MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 3:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lis 03, 2011 12:28 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 13, 2011 8:14 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Zdecydowałem ze wezmę się za przegląd rozdzielacza. Wiem że to delikatna operacja i można sobie naważyć piwa. Ten człowiek rozbierał i chyba wszystko się udało:
http://www.benzgarage.de/technik/k-jetr ... ronic.html
Zastanawiam sie na co zwrócić szczególną uwagę. Oprócz oczywistości typu - każdy element ma trafić na swoje pierwotne miejsce. Nie wiem co z uszczelką pomiędzy połówkami, czy mogę ją ponownie wykorzystać?
Proszę o pomoc w sprawie dwóch wcześniejszych pytań zadanych trzy posty wyżej.


Na górę
Post: czw lis 03, 2011 8:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam, mam identyczny problem jak Twój Flip. Ściągnąłem dziś K-jet'a i od spodu ten otwór co wchodzi w niego gumowa rura jest cały popękany (fotka poniżej). Myślę, że u mnie to może być powodem tych niskich obrotów (tylko nie wiem czemu jak motor jest zimny). Co Wy myślicie na ten temat? Druga sprawa zaciekawiła mnie śruba wkręcona w przepustnicę (zaznaczona na zdjęciu) czy ona tam powinna być, a jeśli tak to jakie ona spełnia zadanie? Ogólnie to ociera ona o cięgno przepustnicy przez co lekko je blokuje. I ostatnia sprawa jak wyjąć tą przepustnicę odkręciłem 4 śruby mocujące ją, ale przepustnica ani drgnie. Pozdrawiam.
Załącznik:
DSC_0736.jak-zmniejszyc-fotke_pl[1].jpeg
DSC_0736.jak-zmniejszyc-fotke_pl[1].jpeg [ 23.81 KiB | Przejrzano 1964 razy ]

Załącznik:
DSC_0735.jak-zmniejszyc-fotke_pl[1].jpeg
DSC_0735.jak-zmniejszyc-fotke_pl[1].jpeg [ 19.16 KiB | Przejrzano 1964 razy ]

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
Post: czw lis 03, 2011 11:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
flip pisze:
Na ciepłym silniku, gdy postoi dłużej niż 20 minut to musze długo kręcić i dodawać gazu aby zapalił.


Ten temat powraca conajmniej 3-ci raz, mam taki sam objaw, jedyne czego nie udało mi się podmienieć to właśnie termiczny regulator ciśnienia paliwa. Kupiłem już 2 sztuki oczywiście jedna okazała się od VW a drugi już był rozbierany i grzebany. Gdybym miał 100% pewności, że to ten regulator to kupię nawet nowy, ale zanim wydam sporo kasy to wolę się upewnić. [szalone]
Chętnie poobseruję ten temat bo może wreszcie się wyjaśni co to jest. [zlosnikok]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: pt lis 04, 2011 8:57 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Przy filtrze paliwa i pompie jest taki zawór który podtrzymuje ciśnienie w układzie, jakby akumulator ciśnienia.
On jak jest stary to powoli spada ciśnienie, kiedy auto postoi nawet 20 minut ciepłe wtedy trudno odpalić.
Ja bym to sprawdził,można też przekręcić na zapłon przed takim odpaleniem ze cztery razy i wtedy odpalić.


Ta guma ze zdjęcia jest do wymiany, jesli w podobnym stanie sa gumowe rurki spod wtrysku też je wymień.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt lis 04, 2011 9:02 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rurki wyglądają OK choć jeszcze do końca dokładnie im się nie przyglądałem, a tą gumę to chyba ciężko będzie dostać co? Ma to jakąś nazwę bo nawet nie wiem o co pytać? Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
Post: pt lis 04, 2011 10:06 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Na tej gumie jest numer 102 .....
Kupisz bez kłopotu na allegro czy w sklepie lub przez net.

Np. tu:
http://www.automerc.pl/obudowa_3661t.html

Są podróbki nawet po 50zl.
Sprawdź numer na swojej i kupuj .

Pęknięta guma to nigdy nic dobrego :)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt lis 04, 2011 11:15 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
No to super [zlosnikok] Wielkie dzięki za tego linka! Mam jeszcze pytanie co do tej śruby wkręconej w przepustnicę do czego ona służy? Jest to jakaś regulacja otwarcia przepustnicy jak nią kręcę to nic się nie zmienia...

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
Post: pt lis 04, 2011 12:43 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
THC pisze:
Przy filtrze paliwa i pompie jest taki zawór który podtrzymuje ciśnienie w układzie, jakby akumulator ciśnienia.


W moim przypadku pompa, filtr i akumulator ciśnienia są nowe. Może nowy akumulator też nie daje rady.... Wiem, że mam sparciałe przewody pomiędzy głównym zbiornikiem paliwa a tym wyrównawczym, może być tak, że nieszczelność zbiornika powoduje nieodpowiednie ciśnienie. Z tego co wiem to zbiornik powinien być idealnie szczelny dla prawidłowego działania systemu.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: pt lis 04, 2011 6:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 16, 2009 8:03 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa [WY]
Cytuj:
Na ciepłym silniku, gdy postoi dłużej niż 20 minut to musze długo kręcić i dodawać gazu aby zapalił.

Mam takie same objawy, po wyłączeniu ciepłego silnika na 10-15 min. Wymieniłem świece, przewody, przeczyściłem styki, dopiero potem użyłem „szukajki” – faktycznie wątków w tym temacie jest kilka, choć żaden nie opisuje pełnego sukcesu.

Cytuj:
- czy magnes wiatraka chłodnicy powinien załączyć się zaraz o odpaleniu silnika? A może dopiero po osiągnięciu jakiejś temperatury?

Nie wiem czy powinien – u mnie sprzęgło łapie już od wolnych obrotów, choć proporcje prędkości wiatraka do koła zamachowego maleją wraz z prędkością tego ostatniego.

Cytuj:
Ja bym to sprawdził,można też przekręcić na zapłon przed takim odpaleniem ze cztery razy i wtedy odpalić.

Miałem taki sprytny plan, lecz zauważyłem, że na ciepłym silniku nie „dopompowuje” po przekręceniu kluczyka – nie wiem czy to norma ?

_________________
C123 230CE
C123 300CD
C114 250CE
C124 300CE


Na górę
Post: pt lis 04, 2011 6:25 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 13, 2011 8:14 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Tarnobrzeg
eli pisze:
Miałem taki sprytny plan, lecz zauważyłem, że na ciepłym silniku nie „dopompowuje” po przekręceniu kluczyka – nie wiem czy to norma ?


U mnie też pompa nie pracuje po przekręceniu kluczyka. Dopiero jak kręci rozkruszki to pompa pracuje. Ale myślę o odpięciu zasilania rozrusznika pod maską. (jednopinowa złączka z lewej strony przy grodzi).


Na górę
Post: pt lis 04, 2011 6:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Ale gdyby akumulator paliwa miał padnięty to by mu było go trudno odpalić. By musiał parę razy zachechłać żeby podciągnąć paliwo. Gdzieś miałem książke na temat tego całego mechanizmu wtryskowego i pamiętam, ze te podciśnienia muszą być w 100% szczelne żeby silnik dobrze pracował. Ja pokleiłem każde łączenie gumy na silikon i działa.
Jak znajdę książkę to napiszę bo tam była taka ładna tabelka jak coś nie działa to co zrobić.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: sob lis 05, 2011 8:02 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Dobra znalazłem tą mądrą książkę 8)

Jest w niej napisane w ten sposób:

Silnik ciężko zapala (gorący)
Przyczyny:
1. 'gorące' ciśnienie sterujące zbyt wysokie (po rozgrzniu silnika)
2. 'gorące' ciśnienie sterujące zbyt niskie (po rozgrzniu silnika)
3. zawór powietrza dodatkowego nie zamyka się
4. tarcza spiętrzająca leży zbyt głęboko w położeniu spoczynkowym
5. tarcza spiętrzająca i/lub tłok sterujący nie porusza się swobodnie
6. nieszczelność podciśnienia
7. wycieki w układzie wtrysku
8. nieszczelny zawór wtryskiwaczy, zbyt niskie ciśnienie otwarcia
9. mieszanka zbyt bogata (wolne obroty)
10.mieszanka zbyt uboga (wolne obroty)

A teraz jeśli chodzi o te wolne obroty przy nagrzewanu:

Przyczyny:
1. 'zimne' ciśnienie sterujące poza zakresem
2. zawór powietrza dodatkowego nie zamyka się
3. zawór powietrza dodatkowego nie otwiera się
4. wtryskiwacz rozruchowy leje
5. nieszczelność podciśnienia
6. wycieki w układzie wtrysku
7. nieszczelny zawór wtryskiwaczy, zbyt niskie ciśnienie otwarcia

Jeśli chodzi o te wolne obroty to dodam coś od siebie. Najczęściej jest to kwesta tych podciśnień i tego zaworu powietrza przy filtrze oleju.
One często się zacinają i z tego właśnie jest takie bujanie silnikiem. Jak go sobie wykręcisz to go podłącz zimnego pod akumulator i obserwuj. On ma jeszcze taką śrubę do regulacji spróbuj też nią pokręcić dużo wd-40 [zlosnik2]. Ja u siebie miałem ten zawór walnięty ale za 40 zł kupiłem i działa. Tylko trudno go wykręcić bo jest na jebusach a ten filtr oleju tam mocno przeszkadza.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: sob lis 05, 2011 5:39 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Dolna przepustnica jest sklejona uszczelką.Trzeba przypieprzyć czymś z boku żeby się odkleiło.Śruba służy do ustawiania pozycji przepustnicy.Przy sprawnej górze tj klapie kręcąc ta śrubą obroty rosną lub schodzą do minimum.Miałem kiedyś bardzo wredne auto kol.Jarka Cz. objawy podobne wieczne problemy z zapalaniem,równą pracą silnika, pracą pompy paliwa itd.W akcie desperacji bo już wszystko w tym aucie było sprawdzane wyciąłem wiązkę do silnika i wlutowałem z innego auta i o dziwo od tamtej pory pali od strzału i chodzi wzorowo.Jeśli chodzi o korektor ciśnienia paliwa przy pompie paliwa jak najbardziej ma on wpływ na prawidłową pracę układu jak i szczelny regulator termiczny itd.
Gdyby ktoś chciał dolny kalosz to mam dwa na zapasie.


Na górę
Post: ndz lis 06, 2011 1:00 am 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 13, 2011 8:14 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Tarnobrzeg
neocc pisze:
A teraz jeśli chodzi o te wolne obroty przy nagrzewanu:
Przyczyny:
1. 'zimne' ciśnienie sterujące poza zakresem
2. zawór powietrza dodatkowego nie zamyka się
3. zawór powietrza dodatkowego nie otwiera się
4. wtryskiwacz rozruchowy leje
5. nieszczelność podciśnienia
6. wycieki w układzie wtrysku
7. nieszczelny zawór wtryskiwaczy, zbyt niskie ciśnienie otwarcia


U mnie to wygląda tak:
Ad1 - ok. mam 0,8bar.
Ad2 - Zawór powietrza dodatkowego zamyka się.
Ad3 - Zawór powietrza dodatkowego otwiera się.
Ad4 – Wtryskiwacze nowe, sprawdzone nie leją.
Ad5 – Podciśnienie szczelne.(posiadam auto ABC – absolutnie bez czegokolwiek i niewiele mam do szukania).
Ad6 – wszystko szczelne, sprawdzone.
Ad 7 – Nowe wtryskiwacze, moment otwarcia wtryskiwaczy następuje równocześnie - sprawdzone.
Moim zdaniem sprawa jest bardziej skomplikowana. Nasze auta maja już swoje lata i układy są w nich już wypracowane. Tak jak gaźniki w starych motocyklach czy autach(niby ładne, całe kompletne, a nie można wypracować odpowiednich ustawień). Rady są pomocne i niezbędne, dodatkowo uważam, że mamy więcej problemów niż uwcześni serwisanci.
Mój silnik pomimo sprawdzenia powyższych uwag pracuje nierówno przy nagrzewaniu.
Wnioski i spostrzeżenia z przeglądu K-jet opisze później.


Załączniki:
Komentarz: Nowe wtryskiwacze z uszczelniaczami.
DSC_1541.jpg
DSC_1541.jpg [ 23.59 KiB | Przejrzano 1886 razy ]
Komentarz: Zawór powietrza dodakowego - zamknięty. Zamknięcie nastąpiło po upływie 2 minut. Jak się dmuchnie w ta rurkę (ustami) na pierwszym planie to wyraźnie można poczuć, że zawór jest zamknięty.
DSC_2059.jpg
DSC_2059.jpg [ 49.68 KiB | Przejrzano 1886 razy ]
Komentarz: Zawór powietrza dodakowego - otwarty.
DSC_2055.jpg
DSC_2055.jpg [ 25.41 KiB | Przejrzano 1886 razy ]
Na górę
Post: ndz lis 06, 2011 10:57 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Słuchaj ja też próbowałem dojść do doskonałość tak aby woda ze szklanki postawionej na pokrywie nie wylała się. Ale dałem sobie z tym spokój bo jak piszesz auta swoje lata mają. W moim czasami bujnie bo mam łańcuch rozciągnięty i też mnie to wnerwia.
Te K-Jety były dobre jak były nowe a teraz to wiadomo czas robi swoje. A czy jak w twoim silniku wsadzi się szmatę w rurę od filtra to silnik staje?

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl