MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 3:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt lis 06, 2009 11:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:26 pm
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
jeśli zdejmę swoje to zrobię chyba polerke, aby wyglądały jeszcze lepiej hahahah [zlosnik]

_________________
MB W126 560SEC '91


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 06, 2009 11:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 04, 2009 5:25 pm
Posty: 84
Lokalizacja: mazowieckie
Jest wkrętarka łamana Bosha http://www.allegro.pl/item796168009_wkr ... _3_ah.html
Prawdopodobnie można zamontować do niej końcówkę do wiercenia - polak potrafi :)
A co do urwanej śruby, to ja bym naciął ją szlifierką kontową z najcieńszą tarcza (ewentualnie samym brzeszczotem) , tak żeby można było włożyć płaski śrubokręt w urwaną śrubę, a potem nakładka na grzechotkę zamiast wkrętaka i odkręcasz. Tym sposobem udało mi się odkręcić szpilkę z cylindra motocykla o przekroju 6mm, tutaj masz 8mm więc już trochę łatwiej, bo jest mniejsze prawdopodobieństwo, że szpilka się wykruszy.

_________________
Kiedy jadę Starem 200 wszystkie laski piszczą w mieście :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 06, 2009 11:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:26 pm
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
zobaczę czy wogóle wystaje śruba z głowicy jak zdejmę kolektor, aby móc zastosować tę technikę, a dzisiejsze pomiary niestety wykazały, że śruba złamana jest równo z powierzchnią głowicy

w opisie wiertarki nigdzie nie dodano, że jest łamana

_________________
MB W126 560SEC '91


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 06, 2009 11:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Szambel pisze:
jeśli zdejmę swoje to zrobię chyba polerke, aby wyglądały jeszcze lepiej hahahah [zlosnik]


Ja moje z m119 przed złożeniem oddaje do pokrycia warstwą ceramiczną
tu

Robie je w wersji czarnej, bo podobno ta warstwa ma największą zdolność izolacyjną, na czym mi najbardziej zależy.

Ale biały jest ładniutki :)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 06, 2009 11:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:26 pm
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
ciekawą mają ofertę - innymi słowy tylko mieć konto bez dna i szaleć bez końca [cool]

ale na taki w kolorze żeliwa, aluminium lub biały to chyba warto się skusić aby odświeżyć oddech spod maski ;)

_________________
MB W126 560SEC '91


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 07, 2009 12:00 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
zegarek pisze:
Robie je w wersji czarnej, bo podobno ta warstwa ma największą zdolność izolacyjną, na czym mi najbardziej zależy.

O samej warstwie trudno mi cokolwiek powiedzieć, choć pewnie jest cienka i izolacja termiczna z niej marna.
Czarny najlepiej emituje promieniowanie podczerowne. Czyli będzie możliwie najmocniej grzał wszystko w koło. Znacznie słabiej promieniowanie emituje biały, a jeszcze mniej - lustrzany, srebrny. Teoria promieniowania ciała doskonale czarnego.
Nie wiem czy o taki efekt Ci chodziło.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 07, 2009 12:06 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
ukaniu pisze:
zegarek pisze:
Robie je w wersji czarnej, bo podobno ta warstwa ma największą zdolność izolacyjną, na czym mi najbardziej zależy.

O samej warstwie trudno mi cokolwiek powiedzieć, choć pewnie jest cienka i izolacja termiczna z niej marna.
Czarny najlepiej emituje promieniowanie podczerowne. Czyli będzie możliwie najmocniej grzał wszystko w koło. Znacznie słabiej promieniowanie emituje biały, a jeszcze mniej - lustrzany, srebrny. Teoria promieniowania ciała doskonale czarnego.
Nie wiem czy o taki efekt Ci chodziło.


Masz rację, reklama dźwignią handlu.
Czyli farmazony wypisują z tym czarnym.
Najmniej wyemituje ciepła w takim razie srebrny wypolerowany.

Za 1/3 tej ceny kupię zwykłą taśmę izolacyjną na kolektory, która na pewno da dobry efekt.

ps. Czy jak pomaluje kaloryfery w domu na czarno, to będzie cieplej? :)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 07, 2009 1:09 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Czy farmazony nie wiem, lakier jeśli tak mówią może sam w sobie troszkę lepiej izolować ale promieniować czarny lepiej promieniuje. M.in. z tego powodu izolacje koło wydechu są z błyszczącego alu - ono mało pobiera mało promieniuje, dzięki temu zwykła blacha (sama w sobie bardzo dobrze przewodząca ciepło) stanowi izolację.

- Tak! kaloryfery najlepiej oddawały by energię malowane na czarny mat.
Biały wynika tylko ze względów estetycznych. Kiedyś mój tata postanowił chyba wprowadzić Polskie Normy w domu - pomalował rury gazowe wszędzie na żółto (a to były też rury idące pod sufitem w kuchni) - nie pytajcie jaki był efekt kiedy mama robiła odbiór remontu... Tą przestrogą chciałbym zniechęcić wszystkich do malowania kaloryferów na czarno ;-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 08, 2009 10:05 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Tylko jedno zadanie ,ja w moim 560 miałem wykręcone te śruby więc wkręciłem nowe.Pozdrawiam MN


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 08, 2009 2:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
nikt nie wspomnial, ze moznaby napsikac cos na te urwana srube skoro i tak ze sprawą czekacie i gadacie. Nie mowie o WD40, bo to NIE jest plyn penetrujacy - coś lepszego da sie znalezc. Psikac w odstepach dwudniowych przez dwa tygodnie przeciez nie zaszkodzi [zlosnik] .

Ktos wspomnial, ze gwinty stalowe nie zapiekają sie w aluminium. Moze faktycznie sie nie zapiekaja, zwlaszcza tam gdzie nie ma bardzo wysokich temperatur, ale lubią się po prostu nieźle skleić dzieki polaczeniu dwoch roznych metali.

wątek pochodny

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 08, 2009 5:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:26 pm
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
dzięki za wszelkie sugestie. Po kolei wypróbuję wszystkich sposobów i podzielę się efektem tych prób ;)

_________________
MB W126 560SEC '91


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 08, 2009 7:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Wiertarka kątowa - proszę bardzo:
http://www.skapiec.pl/site/cat/515/comp/405971
http://www.skapiec.pl/site/cat/515/comp/252559
http://www.skapiec.pl/site/cat/515/comp/250485
Niemniej będzie ci ciężko wwiercić się idealnie w samą śrubę mając tą wiertarkę tylko w rękach. Szczególnie, jeśli śruba ukręciła się z jakimś zadziorem, czy nierówno.
Gdyby, jak ktoś napisał wyżej:
Cytuj:
śruby w alu raczej się nie zapiekają

to by się nie ukręciła. Można próbować dospawać się czymś do tej śruby i wykręcać ja na rozgrzanym silniku. Jeśli nie, to rozwiercanie, najprawdopodobniej i tak poleci oryginalny gwint i pozostanie rozwiercenie, nagwintowanie i wstawienie sprężynki (Recoil, Helicoil). Osobiście wykręcałem tak urwane śruby/szpilki w głowicy dwa razy: raz głowica była na stole, raz silnik wyciągnięty. Za każdym razem trwało to sporo czasu.
Jeśli będziesz rozwiercać, to za śrubą powinno być jeszcze trochę wolnej przestrzeni, więc śmiało możesz przewiercić na wylot. Zacznij od jakiegoś małego wiertła i dość niskich obrotów. Nie stosuj wykrętaków - ja mam z nimi niefajne doświadczenia.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 08, 2009 7:53 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Przyspawaj nakrętke tak jak ja to robiłem już tysiące razy. I następna sprawa żę taka rozgrzana śruba lepiej sie odkręci.. ;)

Obrazek

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 08, 2009 8:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
mMm2 pisze:
Ktos wspomnial, ze gwinty stalowe nie zapiekają sie w aluminium. Moze faktycznie sie nie zapiekaja, zwlaszcza tam gdzie nie ma bardzo wysokich temperatur....
Nie zapiekają się ale aluminium (a właściwie stop aluminium z którego wykonana jest głowica) zamienia się w biały proszek który jest (w uproszczeniu) tlenkiem i to on powoduje jakby efekt puchnięcia ALU i blokadę śruby/szpilki/nakrętki. Przy siłowym wykręcaniu śruba "wyjmie" gwint z głowicy i wtedy będzie kłopot.
Najczęstszą przyczyną takiego "zapieczenia" jest wpływ soli i elektrolizy (dwa różne metale są ogniwem) dlatego stosowanie dolnej osłony pod silnik "coś daje".
mMm2 pisze:
nikt nie wspomnial, ze moznaby napsikac cos na te urwana srube skoro i tak ze sprawą czekacie i gadacie. Nie mowie o WD40
I prawidłowo bo moim zdanie żaden penetrator nie spełni swojej roli w tym wypadku. Oczywiście trochę zmniejszy opory wykręcania ale nie usunie przyczyny.
Szambel pisze:
Po kolei wypróbuję wszystkich sposobów i podzielę się efektem tych prób ;)
No to podam Tobie jeszcze jeden znany mi sposób. Zamiast penetratorem spróbuj podlewać to bardzo umiejętnie kwasem - choćby z akumulatora albo w ostrożniejszej wersji - octem. Jak zeżre tą tlenkopodobną warstwę to wykręcisz śrubę kombinerkami. [zlosnik]
Szambel pisze:
dzięki za wszelkie sugestie.
8)

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 08, 2009 10:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
AndyS pisze:
Jak zeżre tą tlenkopodobną warstwę to wykręcisz śrubę kombinerkami. [zlosnik]
Szambel pisze:
dzięki za wszelkie sugestie.
8)


Z tym, że Szambel zapomniał wspomnieć, że śruba jest urwana równo z głowicą.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl