Dobra znalazłem tą mądrą książkę

Jest w niej napisane w ten sposób:
Silnik ciężko zapala (gorący)
Przyczyny:
1. 'gorące' ciśnienie sterujące zbyt wysokie (po rozgrzniu silnika)
2. 'gorące' ciśnienie sterujące zbyt niskie (po rozgrzniu silnika)
3. zawór powietrza dodatkowego nie zamyka się
4. tarcza spiętrzająca leży zbyt głęboko w położeniu spoczynkowym
5. tarcza spiętrzająca i/lub tłok sterujący nie porusza się swobodnie
6. nieszczelność podciśnienia
7. wycieki w układzie wtrysku
8. nieszczelny zawór wtryskiwaczy, zbyt niskie ciśnienie otwarcia
9. mieszanka zbyt bogata (wolne obroty)
10.mieszanka zbyt uboga (wolne obroty)
A teraz jeśli chodzi o te wolne obroty przy nagrzewanu:
Przyczyny:
1. 'zimne' ciśnienie sterujące poza zakresem
2. zawór powietrza dodatkowego nie zamyka się
3. zawór powietrza dodatkowego nie otwiera się
4. wtryskiwacz rozruchowy leje
5. nieszczelność podciśnienia
6. wycieki w układzie wtrysku
7. nieszczelny zawór wtryskiwaczy, zbyt niskie ciśnienie otwarcia
Jeśli chodzi o te wolne obroty to dodam coś od siebie. Najczęściej jest to kwesta tych podciśnień i tego zaworu powietrza przy filtrze oleju.
One często się zacinają i z tego właśnie jest takie bujanie silnikiem. Jak go sobie wykręcisz to go podłącz zimnego pod akumulator i obserwuj. On ma jeszcze taką śrubę do regulacji spróbuj też nią pokręcić dużo wd-40
![[zlosnik2]](./images/smilies/zlosnik2.gif)
. Ja u siebie miałem ten zawór walnięty ale za 40 zł kupiłem i działa. Tylko trudno go wykręcić bo jest na jebusach a ten filtr oleju tam mocno przeszkadza.