie. Po wymianie termostatu temperatura znowu prawie 100 za każdym razem. Jutro zamówię oryginał.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: czw cze 26, 2014 3:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Strasznie uparty jesteś z tymi termostatami i obyś miał rację,ale może zanim pojedziesz się zrujnować do ASO, to odwiedź kogoś, kto robi test na obecność spalin w układzie chłodzenia? Objawy sugerują początki końca uszczelki pod głowicą, co z resztą sugerował już wcześniej Howser ( chyba).

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: czw cze 26, 2014 9:39 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Dziwne jest to że przez pół roku był zupełny spokój (jazda miejska, trasy) temp. stała w miejscu. Zaczęło się dokładnie tak samo jak poprzednio. Raz temp. 85 a raz 100 (tak jakby zacinał się termostat). Po wsadzeniu nowego termostatu po rozgrzaniu temperatura 100 (tak jak przy poprzednich zanim trafiłem na ten ostatni to był czwarty), po zupełnym wyjęciu termostatu ok 60 silnik jest niedogrzany. Jutro będę miał oryginał (mam jeszcze pomysł na termostat otwierający się w temp. ok 73 stopni) zobaczymy.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: pt cze 27, 2014 1:04 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Coś chyba robię nie tak. Po założeniu oryginalnego termostatu temp. migiem poszybowała powyżej 100 (o jeździe można zapomnieć). Wiem że się nie otworzył, bo chłodnica zimna, wąż do chłodnicy zimny. Ogrzewanie działa. Czy jest możliwe że układ się nie odpowietrzył? Jak poprawnie odpowietrzyć układ? Obudowa termostatu bez odpowietrznika. Żaden z objawów mi znanych uszkodzonej uszczelki lub głowicy nie występuje:
- Płyn chłodniczy czysty, nie śmierdzi spalinami i nie ubywa
- olej normalny (nie kawa z mlekiem), korek oleju taki jak powinien być
- węże do chłodnicy nie puchną
- po wymontowaniu termostatu temperatura nie przekracza 60 stopni i stoi
Wymienione elementy:
- termostaty 6 szt. (tylko na jednym temperatura była ok przez 6 miesięcy)
- pompa wody (meyle)
- nowe wisco (febi bilstein)
- nowa chłodnica (nissens)
- nowy czujnik temperatury
- zegary sprawne (jak włączę grzanie temp spada i co najważniejsze jak przekroczy 100 stopni na zegarku to zaczyna wywalać korkiem przy chłodnicy, który jest do 100 stopni)

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: pt cze 27, 2014 10:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Bez odpowietrznika czyli bez śruby odpowietrzającej ? Czy ze śrubą ale bez przewodu odpowietrzającego ? W pierwszym przypadku może być niedrożny przewód odpowietrzający (ten mały boczny otwór w uszczelce) . Jak odpowietrzyć układ :
Nalać płynu aż przykryje żeberka w chłodnicy, odpalić silnik z otwartym korkiem, po chwili dolać jeszcze ok 1 l płynu i poczekać aż temperatura wzrośnie do 60-70 st. Zamknąć korek i poczekać aż otworzy się termostat. Kilka razy dodać gazu i zgasić silnik. Po ostygnięciu sprawdzić jeszcze raz poziom płynu i uzupełnić niedobór. (termostat ze śrubą- zostawiamy poluzowaną śrubę przy nalewaniu i zakręcamy gdy silnik się nagrzeje.
Przy obudowie ze śrubą odpowietrzającą powinien być termostat z otworkiem w kołnierzu ( albo w klapie ) Przy obudowie z przewodem odpowietrzającym może być bez .


Na górę
Post: sob cze 28, 2014 9:40 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Ja mam bez śruby. W uszczelce termostatu jest dodatkowy otwór, który właśnie jest do odpowietrzenia. Faktycznie nie sprawdziłem czy kanał jest drożny. Każdy mechanik z którym rozmawiałem pytał się zawsze o jedno - nagrzewnica grzeje? - grzeje -to układ nie jest zapowietrzony. Zastanawiam się jeszcze na jednym. Czy to że jest to wersja taxi i ma inną nagrzewnicę nie powinien być zupełnie inny termostat? Może tu jest problem?

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl