MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 11:45 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw paź 17, 2013 6:15 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Dzisiaj przyszła "fala" pod pompę vacum. Zdjąłem pompę i przed zdjęciem zmierzyłem "falę" i ..... nowa jest dokładnie takich samych rozmiarów (w najwyższym miejscu ma 10 mm). Wymiana nie miała więc najmniejszego sensu :( Do czego się przyczepić, gdzie szukać przyczyny?

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: pt paź 18, 2013 2:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
A łożyska w vacu są ok? Wiem że są dwa rodzaje, na łożyskach kulkowych i ślizgowych. Może każdy rodzaj ma swój typ fali? Miałem identyczne objawy jak mi sie łożyska w vacu sypnęły.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Post: pt paź 18, 2013 2:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
No i jeszcze na węzu idącym do serwa powinien być zaworek. Jest na miejscu? Działa?

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Post: pt paź 18, 2013 4:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Przewód z zaworem jest nowy (oryginalny) sprawdzony. Pompa też jest fabrycznie nowa (oryginalna). Zmiana żadnego z elementów (pompy, węża, serwa 3x, pompy hamulcowej nie przynosiły absolutnie żadnego efektu.
Dzisiaj sprawdziłem w EPC serwa z benzyny i diesla są takie same i zamienne. Różnice były tylko w I serii, bo były inne pompy hamulcowe. Będę chciał podmienić serwo jeszcze raz i założę z mojego QP.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: pt paź 18, 2013 10:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 01, 2009 7:28 pm
Posty: 202
Lokalizacja: prawie Łódź
Jak wygląda przewód z zaworem? U mnie w turbo z automatem były dwa zawory takie czarne. Najlepiej zrób zdjęcie.

_________________
puch 2.2cdi
w639 2.2cdi
ex w638 2.0
ex S124 300 24V
ex 300sel 6.3
ex 300sel 3.5 (dawca)
ex s123 300tutbo
ex s123 300
ex s123 300turbo
ex 280se 3.5
trzech braci 3 kombi....


Na górę
Post: ndz paź 20, 2013 3:57 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Wklejam zdjęcia nowa "fala" i "fala" w aucie.
Załącznik:
DSCN0018_800x600.jpg
DSCN0018_800x600.jpg [ 23.92 KiB | Przejrzano 2240 razy ]

Załącznik:
DSCN0020_800x600.jpg
DSCN0020_800x600.jpg [ 29.44 KiB | Przejrzano 2240 razy ]

Dwa przewody stary i nowy
Załącznik:
DSCN0021_800x600.jpg
DSCN0021_800x600.jpg [ 45.22 KiB | Przejrzano 2240 razy ]

Sam zawór
Załącznik:
DSCN0024_800x600.jpg
DSCN0024_800x600.jpg [ 49.07 KiB | Przejrzano 2240 razy ]

No i pompa
Załącznik:
DSCN0025_800x600.jpg
DSCN0025_800x600.jpg [ 43.43 KiB | Przejrzano 2240 razy ]

Załącznik:
DSCN0026_800x600.jpg
DSCN0026_800x600.jpg [ 33.84 KiB | Przejrzano 2240 razy ]

Załącznik:
DSCN0027_800x600.jpg
DSCN0027_800x600.jpg [ 31.59 KiB | Przejrzano 2240 razy ]

Załącznik:
DSCN0028_800x600.jpg
DSCN0028_800x600.jpg [ 94.54 KiB | Przejrzano 2240 razy ]

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: ndz paź 20, 2013 6:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
Ja mam dokładnie to samo, tzn te same części co Ty, tzn pompa jak wiesz, fala o takiej samej wysokości, przewód i zaworek identyczny. Może to kogoś naprowadzi na jakieś sensowne rozwiązanie i może to być jakaś wskazówka, jak dojść do rozwiązania problemu Kolegi: u mnie wszystko z hamulcami i ze sprzęgłem jest ok., ale jest takie coś,że co jakiś czas jakby vacum nie działało, gdyż nie otwiera - zamyka - drzwi i jest problem z gaszeniem Mietka. Oczywiście wszystkie nieszczelności na wężykach sprawdzone, siłowniki również, gaszak nowy. I tak bez powodu Mietek kończy focha i wszystko jest w porządku na jakichś czas, a póżniej ten sam temat. Pozdrawiam. Janusz


Na górę
Post: ndz paź 20, 2013 6:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
Mam jeszcze takie pytanie, czy uszczelnienie pompy vakum tzn uszczelka do korpusu silnika ma jakichś wpływ na jej pracę, bo u mnie jak ją zdemontowałem, to nie było żadnej uszczelki tak jak u Ciebie na zdjęciu, tylko troche silikonu.


Na górę
Post: ndz paź 20, 2013 7:33 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Tam musi być uszczelnienie, bo będzie łapać lewiznę, no i olej będzie leciał.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: pn paź 21, 2013 8:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 01, 2009 7:28 pm
Posty: 202
Lokalizacja: prawie Łódź
U mnie były dwa takie zawory z wyjściem na gaszenie i drugi na resztę. U mnie była jeszcze automatyczna klima która też była na podciśnienia. Może po prostu brakuje podciśnienia. A zbiorniki na podciśnienie masz szczelne?

_________________
puch 2.2cdi
w639 2.2cdi
ex w638 2.0
ex S124 300 24V
ex 300sel 6.3
ex 300sel 3.5 (dawca)
ex s123 300tutbo
ex s123 300
ex s123 300turbo
ex 280se 3.5
trzech braci 3 kombi....


Na górę
Post: wt paź 22, 2013 9:22 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Ja już wszystko odłączyłem. Została pompa -> serwo, a w trójnik wpięty był wakuometr.
Po 10 s układ napełnił się podciśnieniem od -0,7 do -0.9 po jednokrotnym naciśnięciu hamulca wszystko ok, ale po trzykrotnym naciśnięciu podciśnienie spadało do 0, 10->15s podciśnienie wracało. Gaszak i reszta układu podciśnienia odpięta zupełnie.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: wt paź 22, 2013 6:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
Czyli została tylko linia vacum - serwo jak napisałeś, no to serwo daje ciała. Chyba dobrze kombinuję. Nie ma innej opcji.


Na górę
Post: wt paź 22, 2013 7:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
Ale serwo wymieniałeś 3 X i dalej kicha. Nie wiem, może te serwa były jakieś nie teges, bo chyba nowego nie zakładałeś? Albo ja nie doczytałem.


Na górę
Post: wt paź 22, 2013 7:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Nowe serwo to prawie 2800 zł, więc nie zakładałem nowego. Teraz jest założone z mojego kombi. Do momentu rozebrania kombi hamulce były suuuper sprawne. Będzie chwila wolnego to przełożę z qp.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: wt paź 22, 2013 7:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
A tak po namyśle, to może przeczytajmy to co było w dyskusji od początku do końca i może coś zaświta. Ty nie mogłeś w pewnym momencie zgasić silnika, ja też nie mogłem, Ty masz uszczelnienie vakum, a ja nie, może to coś pomoże.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl