MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 1:35 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lis 21, 2014 11:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 26, 2013 4:32 pm
Posty: 152
Dzisiaj odebralem moja 108mke z warsztatu specjalizujacego sie w automatycznych skrzyniach biegow - Mid Parts w Warszawie. Nowe uszczelniacze, jakies walki wymienili. Chcialem tez zeby sprobowali troche wyregulowac skrzynie bo mam lekkie szarpniecie przy kick down i 3 i 4 bieg tez wchodza z lekkim szarpnieciem. Diagnoza jest taka, ze jezeli chce zeby chodzilo jak maslo to musialbym wymienic sterownik skrzyni, ktore podobno kosztuje majatek. Ktos ma jakies doswiadczenia, wymienial na nowy, uzywany?

bede wdzieczny za info


Na górę
Post: ndz lis 23, 2014 8:03 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Witam, z mojej wiedzy szarpnięcia wyeliminować możesz regulując ciśnienie modulacji. Natomiast trzeba się dowiedzieć gdzie znajduje się to urządzenie w twoim aucie. Ja w 6,3 mam coś w rodzaju półokrąg u poznasz to po przewodzie metalowym idącym do góry silnika który jest podłączony do podciśnienia. Wykręcając śrubę regulacyjną zmniejszamy szarpnięcia lecz delikatnie bez nadmiernych ruchów po pół obrotu. Nadmieniam że u siebie jeszcze tego nie robiłem ponieważ silnik nadal leży na ramie przeznaczonej do transportu a auto się powoli składa po remoncie. Nowsze konstrukcje MB tak właśnie mają regulowane szarpnięcia skrzyni biegów przy zmianach przełożeń. MN


Na górę
Post: śr lis 26, 2014 12:34 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Tam nie ma sterownika, w sensie medżik boksa, którego jeśli wymienisz, to będzie lepiej. Jest płyta sterująca, którą oprócz tego, że można wymienić, można też umyć. Czy akurat pierdolnięcie w plecy na 3. i 4. biegu to wskazanie do tego - nie mam przekonania.

Dziwne i nie dziwne zarazem, że tam, gdzie byłeś nie przeprowadzili regulacji ciśnienia modulacji. Bo trzeba o tym wiedzieć, trzeba wiedzieć gdzie, jak i czym. No i jak się coś urwie po drodze, to trzeba wysłać pracownika na Dajmlera i kupić jakąś pierdę za 200 netto, jeśli w ogóle jest dostępna. A wtedy się nie zarabia. Myślę, że wyciśnięto z ciebie wszystko co sie dało i już nie rokujesz. Wiadomo, że nie kupisz nowej płyty, bo kosztuje pierdylion tysięcy, a używanej nie kupisz bo nie wiadomo gdzie, jaką, skąd i w jakim stanie? W ten sposób to nie Mid Parts są winni tego, że mimo wymiany jakichś "wałków" za grube stówy będziesz w dalszym ciągu kulawo zmieniał biegi.

Zacznij od ustalenia jaki typ skrzyni masz w swoim aucie. Znajdziemy w niej modulator, w modulatorze znajdziemy zawór/pokrętło. Jeśli masz gdzie położyć się od autem, masz komplet kluczy, możesz się upieprzyć po łokcie i zmarnować całą sobotę na kręcenie pokrętłem i jazdy próbne, to coś zaradzimy. Jeśli chodzisz pod krawatem, nie masz czasu i słabo kręcisz kluczami, to potrzeba ci kogoś, kto zrobi to za ciebie, najlepiej jeszcze, gdyby miał manometr i tabelę z prawidłowymi wartościami. Inaczej jest to kręcenie na pałę, choć wykonalne i opisywane w internetach.

Nie znam Mid Parts, nie wiem co tam potrafią, ale jeżdżenie dosyć skomplikowanym i drogim w utrzymaniu klasykiem po serwisach żyjących z łupienia właścicieli współczesnych aut i to jeszcze w stolicy przypomina mi trochę wypinanie gołej dupy w lesie pełnym pokrzyw i komarów, tzn. ani do jednych, ani do drugich nie można mieć później pretensji.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: śr lis 26, 2014 5:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
a w w123 też jest możliwośc takiej regulacji? bo mi też szarpie z 3 na 4,przy wciśniętym mocniej gazie. przy lekkiej jezdzie nie jest to tak odczuwalne.

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: śr lis 26, 2014 8:08 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
_me: how_ . Czyli się nie pomyliłem, jest regulacja modulatorem tylko w innym miejscu.


Na górę
Post: pt lis 28, 2014 4:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 26, 2013 4:32 pm
Posty: 152
Dzieki za odzew i wsparcie. A czy nie ma sterownika hydraulicznego, który steruje zmianą biegów? Jestescie w stanie rozszyfrowac typ skrzyni po VIN? Jezeli tak to podeślę. Jak nie to postaram sie ustalic i dam znac.

Skrzynie w Mid Partsie wyczyscili, wypłukali i powiem Wam, ze jest płynniej, kick down wchodzi w w zasadzie bez szarpniecia, 3 bieg moglby wchodzic odrobine wczesniej, ale moze tak ma byc?

Co do dzialania skrzyni i gryzienia przez komary w dupe, to do nikogo nie mam pretensji, a kazdy serwis staram sie 10 razy sprawdzić zanim do niego pojade, ale nie ma oczywiscie gwarancji ze komar nie ugryzie nawet przez spodnie. Jebani czuja krew z daleka :-) Wtedy boli najbardziej, bo wali z podwojna sila.


Na górę
Post: pt kwie 10, 2015 4:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 26, 2013 4:32 pm
Posty: 152
Panowie, mam juz nr skrzyni biegow - to R 115 271 31 01. . Jezeli na tej podstawie jestescie w stanie podpowiedziec gdzie jest modulator, pokrętło oraz jakie powinny byc wartosci to bede wdzieczny.

pozdrawiam


Na górę
Post: pt kwie 10, 2015 8:01 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Panie masz numer odlewu .
Numer skrzyni z zawartym w nim modelem typem jest nabity jak numer silnika na wuesce.
szukaj dalej:)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt kwie 10, 2015 8:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 26, 2013 4:32 pm
Posty: 152
o masz :-)
a jaka jest składnia tego numeru, ile liter, ile cyfr, zebym wiedzial czego szukac jak drugi raz zanurkuję?

dzieki


Na górę
Post: pt kwie 10, 2015 8:52 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Zaczyna sie od numeru typoszeregu i nie ma liter, jest ciag kilkunastu cyfr z zakodowanym typem skrzyni. Jesli wczesniejsze nie mialy inaczej, to stopka i nabite na niej numery beda po stronie pasazera, nisko w okolicach uszczelki miski olejowej.

Jesli chodzi o modulator, to nie ma tam wielkiej filozofii. Bedzie z ktoregos boku. Podejrzyj w obrazach google jak wyglada automat. To jest jedna z okraglych puszek z boku skrzyni, do ktorej dochodzi sterowanie linka albo vacuum.

Napisz do marcin280e, kiedys trzasnal rzeczowy post na temat roznic w modulatorach, ale gdzies go McKuzowi wcielo.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: wt kwie 14, 2015 8:48 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 26, 2013 4:32 pm
Posty: 152
No to jeszcze jedna proba z numerem, mam nadzieje, ze tym razem trafiona: 108 270 18 01 0003018


Na górę
Post: wt kwie 14, 2015 3:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Ten numer jest nabity, czy odlany?
Wyglada jak numer czesci korpusu i byc moze koncowka jest numerem seryjnym.
I byc moze tez, ze nie znajdziesz innego, bo to wczesne automaty, jeszcze z odkrecanym dzwonem.

Najprawdopodobniej twoja skrzynka to typ K4C025 montowana od maja 1969 roku. Jest taka teoria, ze ze wzgl. na nieco budowe nieco wali po plerach przy zmianie i jest pod tym wzgledem gorsiejsza od swojej nastepczyni. Nie zmienia to faktu, ze jest sruba do regulacji. Po stronie pasazera jest dekiel przykrecony na kilka srub. W nim cos jakby dwie okragle zaslepki, a pomiedzy nimi najbardziej wystajacy element, do ktorego z gory pod skosem dochodzi ciegno bowdenowskie. I to jest wlasnie twoj magicbox.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: wt kwie 14, 2015 4:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 26, 2013 4:32 pm
Posty: 152
Dzieki. A przy zalozeniu ze to wlasnie ten typ, to masz moze wartość, ktora ma tam byc ustawiona.


Na górę
Post: wt kwie 14, 2015 4:31 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
To nie mlynek do kawy, tam nie ma podzialki. Nalezaloby sie wpiac z manometrem. Nie mam takich danych.
W przypadku braku zegara kreci sie na pale po pol obrotu i robi sie jazde testowa po kazdym kroku, az do osigniecia najlepszego ustawienia. W jedna strone bedzie ostrzej, w druga lagodniej. Co sie dzieje w ktora strone poszukaj w archiwalnych, bo nie pamietam.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: sob kwie 25, 2015 7:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 26, 2013 4:32 pm
Posty: 152
No i jednak zagadka ze skrzynią, mam chyba jakis starszy model niz sugerujecie. Skrzynia biegów nie posiada cewki sterowania ani nastawnego modulatora. Dźwignia którą powinna sterować cewka(solenoid) jest połączona dźwigniami z pedałem gazu. Podciśnienie dochodzi do siłownika(zaworu).Taka złota bańka na zdjęciach. Jakies podpowiedzi czym tu regulowac i w jaki sposób?


Załączniki:
20150423_171715[1].jpg
20150423_171715[1].jpg [ 27.86 KiB | Przejrzano 4653 razy ]
20150423_171649[1].jpg
20150423_171649[1].jpg [ 262.22 KiB | Przejrzano 4653 razy ]
20150423_171632[1].jpg
20150423_171632[1].jpg [ 29.11 KiB | Przejrzano 4653 razy ]
20150423_171545[1].jpg
20150423_171545[1].jpg [ 140.29 KiB | Przejrzano 4653 razy ]
20150423_171524[1].jpg
20150423_171524[1].jpg [ 31.52 KiB | Przejrzano 4653 razy ]
20150423_171452[1].jpg
20150423_171452[1].jpg [ 31.44 KiB | Przejrzano 4653 razy ]
Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl