MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 11:01 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 263 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 1318 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 13, 2010 8:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
a wracając do tematu to znalazłem taki fragment z Auto Motor und Sport z 2000 roku:

-...w szeregu seryjnych aut V12 w tamtym okresie wszystkich pobił mercedes ze swoim M120 i uzyskanymi oficjalnie 408 KM z sześciu litrów(w rzeczywistości ten silnik generuje większą moc).Silnik był bardzo dopracowaną konstrukcją o wspaniałej charakterystyce i kulturze.Wyposażony w cztery zawory i kute korby.
Po około roku produkcji przyczepili się do niego ekolodzy...
Hybrydy tego motoru są wykorzystywane do dzisiaj w sporcie i różnych ciekawych konstrukcjach typu zondy Paganiego...

i rzeczywiście M120 ma kute korby i gęsto podparty wał


Załączniki:
w140_brabus5.jpg
w140_brabus5.jpg [ 14.66 KiB | Przejrzano 2210 razy ]
990-13.jpg
990-13.jpg [ 66.29 KiB | Przejrzano 2210 razy ]
1145-4.jpg
1145-4.jpg [ 39.69 KiB | Przejrzano 2210 razy ]

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...
Na górę
Post: czw wrz 16, 2010 11:14 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Nie sugierujcie mi tu - Worek

Co do 600SEL, obawiam się że to jest jedyne tak zadbane, dopracowane, i utrzymane w pełnej sprawności W140 z silnikiem M120 ( działa wszystko, zaczynając od najmniejszej żaróweczki , przez dociąganie drzwi/klapy, po nową skrzynie biegów, i nową instalacją el. silnika ( a nie ma W140 w której instalacja się nie sypie, nawet w tych poliftowych niewiele poprawiono skład chemiczny izolacji przewodów). Dla złośliwych i mających W140 szukających dziury w całym, niepotrafiący rozwiązać problemów technicznych swojego samochodu, detale trapiące W140 zostały sukcesywnie usunięte.

Nowy grill, wygląda dużo lepiej od serii, jest również oryginalny MB, jak ktoś ma jakieś ale... niech popatrzy na swój samochód, i się zastawi czy czepiając się innych o bzdury, nie leczy własnych kompleksów. Przez internet prawie anonimowo, można pisać cokolwiek, bezpośrednio byście się chociaż zastanowili czy taka małoskowość przystoi pasjonatowi tej szlachetnej marki, a chyba takimi jesteśmy skoro zaglądamy na to Forum.


Na górę
Post: pt wrz 17, 2010 12:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Marcin S pisze:
Przez internet prawie anonimowo, można pisać cokolwiek, bezpośrednio byście się chociaż zastanowili czy taka małoskowość przystoi pasjonatowi tej szlachetnej marki, a chyba takimi jesteśmy skoro zaglądamy na to Forum.

O masz anonimowo [zlosnikok]
Marcin, nie rozumiem Twojego zdania zacytowanego. Czy jeżeli taką małostkową rzecz zrobisz jak skaprawienie klasyka, to myślisz, że wszyscy będa achać, ochać i cmokać?

Czy jeżeli jestem pasjonatem marki, to nie wolno mi wypowiedzieć swojego zdania, ze ten grill pasuje jak pięść do nosa, do W140 z pomarańczowymi kierunkami?

Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Jeżeli wymienia grill i chwali się tym wszem i wobec to niech liczy się z tym, że zdania będą podzielone. A jeżeli po wyrażeniu swojego zdania dostaje odpowiedź, że ma to w dupie bo nie ma do mnie szacunku, a innych owijając w bawełnę nazywa szczekającymi psami, to niech nie liczy na t , że będzie tutaj uwielbiany.

Nie ma dla mnie najmniejszego problemu abym powiedział mu to prosto w twarz, ale najpierw dzielny kolega, który narobił sobie pleców musi pojawić się na jakimś zlocie czy spotkaniu Warszawskim, które są często organizowane.

Akurat W140 nie jest moim targetem, nie musze się nią zachwycać, ale dopóki nie dostała felg i grilla wyglądała ładnie. PO tych zmianach wyraziłem swoje zdanie. A jak kolega nie potrafi przyjąć krytyki, to już jest jego problem, że mu nagle ego spadło i palce u nóg złamało, że ktoś śmiał skrytykować JEGO samochód.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Post: pt paź 08, 2010 9:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
mała aktualizacja...
do auta został zamontowany wyprodukowany przez mercedesa w latach 80 moduł
<<geschwindigkeitsschalter>> tzw.first gear start
sprytne elektroniczne ustrojstwo powodujące start hydraulicznej czterobiegowej skrzynki zawsze z jedynki(przy silnikach V8 i V12)
sprytne dlatego,że dwójkę wrzuca zależnie od tego jak wciskamy gaz, czym większe otwarcie przepustnic tym wyżej kręci na jedynce
modyfikacja jest w pełni odwracalna układ ma możliwość wyłączenia przyciskiem więc np.w zimie można powrócić do startu z dwójki
na żywo,w praktyce wrażenia są nie do opisania ,ponad czterysta kucyków ciągnie niesamowicie już od muśnięcia gazu a wszystko odbywa się bez szarpnięć,przeciągania czy innych "narowów" ze strony skrzyni
w ogóle skrzynia pracuje z tym tak jak by czekała na to całe życie [zlosnik]
mogę więc potwierdzić,że wszystkie zachwyty na zagranicznych forach są uzasadnione
montażu i zestrojenia dokonał oczywiście kolega MarcinS 8)

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...


Na górę
Post: pt paź 08, 2010 10:04 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
FGS uruchamia zawór k-d przy skrzynce do uzyskania określonej prędkości.
Są układy z programowaną prędkością wyłączania zaworu k-d, z regulowaną histerezą włączania itd.
Eksperymentowałem trochę z takim układem i jego poprawionymi wersjami.
Do skrzynek mercedesa można montować wiele układów modyfikujących pracę w tym możłiwość redukcji wtedy kiedy się podoba czy blokadę konkretnego biegu poprzez wpływ na ciśnienienie z governora.

munich pisze:
rzeczywiście M120 ma kute korby i gęsto podparty wał

M103 czy M104 jakby nie patrzeć ma tyle samo podparć czyli wypada prawie 2x tyle na cylinder co przy M120 :-).
A korby mercedes robił jednakowej jakości do wszystkich silników.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt paź 08, 2010 1:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
munich pisze:
mogę więc potwierdzić,że wszystkie zachwyty na zagranicznych forach są uzasadnione


Skromny jestes [zlosnikok]

A tak BTW to moze daloby rade jakos sie ustawic w radomiu, chetnie zobaczyl bym ta loche na zywo, akurat w piatek 15go za tydzien bede pewnie wracal swoja z poznania do pulaw przez radom w godzinach przedpoludniowych, jak da rade zrobic "lochspot" to daj namiary, moze byc na pw ;)

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: pt paź 08, 2010 5:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 07, 2008 11:45 am
Posty: 240
ale wiesz, ze zawsze mozesz sie przełączyc do startu z 1 jesli masz ochote. bedzie chyba podobne zachowanie(?). trzeba na postoju przejść na chwile na B i następnie powrócic na to co chcesz 2,3,(4),D. i wtedy rusza z 1.

_________________
140 600 '91


Na górę
Post: wt paź 12, 2010 3:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
pepe
jasne,ze wiem ale to dwie zupełnie różne rzeczy, manualne zblokowanie jedynki a działanie modułu fgs
-------------------
jeżdżę już ponad tydzień i nie mogę się "nacieszyć" i nie chodzi o żadne sprinty tylko o normalną jazdę, w tym po mieście
auto rusza bardzo płynnie a przy tym dynamicznie,przy delikatnym dodawaniu gazu dwójka wskoczy przy 1800obr czyli ok 10km/h a przy mocniejszym wciśnięciu przy 2500obr
mocniejsze wciskanie pedału powoduje kręcenie na jedynce wyżej
mam wrażenie,że to ustrojstwo jest właśnie stworzone do płynnego ,szybkiego ruszania a nie do startów ,sprintów bo od tego jest kickdown czy manualna zmiana
ale mając to zainstalowane raczej nie będziemy już musieli wciskać przycisk pod pedałem [zlosnik]
jazda po mieście też jest fajna bo już przy muśnięciu gazu bardzo płynnie i dynamicznie rusza
a przy tym prawie nie zauważamy zmiany biegów
moduł też ma wpływ na zmianę wyższych biegów i o ile wcześniej miałem trochę podkręconą linkę od skrzynki by zmieniała przy wyższych obrotach to teraz powróciłem do ustawień fabrycznych strzałek bo fgs lekko przesunął w górę upshifty
krótko mówiąc mogę polecić wszystkim posiadaczom V8 i V12 ze sprawnymi skrzyniami,warto poczuć różnicę 8)

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...


Ostatnio zmieniony śr paź 13, 2010 8:41 am przez munich, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt paź 12, 2010 5:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
munich pisze:
mocniejsze wciskanie pedału powoduje kręcenie na jedynce wyżej


To normalne zachowanie skrzyni - im mocniej wciśnięty gaz tym punkt zmiany biegu wyżej.

munich pisze:
moduł też ma wpływ na zmianę wyższych biegów i o ile wcześniej miałem trochę )

Ponad zdaje się kilkanaście (fabrycznie 18? km/h) zawór k-d przy skrzyni już nie jest zasilany i FGS nie ma wpływu na pracę skrzyni ponad tą prękość.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr paź 13, 2010 1:12 am 
Offline

Rejestracja: wt sie 03, 2010 7:46 pm
Posty: 0
Z ciekawości. Gdzie kupiłeś moduł FGS i jak dokładnie jest jego nazwa (producenta i model)? Czy montaż polega na przecinaniu przewodu od czujnika absu? Bo taki też widziałem. Czy można zmieniać punkt przełączania z 1ki na 2ke po przez komunikacje z komputerem przez port com-com?
Coś takiego?
Obrazek

A tu widać, że należy wpiąć się w czujnik absu.

Obrazek


Na górę
Post: śr paź 13, 2010 12:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
napisałem dokładnie wyżej co założyłem i jakie jest jego działanie...i nic nie ciąłem bo sygnał speedmeter można np. wziąć z przewodu z tyłu radia


Załączniki:
Bmq4TFw2kKGrHqMOKjEEtqFQ-TLBLg26dIw_12.JPG
Bmq4TFw2kKGrHqMOKjEEtqFQ-TLBLg26dIw_12.JPG [ 17.64 KiB | Przejrzano 1776 razy ]

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...
Na górę
Post: śr paź 13, 2010 10:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
zabawka super, polecam każdemu [zlosnik]
Uśmiech właściciela ( i pasażerów ) gwarantowany [zlosnikok]

Czekam z niecierpliwością na kolejne modyfikacje ;) A jak wszystko co możliwe będzie już zrobione, to może kolejna W40 z np padniętym M120 i wszczepimy w niego ten silnik z zondy [hihi]
Obrazek


Na górę
Post: wt paź 26, 2010 2:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
od dłuższego czasu szukałem kilku rarytasików no i w końcu skompletowałem "po świecie"znad Łaby i znad Dunaju :)
pierwszy to poduszka ,cała obszyta fabrycznie skórą i z emblematem chromowanym(r.prod.2006) W140 exclusive version/grand edition
drugi to drewniana kierownica wurzholz/schwarz leder mit ads
trzeci to gałka dedykowana V12 shaltknauf mit emblem W140 600 sel/se
udało mi się te detale nabyć w stanie mint tzw.używane bez śladów używania np.poduszkę pewien Hans trzymał sobie nową...a jest ich niewiele i bardzo rzadko pojawiają się na ebayu

już są w aucie
kolega Marcin w wolnej chwili obstalował ...
i co by nie mówić to te duperele są dziełem sztuki galanterii motoryzacyjnej ,jakość i wykonanie bez precedensu
wrzucę fotki niebawem

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...


Na górę
Post: śr paź 27, 2010 9:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 07, 2008 11:45 am
Posty: 240
no znam te wszystkie elementy, tylko niektóre z nich jakos nie są z epoki Twego samochodu.
moze upiekszają go w oczach, ale np ja widzac je załozone na taki starszy bym miał lekki niesmak, ze ktos niepotrzebnie, nawet bez powodu, majstrował i jakos to sie nie składa. ale to tylko moja skrzywiona opinia. bo niestety ja mam z pewnych powodów specyficzny sentyment do początkowych W140 (i nie dlatego, że mam ten pojazd; tylko odwrotnie - właśnie dlatego mam ten najstarszy, bo uważam że ma to "coś").

_________________
140 600 '91


Na górę
Post: śr paź 27, 2010 11:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
znam twoje purystyczne podejście [zlosnikz]
ja postanowiłem skompletować wszystkie "extrasy" jakie pojawiły się w 140 600 łącznie z tymi najrzadszymi i najdroższymi
co prawda miałem małe pole do popisu bo moje autko miało full wersje ale kilka zdobyłem i na dzień dzisiejszy chyba już wyczerpałem listę :(
no jeszcze mam na oku tylne podstopniki...

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 263 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 1318 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl