mMm2 pisze:
Ktos wspomnial, ze gwinty stalowe nie zapiekają sie w aluminium. Moze faktycznie sie nie zapiekaja, zwlaszcza tam gdzie nie ma bardzo wysokich temperatur....
Nie zapiekają się ale aluminium (a właściwie stop aluminium z którego wykonana jest głowica) zamienia się w biały proszek który jest (w uproszczeniu) tlenkiem i to on powoduje jakby efekt puchnięcia ALU i blokadę śruby/szpilki/nakrętki. Przy siłowym wykręcaniu śruba "wyjmie" gwint z głowicy i wtedy będzie kłopot.
Najczęstszą przyczyną takiego "zapieczenia" jest wpływ soli i elektrolizy (dwa różne metale są ogniwem) dlatego stosowanie dolnej osłony pod silnik "coś daje".
mMm2 pisze:
nikt nie wspomnial, ze moznaby napsikac cos na te urwana srube skoro i tak ze sprawą czekacie i gadacie. Nie mowie o WD40
I prawidłowo bo moim zdanie żaden penetrator nie spełni swojej roli w tym wypadku. Oczywiście trochę zmniejszy opory wykręcania ale nie usunie przyczyny.
Szambel pisze:
Po kolei wypróbuję wszystkich sposobów i podzielę się efektem tych prób

No to podam Tobie jeszcze jeden znany mi sposób. Zamiast penetratorem spróbuj podlewać to bardzo umiejętnie kwasem - choćby z akumulatora albo w ostrożniejszej wersji - octem. Jak zeżre tą tlenkopodobną warstwę to wykręcisz śrubę kombinerkami.
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
Szambel pisze:
dzięki za wszelkie sugestie.
